|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Bakt potethttp://www.matprat.no/gjester/gjeste...er/bakt-potet/
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bakt potet1-2 timer, alt etter hvor store de er. Og som Ole Brumm sier, heller litt for lenge enn at de ikke er helt myke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Bakt potetOg aller best blir de om de får ligge på en seng av grovsalt/havsalt, og bakes til skallet er sprøtt og godt. Vanligvis beregner jeg 1,5 time på store bakepoteter på ca 200 grader og varmluft.
![]() |
#6 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bakt potetJeg kjenner at siden vi bare skal ha microgrøt til middag (raskt og fort sånn siden vi skal være på plass i barnehagen til juletrefest 17.15, da medbrakt "kaffemat") så trenger vi noe godt på kvelden etter at ungene er i seng... Bare at jeg tror ikke vi har poteter i hus da. Hmm...
![]() |
#7 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bakt potetBak poteten uten folie, smurt inn med olje/salt/pepper i ovnen på 200 grader i 1,5-2 timer. (for svære poteter) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Sperret
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
![]() Sv: Bakt potetHvis man fjerner aluminiumsfolien som er rundt potetene og stikker de lett med en gaffel, å setter de i microen på litt papir, 5 minutter først på full styrke, så snur du poteten å ca 5 minutter til, så slipper du å sitte å vente i nesten 2 timer på at de skal bli bakt i ovnen...jeg bruker bare microen når jeg skal ha bakt potet, gidder ikke å vente i nesten 2 timer på at den skal bli ferdig... perfekt hver gang å ingen forskjell i smaken... bare ett lite tips herifra Sist redigert av lillenøste38 : 13-01-12 kl 18:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bakt potetJeg kjører dem i microen, - men hell. Pakk dem inn i tørkepapir. Kjør på full styrke i 10-20 min, avhengig av størrelse og antall. To-tre store poteter pleier å ta 15-17 minutter.
![]() |
|
|