|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Dersom jeg skal lære meg å like rødvinSeriøst - start med østerdalsitalieneren. Vino il gigante. |
![]() |
![]() |
#4 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Dersom jeg skal lære meg å like rødvinJeg har egentlig ikke vært noen rødvinsdrikker i det hele tatt.
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Dersom jeg skal lære meg å like rødvinSom skribent i den store tråden, kan jeg forresten avsløre mitt sjefstriks for vinkjøp. Jeg handler etter "Tusen lemen kan ikke ta feil"-prinsippet. Altså rasker jeg gjerne med meg en flaske av de flaskene som står på paller. Skal de selge så mye, så må det da være noe folk liker. |
![]() |
![]() |
#6 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dersom jeg skal lære meg å like rødvinPassitivo- viner. Fruktige og lettdrikkelige, synes jeg.
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Dersom jeg skal lære meg å like rødvinJeg lærte å drikke rødvin da jeg var 16 år og bodde i Øst-Europa. Kvaliteten på vinen var ofte ikke all verden, men vi blandet den med cola, så det var ikke så farlig. Jeg anbefaler kanskje ikke den tilnærmingen.
![]() |
![]() |
#8 |
bygger
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
![]() ![]() |
![]() Sv: Dersom jeg skal lære meg å like rødvinEn Rioja kan være ei mulighet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Dersom jeg skal lære meg å like rødvinDen gang for mange herrens år siden jeg begynte å like rødvin, holdt jeg meg til lette italienere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Dersom jeg skal lære meg å like rødvin
Den er god, ja. Den ligner på en som heter Sunrise syns jeg. :kan bare vin til hundre spenn: |
![]() |
![]() |
#12 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Dersom jeg skal lære meg å like rødvinDet hjelper å ha noe godt å spise ved siden av. Du kommer langt med grissini, ost og oliven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Dersom jeg skal lære meg å like rødvinCampo Viejo og den gule Sunrise'n er ålreit.
![]() |
#14 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dersom jeg skal lære meg å like rødvinCoronas var en startvin for meg. Og en som het Luna, men den har jeg ikke smakt på veldig mange år, så jeg husker ikke hvordan den var.
![]() |
#15 |
bygger
![]() ![]() |
Luna får meg til å tenke på min aller første "rødvin", iskald Kir. Vet ikke om den finnes lengre, men anbefales ikke! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dersom jeg skal lære meg å like rødvinPrøv en dyr amarone! Da oppdaget jeg at vin kan være godt:-)
![]() |
#18 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Dersom jeg skal lære meg å like rødvinDen første rødvinen jeg likte var Blossom Hill, amerikansk og veldig fruktig, nesten som saft.
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Dersom jeg skal lære meg å like rødvinJeg foretrekker Ripasso. Det finnes flere varianter av Ripasso på Polet, jeg kjøper den billigste vanligvis. Den er god!
![]() |
#20 |
bygger
![]() ![]() |
Det er en Reserva, jeg har en Crianza. Men det sier bare hvor lenge den er lagret. Reservaen er lagret lengre og er ikke så kraftig og fruktig som en Crianza. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|