Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva har du på brødskiva?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-12, 21:51   #1
Olivia81
Aktiv

Olivia81 sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Olivia81 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hva har du på brødskiva?

Det slo meg at jeg har spist spekeskinke på brødskiva de siste to mnd og jeg er skikkelig matlei. Så: gi meg tips

Gammel 13-01-12, 21:55   #2
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har har du på brødskiva?

Godt smør, servelatskiver, epleskiver, majones, salt og pepper!

Gammel 13-01-12, 21:57   #3
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg spiser blant følgende utvalg:

kokt skinke
Italiensk salat
leverpostei med rødbeter
syltetøy
magerost med kylling
brie
hvitost, gjerne med druer på
brunost
makrell i tomat eller sardiner
røkt laks eller pepperlaks
røkt makrell

Gammel 13-01-12, 21:57   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser ikke brød, men litt knekkebrød. Jeg liker det neste på maten, men det må være mye av det!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 22:00   #5
Olivia81
Aktiv

Olivia81 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Godt smør, servelatskiver, epleskiver, majones, salt og pepper!

Det hørtes godt ut!

Gammel 13-01-12, 22:00   #6
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Flykræsj. *enkel*

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 22:02   #7
Olivia81
Aktiv

Olivia81 sin avatar

Standard

Brie er utrolig godt på rugsprø også !

Gammel 13-01-12, 22:02   #8
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er nok ganske kjedelig, varierer med helt vanlige pålegg:

Italiensk salat
Go og mager servelat
Jubelsalami
Vossafår
Stranda fenalår
Røykt laks
Stekt/kokt laks, kald
Kjøttpølse; både stekt og ustekt, kald og varm
Egg; kokt, speilegg, eggerøre, omelett
Fiskepudding; både stekt og "rå", varm og kald
Leverpostei
Norvegia hvitost
Skinke; kokt, røykt, pepper
Sylteagurk
Agurk, paprika, tomat
Banan
Bacon
Sylteflesk
Mager baconost, kavli
Løkrull, Nordfjord Kjøtt
Karbonader; kalde eller varme.

Ja, og så til hverdags soft light som "smør" og ellers innimellom ekte meierismør.

Med andre ord ikke så veldig , men dog - det er hva jeg har på skiva, som jeg kommer på nå.

Gammel 13-01-12, 22:03   #9
Olivia81
Aktiv

Olivia81 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Flykræsj. *enkel*

Jeg spiste store mengder flykræsj med majones og agurk i min "ungdom", perfekt fyllesyke-mat sammen med sjokolademelk

Gammel 13-01-12, 22:04   #10
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Jeg spiser sjeldent brød, egt bare av rent latskap, men på jobb er det mest lettvindt med knekkebrød og pålegget er jeg lite kreativ med så da går det i makrell i tomat.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 22:05   #11
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olivia81, her.

Det hørtes godt ut!

Det er det. Deilig, friskt, saftig og godt. Og aller best med gule epler.

Gammel 13-01-12, 22:05   #12
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Roastbeef med ranch dressing.
Kalkunpålegg med blumuggost&pecan-dipp

Gammel 13-01-12, 22:06   #13
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, svinesteik er også veldig godt!

Gammel 13-01-12, 22:08   #14
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Går stort sett i syltetøy og kjøttpålegg av forskjellige slag her.

Nå derimot har jeg spist tre store skiver med nøkkelost.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 22:08   #15
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Makrell i tomat med masse sprø agurk på toppen.
Egg er også en favoritt her i huset. Med masse tomat, pepper, og helst en majonesdæsj.
Reker i chillimajones er også snadder.

Jeg spiser mest knekkebrød for tiden. Med makrell.

Gammel 13-01-12, 22:10   #16
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

-makrell i tomat
-baconost
-kokt skinke og majones (må være under!) og agurk
-leverpostei
-smeltet ost og grillkrydder
-Snøfrisk

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 22:10   #17
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Standard

Jeg er også veldig glad i et godt lag med rømme der jeg strør godt med sukker på. :ekstremt_sunn:

Gammel 13-01-12, 22:10   #18
Olivia81
Aktiv

Olivia81 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Ja, svinesteik er også veldig godt!

Jeg tror jeg syns det er godt en gang etter påske, det er for tidlig etter julens svine-bonanza

Gammel 13-01-12, 22:12   #19
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

det enestebrødliknende jeg egentlig spiser er rugsprø med peanøttsmør og jordbærsyltetøy. :kjedelig:

Gammel 13-01-12, 22:12   #20
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olivia81, her.

Jeg tror jeg syns det er godt en gang etter påske, det er for tidlig etter julens svine-bonanza

Vi spiser ikke svin i jula. Eller jo, hjemmespeka svineribbe - men det ligner ingenting på svinesteik i smak. Jeg ville nok ikke hatt pinnekjøtt på skiva, nei, så jeg skjønner deg. Skjønt bacon tror jeg at jeg aldri blir lei, kanskje fordi jeg aldri tillater meg å spise meg lei på det? Tror det er best det forblir slik!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:05.