Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Terapistrikking

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-12, 09:45   #1
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Terapistrikking

Strikking funker som terapi, agresjonsutløser og jeg vet ikke hva. Jeg trenger å strikke. Men det må være så enkelt at jeg ikke trenger tenke alt for mye. I går produserte jeg tre halser, jeg har strikket votter og fler halser.

Jeg trenger sårt forslag til noe jeg bare kan stikke innom garnbutikken og kjøpe garn til, sette meg ned å strikke når jeg har 5 og 10 minutter i hverdagen. Blir det for komplisert å få tak i ting, bare lar jeg være. Mest av alt har jeg lyst til å strikke en Klukkakjole, men alt der kjenner jeg at jeg vegrer meg, fordi jeg ikke vet hvor jeg skal kjøpe mønster og garn og hva slags garn jeg skal ha, og egentlig vil jeg ha et annet mønster enn de blomstene og da må jeg tenke og og og.

Jepp, det koker i hodet, og da må jeg ha det enkelt.

BM erfaren strikker

Gammel 16-01-12, 09:54   #2
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Terapistrikking

Kast deg over Klukka.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 10:04   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klukka var slett ikke så vanskelig.

Jeg strikker sokker for tiden. Det tar liten plass og man blir fort ferdig. Det liker jeg.

Gammel 16-01-12, 10:07   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Strikking er definitivt noe for meg, jeg trenger også å strikke egentlig, men jeg får det ikke til. Jeg har klart å strikke en babybukse og en lue, og noen halser med venners hjelp, men sokker og votter og sånne ting med hjørner og sånt, det får jeg bare ikke til, og jeg har ikke tålmodighet til å lære det, jeg blir så sint! Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har røsket opp halvferdig strikketøy og kastet alt i veggen i sinne.

Gammel 16-01-12, 10:07   #5
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et sjal med et enkelt hullmønster? Sånn at du lærer mønsteret fort.

Om du går inn på bloggen til Stephanie McPear-Phee (yarnharlot.ca) så ligger oppskriften på hennes snowdrop sjal der. Det synes jeg er fint og lettstrikket. Og det kan legges bort og tas frem igjen fordi mønsteret er så enkelt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 10:14   #6
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 312
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Strikk er god terapi. Hvis du har lyst å strikke Klukka foreslår jeg at du bestiller deg en garnpakke til den fra www.birgirsdottir.no, og så går du innom en garnbutikk og kjøper noe sokkegarn du liker til "ha-i-veska-strikketøy". Gjerne noe med farger som gjør deg glad, f.eks. Kaffe Fassett-garnet fra Regia. Her er et blogginnlegg om de sistnevnte: http://fuglemamma.blogspot.com/2011/...d-my-soul.html

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 10:16   #7
Stompen
Aktiv

Stompen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Stompen er litt kulStompen er litt kul
Standard

Vinhøne!!!

Stolt mamma til fem små trollunger
2005, 2006, 2x2010 og lille overraskelse 2012
Stompen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 10:17   #8
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

kiri eller traveling woman - sjal? De setter seg fort i fingrene. Echoflowers også, det setter seg kjapt, men du må følge litt med i blondekanten. Eller Citron.
Alle disse kan strikkes i alt fra alpakka til kidsilk til tynn ull til ...

kiri

echoflowers

citron

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 10:26   #9
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har to ganske enkle strikketøy for tiden - jeg strikker en Ugle-genser, der trenger jeg bare å tenke når jeg kommer til slutten med uglene, resten er rett-frem-glattstrikk med tykke pinner. Rundfelling. Dette er se-noe-spennende-på-tv-strikketøy. Også strikker jeg en slags islender, men i to farger i stedet for tre. Også rimelig enkelt, mønsteret krever lite tenking, hvertfall ikke før raglanfellingen mot slutten. Dette er se-noe-mindre-spennende-på-tv-strikketøyet.

Jepp, jeg er tv-strikker.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 11:12   #10
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Strikker kluter, grytekluter, håndkler for tiden.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 12:17   #11
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mitt tilsvarende strikketøy er grytekluter strikket i tre tråder Paris, på pinne nr 6. 23 masker og passende antall riller. Jeg har ideen fra bloggen til Marie Friis.

Gammel 16-01-12, 12:58   #12
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har strikket en del sminkefjerningspads i mykt bomullsgarn. enkelt og raskt, og fine veninnegaver

Gammel 16-01-12, 14:22   #13
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Dette har jeg på meg i dag. I sort. Det begynner jommen å bli noen år. I kveld skal jeg lese alle gode tips ordentlig. Jeg har lyst på en Klukka, men jeg har lyst til å ha et annet mønster nede. Eller kanskje jeg må strikke en før jeg modder den?

Å, jeg er så glad jeg har funnet igjen strikkingen!

Gammel 16-01-12, 17:11   #14
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes dukkene til Arne og Carlos er grei TV-strikk Koselig resultat er det også.

Ellers så synes jeg det er helt greit å strikke luer, store halser, smekker, tøfler.
Mariustunikaen med rundfelling var også ypperlig TV-strikk før jeg kom til mønster delen.

Gammel 16-01-12, 18:15   #15
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Abonnerer på supre strikketips!

Gammel 16-01-12, 18:17   #16
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Luer.

96 m, p 4, 2r, 2vr så lang du vil ha den. Greit å ha den litt lang, bare å brette over ørene. Fell av (sånn passe skrått) og sett i dusk.

Gammel 16-01-12, 21:58   #17
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Standard

Nå har jeg bestilt garn og mønster til en Klukka og gleder meg. Men jeg mottar gjerne tips på småting jeg kan gjøre innimellom. Det som er viktig for meg er at detter enkelt å få tak i garn og lett å sette i gang, akkurat nå er det der det skorter mest for meg for tiden. Jeg er relativt habil til å strikke, jeg trenger rett og slett lavterskel prosjekter som jeg kan holde meg i ånde med.

Gammel 16-01-12, 22:18   #18
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Smekker, hvis du har noen små å gi bort til?

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 08:36   #19
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 312
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg pleier å strikke Madam Møllers babysokker av diverse restegarn for å ha liggende som små barselsgaver. Mønsteret sitter i fingrene og da er det bare å gå i gang. Og andre sokker, som sagt. Det blir aldri for mange sokker.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 12:59   #20
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg pleier å strikke Madam Møllers babysokker av diverse restegarn for å ha liggende som små barselsgaver. Mønsteret sitter i fingrene og da er det bare å gå i gang. Og andre sokker, som sagt. Det blir aldri for mange sokker.

Farmoren min strikket så mye sokker at jeg fortsatt drukner. Det får bli gaver, i så fall.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:24.