|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() TerapistrikkingStrikking funker som terapi, agresjonsutløser og jeg vet ikke hva. Jeg trenger å strikke. Men det må være så enkelt at jeg ikke trenger tenke alt for mye. I går produserte jeg tre halser, jeg har strikket votter og fler halser.
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: TerapistrikkingStrikking er definitivt noe for meg, jeg trenger også å strikke egentlig, men jeg får det ikke til. Jeg har klart å strikke en babybukse og en lue, og noen halser med venners hjelp, men sokker og votter og sånne ting med hjørner og sånt, det får jeg bare ikke til, og jeg har ikke tålmodighet til å lære det, jeg blir så sint! Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har røsket opp halvferdig strikketøy og kastet alt i veggen i sinne.
![]() |
#5 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: TerapistrikkingEt sjal med et enkelt hullmønster? Sånn at du lærer mønsteret fort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Terapistrikking
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
![]() Sv: TerapistrikkingVinhøne!!!
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Terapistrikkingkiri eller traveling woman - sjal? De setter seg fort i fingrene. Echoflowers også, det setter seg kjapt, men du må følge litt med i blondekanten. Eller Citron. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: TerapistrikkingJeg har to ganske enkle strikketøy for tiden - jeg strikker en Ugle-genser, der trenger jeg bare å tenke når jeg kommer til slutten med uglene, resten er rett-frem-glattstrikk med tykke pinner. Rundfelling. Dette er se-noe-spennende-på-tv-strikketøy. Også strikker jeg en slags islender, men i to farger i stedet for tre. Også rimelig enkelt, mønsteret krever lite tenking, hvertfall ikke før raglanfellingen mot slutten. Dette er se-noe-mindre-spennende-på-tv-strikketøyet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: TerapistrikkingStrikker kluter, grytekluter, håndkler for tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
WF: BNBE
![]() Sv: TerapistrikkingMitt tilsvarende strikketøy er grytekluter strikket i tre tråder Paris, på pinne nr 6. 23 masker og passende antall riller. Jeg har ideen fra bloggen til Marie Friis.
![]() |
#12 |
Keep calm and trot on
Hvor: Oslo
![]() Sv: TerapistrikkingJeg har strikket en del sminkefjerningspads i mykt bomullsgarn. enkelt og raskt, og fine veninnegaver
![]() |
#13 |
Skinner
Dette har jeg på meg i dag. I sort. Det begynner jommen å bli noen år. I kveld skal jeg lese alle gode tips ordentlig. Jeg har lyst på en Klukka, men jeg har lyst til å ha et annet mønster nede. Eller kanskje jeg må strikke en før jeg modder den?
![]() |
#14 |
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() Sv: TerapistrikkingJeg synes dukkene til Arne og Carlos er grei TV-strikk
![]() |
#15 |
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: TerapistrikkingAbonnerer på supre strikketips!
![]() |
#16 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: TerapistrikkingLuer.
![]() |
#17 |
Skinner
![]() Sv: TerapistrikkingNå har jeg bestilt garn og mønster til en Klukka og gleder meg. Men jeg mottar gjerne tips på småting jeg kan gjøre innimellom. Det som er viktig for meg er at detter enkelt å få tak i garn og lett å sette i gang, akkurat nå er det der det skorter mest for meg for tiden. Jeg er relativt habil til å strikke, jeg trenger rett og slett lavterskel prosjekter som jeg kan holde meg i ånde med.
![]() |
#19 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: TerapistrikkingJeg pleier å strikke Madam Møllers babysokker av diverse restegarn for å ha liggende som små barselsgaver. Mønsteret sitter i fingrene og da er det bare å gå i gang. Og andre sokker, som sagt. Det blir aldri for mange sokker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Skinner
Farmoren min strikket så mye sokker at jeg fortsatt drukner. Det får bli gaver, i så fall.
![]() |
|
|