|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Kan man ha med mat inn i USA?I kofferten eller i håndbagasjen? Vi reiser med en veldig kresen 7 åring, men han spiser vel forhåpentligvis i løpet av 14 dager.....eller kanskje ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kan man ha med mat inn i usa?Nei. Du kan ikke ta med mat inn i USA.
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan man ha med mat inn i USA?Da jeg bodde i USA hadde jeg alltid med meg norsk leverpostei (gule boksene) og kornmokjeks. Et år ble jeg stoppet og måtte vise tingene, men det gikk greit gjennom. Jeg vet imidlertid ikke om det er lov. Frukt og kjøtt er definitivt ikke lov.
![]() |
#4 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Kan man ha med mat inn i USA?Ost, behandlet fisk mm. er lov, men ikke kjøtt og frukt!!
![]() |
#5 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan man ha med mat inn i USA?Polarbrød kjøpte vi der borte nå. Het noe annet, men smakte det samme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Kan man ha med mat inn i USA?Jeg hadde med kaviar, prim, brunost og sjokolade til USA i mai, det var ikke noe problem. Pakket det i bagasjen jeg sjekket inn, og oppga det på skjemaet man må fylle ut. Kjeks og knekkebrød vet jeg ikke om jeg hadde tatt med, ser for meg at det blir mye smuler når dere kommer fram.
![]() |
#7 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan man ha med mat inn i USA?Jeg hadde med meg leverpostei for en del år siden.. De bladde og bladde i svære tjukke permer for å prøve å finne ut om det var lov. Tilslutt måtte jeg si at de måtte bare ta de fordi jeg må rekke neste fly, ganske oppgitt la de fra seg permene og ba meg pakke alt og dra (med leverpostei boksene |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kan man ha med mat inn i USA?Brødvarer går fint. Nugatti og andre myke pålegg vil jeg tro blir stoppet i sikkerhetskontrollen hvis du har det i håndbagasjen. Du får kjøpt Nutella i butikkene der, og det smaker ganske som Nugatti.
![]() |
#9 |
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan man ha med mat inn i USA?Da jeg var i Usa på studietur fikk en av de andre i kullet beslaglagt brunosten sin. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|