|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() SyerskeJeg fikk bunad til konfirmasjonen min, men har ikke brukt den på 12 år. Passet ikke etter barnefødsler.... Har ikke hatt råd, trodde jeg, til å sy den ut, dvs, det er bare vesten. Men nå kom jeg over en syerske i byen her, som tar på seg oppdrag for nærmest moro skyld. Hun nevner at det blir maks 200kr for å sy ut vesten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SyerskeJeg sydde om min bunad i høst. Men jeg brukte ei som jobber kun med det. Det er ett såpass verdifullt plagg så jeg tror ikke at jeg hadde turt å bruke noen man ikke helt vet hvor flink de er.
![]() |
#3 |
Leser
|
![]() Sv: SyerskeJeg ville nok ha brukt en profesjonell syerske eller en jeg hadde personlig kjennskap til. Jeg sydde ut min bunad på husfliden og synes det var greit. Stiv pris, men bunad er et dyrt plagg, så for min del telte det mest at jeg var sikker på et bra resultat.
![]() |
#4 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SyerskeSpør etter referanser. Om du får snakke med noen som hun har sydd for før, og da helst gjort en liknende jobb, så blir du nok beroliget. Reagerer hun på det, så ville jeg ikke brukt henne.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SyerskeMamma syr inn og ut bunaden min, det går finfint. Men hun har lært det av søstra si, som altså har montert bunader i mange, mange år. Og mamma sier at når jeg er ferdig me då få unger, og amme dem og derved sy bunden ut til dåp, inn til 17. mai, ut til dåp, inn til 17. mai, og enda litt mer neste år fordi jeg ikke ammer lenger heller... ja da skal hu få tante til å tilpasse den til meg "skikkelig". (Min er også sydd med masse stoff å ta av til å sy inn og ut. Masse.)
![]() |
#6 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: SyerskeJeg har en referanse fra henne, men aner jo ikke om det er avtalt ;-) Får kjenne på magefølelsen litt til... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|