Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva oppbevarer dere håndarbeidsprosjekter i?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-12, 15:35   #1
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Hva oppbevarer dere håndarbeidsprosjekter i?

Det må vel være flere enn meg som hekler/strikker på mer enn ett prosjekt om gangen. Jeg har ennå ikke funnet en praktisk og pen (skal jo kunne være på stua) måte å oppbevare hvert prosjekt i, jeg gidder liksom ikke å bruke plastposer. Hittil har alt bare blitt lagt i en kurv jeg har stående på stua, men det er ikke alltid så praktisk å blande to eller flere prosjekter i samme kurv og jeg kan ikke akkurat ha mange kurver stående. Noen forslag?

Gammel 19-01-12, 15:39   #2
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva oppbevarer dere håndarbeidsprosjekter i

Jeg har små tøyposer til hvert prosjekt.

Hadde en diger kurv til garn, men det ble så flokete nedi der. Så nå har garnet flyttet inn i plastbokser med lokk.

Gammel 19-01-12, 15:42   #3
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kjøper fine poser til håndarbeid her.

http://epla.no/shops/ugleloftet/

Gammel 19-01-12, 16:06   #4
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Det var ikke så dumt, kanskje jeg rett og slett skulle sy noen poser (skjønt jeg og symaskinen er ikke helt bestevenner). Får se hva jeg får til.

Gammel 19-01-12, 16:49   #5
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har sydd med multiposer (oppskrift fra Stoff og stil) i ulike størrelser.
Jeg har ett stort prosjekt, dette ligger i ett trau, bunaden ligger i en stor kurv. Ellers har jeg fire kurver med garn sortert etter type. Jeg har hobbyrom.

Gammel 19-01-12, 16:49   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånne små gym/svømmetøyposer med snorlukking man får tak i overalt. Jeg kjøpte en haug til 20,- elns for hver på apoteket, av alle steder

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 21:18   #7
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg har sydd med multiposer (oppskrift fra Stoff og stil) i ulike størrelser.

Har du link til oppskrift?

Ellers takk for tips alle sammen. :-)

Gammel 19-01-12, 21:21   #8
Jeenie
-in the fog-

Jeenie sin avatar

Hvor: Yste Sunnmøre
Jeenie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har eget rom jeg
Men samtidig veldig greit, har tre lagerreoler fulle i stoffer og annet tjafs som er kjekt å ha

Jeenie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 21:22   #9
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg er plastposetypen jeg da, det som ikke ligger i fri dressur i en sofa... Eller stappet ned i garnskuffen. Orden hadde sikkert vært lurt.

Gammel 19-01-12, 21:33   #10
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Er det nå dere vil se bilde av stuen min?

Gammel 19-01-12, 22:23   #11
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Har du link til oppskrift?

Ellers takk for tips alle sammen. :-)

Nå har jeg kun tatt utgangspunkt i denne og modifisert litt, jeg vrangsyr disse så jeg får usynlige sømmer og fòr inni.
Jeg syr disse i voksstoff også, fine som handleposer, bare å justere målene litt.

Dvs. *skal prøve å forklare*

- Du skjærer/klipper 4 rektangler i den størrelsen du vil ha, jeg bruker 12 x 24 cm, i 2 ulike stoff (ett til for og ett til ytterstoff)
Da får jeg en passe stor pose til type vottestrikketøy.
Så syr du hjørnene (4 stk) klipper av overskytende stoff. Vrenger posene og rettsyr, sy så langt så du har mulighet til å vrenge posene.
Så syr du en pyntesøm øverst - voila. Ferdig. ( Powerpoint kunnskapene mine er ikke veldig gode ser jeg... men jeg håper det duger)

Den minste posen er 12x24, den største er stor, jeg husker ikke målene, men rundt 18x36 cm kanskje..

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Multipose.jpg (54,4 KB, 105 visninger)

Sist redigert av Fløyel : 19-01-12 kl 22:53.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 00:03   #12
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Takk.

Men det er altså ikke generelt system til garn trenger, for jeg har orden i alt garnet mitt, det ligger lagret og ordnet i kjellerstua. Men når jeg plukker fram garn og pinner til et prosjekt trenger jeg noe å ha dette med meg opp i stua i. Noe som både separerer de ulike tingene jeg holder på med, og samtidig ser noenlunde anstendig ut (derav ikke plastposer) å ha slengende i sofakroken eller et hjørne.

Gammel 20-01-12, 22:05   #13
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har sånne mapper som dette til strikkeprosjekter jeg holder på med. Enkle å ta med seg i veska og hjelper til å holde orden på alle prosjektene.

I stua har jeg samlet alle prosjektene i en puff jeg fikk av mine foreldre til jul. Den ser omtrent ut som den største her, men er helt kvadratisk. Veldig praktisk, for med lokk på ser det ikke rotete ut i det hele tatt.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 10:22   #14
Fnissa
Aktiv

Fnissa sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Fnissa er litt kul
Standard

De mappene var kjempefine! Tror jeg må prøve å sy neg noen sånne til strikkeprosjektene mine. :-) Har du sydd de selv? Og hvor fant du oppskrift? ;-)

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 10:46   #15
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Jeg har et par sånne.

De er sydd i voksduk og er utrolig praktiske, jeg kan ha dem med alle steder og om de blir møkkete så er det bare å tørke av dem.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 11:18   #16
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har hauger med stoffposer her og der.
I et skap i seksjonen har jeg stappet inn de posene, strikkepinner etc.
Under skrivebordet mitt står en kurv med div oppi.

Det jeg strikker på akkurat nå ligger i en krøll oppi sofaen.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 14:19   #17
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Jeg har et par sånne.

De er sydd i voksduk og er utrolig praktiske, jeg kan ha dem med alle steder og om de blir møkkete så er det bare å tørke av dem.

Jeg har noen sånne og en del andre variasjoner over samme tema. Selv foretrekker jeg de som ser ut som en litt høy sminkepung.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 14:25   #18
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fnissa, her.

De mappene var kjempefine! Tror jeg må prøve å sy neg noen sånne til strikkeprosjektene mine. :-) Har du sydd de selv? Og hvor fant du oppskrift? ;-)

Nei, jeg er ikke så god venn med symaskinen min, men jeg kjøper dem av hun her.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 16:52   #19
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva oppbevarer dere håndarbeidsprosjekter i?

Så god venn med symaskina mi er ikke jeg heller, men den som ble vist lenger oppe her av Fløyel kunne jeg kanskje prøvd meg på.

Men jeg har til enhver tid et prosjekt i veska jeg da, som jeg strikke på toget og sånn, og det blir en pose altså. Jeg har en sånn "ut og reise med flytende ting på flyet"-pose nå, egentlig helt fin til en liten kjole.

Gammel 22-01-12, 00:45   #20
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Sv: Hva oppbevarer dere håndarbeidsprosjekter i?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Så god venn med symaskina mi er ikke jeg heller, men den som ble vist lenger oppe her av Fløyel kunne jeg kanskje prøvd meg på.

Men jeg har til enhver tid et prosjekt i veska jeg da, som jeg strikke på toget og sånn, og det blir en pose altså. Jeg har en sånn "ut og reise med flytende ting på flyet"-pose nå, egentlig helt fin til en liten kjole.

Disse syr vi med ungene (fra 7 år) på husfliden, ingen problem.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:32.