|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Det er viktig!!! Sist redigert av m^2 : 20-01-12 kl 00:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Flott at du minner folk om dette (leit at det måtte egne erfaringer til |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Jeg har ufør- og sykeforsikring, og har hatt det i mange år. Men hadde et par runder med ryggproblemer i forkant, og fikk dermed gjelder det ikke om jeg skulle bli ufør pga ryggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Jeg har. Min dekker ikke svangerskapsrelatert uførhet, dog, siden den ble tegnet etter sist svangerskap, der jeg var mye sykemeldt. Det skal jammen ikke mye til å få slike klausuler i en uføreforsikring, så jeg støtter m^2 helhjertet i oppfordringen om å tegne forsikring mens man ennå er frisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!
De færreste barneforsikringer kan videreføres etter voksen alder. Da må man tegne nytt, så akkurat i denne sammenhengen hjelpe ikke barneforsikring allverdens. (Det er kjekt å ha likevel, altså.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Jeg var dum som ikke skaffet meg det før, men jeg bodde i utlandet en lang periode - og da hadde jeg jo ikke mulighet til å få noe i Norge. Så flyttet jeg hjem og ble gravid og da var det jo masse styr og sykdom og operasjon i graviditeten og greier, så jeg ventet på å "bli litt friskere igjen", og siden har det egentlig bare ballet på seg... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Uhelbredelig B-menneske
Uffda....jeg trodde det gikk fint å videreføre, jeg ? Men altså, ungene skal være forsikret uansett de altså. Men da må jeg altså passe på at de blir forsikret på nytt når barneforsikringen ikke gjelder lenger da. Hm...tror jeg må lese litt mer nøye på de forsikringspapirene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Uhelbredelig B-menneske
Helt sant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Dette er også en type forsikring der man bør gå gjennom vilkårene nøye. Det kan være store prisforskjeller mellom selskaper - samtidig som det skiller mye mellom hva som er dekket....
![]() |
#11 |
maler
|
![]() Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Jeg skal sjekke hva jeg har. Jeg tror jeg har uføredekning, men jeg kan for lite om ulike forsikringstyper. Jeg vet jeg får utbetaling ved uførhet, men jeg er usikker på om jeg får noen uførepensjon derfra.
![]() |
#12 |
Mother of Dragons
|
Vi har jo gjennom legeforeningen mulighet til gruppelivsforsikring som er veldig bra, både uførepensjon og uførekapital på vilkår som ellers koster 10 x så mye i premie.
![]() |
#13 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Hvis jeg i det hele tatt får uføreforsikring vil den være veldig dyr og full av klausuller. Jeg er overvektig, røyker og har / har hatt problemer med rygg og knær.
![]() |
#14 |
heimføing
|
![]() Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Fornuften tok neg etter at jeg fylte førti. Da slo det meg at det kunne være lurt å tegne forsikring mens jeg enda er frisk. :bankibordet: |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Ingen skravlebøtte
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Jeg skriver under denne - det er viktig!
![]() |
![]() |
#17 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Vi har uføreforsikring som dette uførhet ved både ulykke og som følge av sykdom.
![]() |
#18 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Har ikke. Har ikke kvalifisert til å få siden jeg ble gammel nok til å kjøpe en.
![]() |
#20 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!Ungene har alle tre en som kan videreføres uten ny helse erklæring når de blir 18, og har de da ikke råd til og overta den selv så skal jeg sørge for å betale den så den ikke blir avsluttet. Jeg har er dyr forsikring nå, men kan ikke bytte selskap pga. sykdom og operasjon de siste 5 årene. Om jeg holder meg frisk i fem år så kan jeg bytte. Mannen får ikke forsikring fordi han hadde kreft når han var ung, men han er med i LO gjennom jobben og har da heldigvis forsikring gjennom der. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|