|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har bakt søte kaker
|
![]() [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012Jeg tjuvstarter på denne, siden vi allerede har fått gjort drastiske endringer utenfor hos oss.
The deadline for complaints was yesterday vinterbolle jan 2007 sommerbolle juni 2010 minibolle mai 2012 Sist redigert av kokosbolle : 22-03-12 kl 22:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012Vi brukte mye tid på å lage oss en fin uteplass i det ene hjørnet av tomta vår. Jeg gleder meg til å bruke den mer dette året. Ellers holder vi på med sokkelen vår, og utenfor det nye rommet vårt skal vi lage en uteplass. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre på bakken enda, men jeg har noen ideer. Det er bare morgensol der, så det må være planter som tåler mye skygge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012Planen for hagen i år er at min kjære skal bygge solseng til meg, i samme stil som benken han bygget i fjor. Ellers så er planen å "lune" den til litt. Jeg synes det mangler en helhet og system, så vi må se hagen under ett tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Protonterapeut
|
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012Vi skal gjøre mye, men har ikke penger... Vi reiser dem bort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Curlingkone
|
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012Vi har jo avansert fra ikke hage i det hele tatt, men ferdigplen, til fire mål tomt med masse frukttrær, stor grønnsakshage, bærbusker, prydbusker og sikkert over hundre stauder.
![]() |
#8 |
Carve canem
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012Åh, jeg gleder meg som en unge til hagesesongen er i gang igjen. Jeg har klar årets frøbestilling til zimtrade, og så ligger impecta-katalogen ved siden av meg, men den tror jeg nesten ikke jeg tør åpne. Fordi vi ikke har så voldsomt med plass, og fordi jeg ikke tror jeg orker alt styret når vi får ny baby i huset og slikt, så bestiller jeg kun frø jeg kan så direkte på vokseplassen, men hjelpe meg det er mye lekkert å få tak i. :sikle:
![]() |
![]() |
#9 |
Einsam
|
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012Jeg spadde opp busker og kratt, hogde trær, spadde opp plen, og planerte plen, 1/3 av tomta på 1,3 mål i fjor og sommeren før, samt fikse på områdene med grus. Til våren blir det veranda |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012Jeg gleder meg veldig til å se hva som dukker opp fra de løkene jeg satte i høst. Jeg husker ikke helt hva jeg plantet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Carve canem
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012Mitt største problem er at jeg ikke aner hvor noen ting er, før det kommer opp, med unntak av rosebusker og bærbusker. Enkelte mener at man skal tegne kart over hagen, slik at man vet hva som er plantet hvor. Problemet dukker opp når man begynner å dele og flytte planter uten å oppdatere kartet. Jeg har nå ett strålende kart over hvordan hagen så ut for nesten ett par år siden, men det hjelper jo ikke en døyt nå.
![]() |
![]() |
#13 |
Kontrollfrik
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012Hva tror vi det koster å lage en platting på ca tretti kvadrat, med en eller annen form for gjennomsiktig tak over halvparten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Carve canem
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012Tja... Vi bygde plattingen vår selv. Den er ca 32kvm og kostet omtrent 10 000. Da gjorde vi hele jobben selv. Hva tak kan koste har jeg ingen anelse om, dessverre.
![]() |
![]() |
#15 |
Kontrollfrik
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012Såpass, ja? Hmm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012Vi fekk ikkje gjort noko av det som var planlagd i fjor, så eg håper inderleg at vi får gjort noko i år. Området rundt huset er aboslutt ikkje noko å skryte av.
![]() |
#17 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012Kirsebærtreet mitt ble kjørt over av en gravemaskin i fjor høst.
![]() |
#18 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012Hagearbeidstråd i januar?
![]() |
#19 |
Har bakt søte kaker
|
Man kan grave og bygge året rundt.
![]() |
#20 |
Unik
|
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012Sette opp gjerde !
![]() |
|
|