Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Køyeseng

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-07, 20:46   #1
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Køyeseng

Har du en køyeseng å anbefale?

Jeg lurer litt på denne fra Ikea: http://www.ikea.com/webapp/wcs/store...roductId=32146

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 20:50   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Køyeseng

Den virker veldig kjekk, også kan den gjøres om til to enkle senger senere.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 20:59   #3
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Madrassen i øverste køye kan max være 16 cm tykk. Er det veldig lite? Storebror må nødvendigvis sove der oppe (han er seks år og ikke veldig tung - godt under tjue kg).

Gammel 24-03-07, 21:03   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Madrassen i øverste køye kan max være 16 cm tykk. Er det veldig lite? Storebror må nødvendigvis sove der oppe (han er seks år og ikke veldig tung - godt under tjue kg).

år det ikke an å ha en tynn overmadrass oppå?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 22:31   #5
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

år det ikke an å ha en tynn overmadrass oppå?

Ja, det går an.
Og så kan jeg kanskje ha på en høyere sengehest av noe slag. Poenget er jo at han ikke skal rulle ut.

Gammel 24-03-07, 22:38   #6
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Denne synes jeg er kul, men litt dyr. Og ellers så kan en finne noen greie og billige køyesenger på finn.no.
(denne er fra barnerommet.no)

Sist redigert av Pope : 24-03-07 kl 22:52.
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 22:46   #7
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Den sengenn er kjempe fin. Vi bommet litt på det med madrass til overkøyen. Måtte ut og kjøpe en billigere variant som ikke var så høy. Men IKEA har et bra utvalg av lave men bra madrasser så det bør ikke være noe problem.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 22:49   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes sengen er fin, men litt høy?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 22:57   #9
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Den sengenn er kjempe fin. Vi bommet litt på det med madrass til overkøyen. Måtte ut og kjøpe en billigere variant som ikke var så høy. Men IKEA har et bra utvalg av lave men bra madrasser så det bør ikke være noe problem.

Har dere senga? Det er ikke den varianten som knirker hinsides (vet at en av Ikea-køyesengene gjør det nemlig, men tror kanskje det er metallsenga)?

Ja, den ser litt høy ut, alfaCharlie. Storebror er 6 år og sover gaske rolig, men han pleier ofte å komme inn til oss på nettene. Vet ikke hvordan det blir om han begynner å skru på lyset og klatre ned stigen på natterstid.

Lillebror kommer ikke inn til oss på nettene, men det er fordi han ikke kommer seg ut av sprinkelsenga selv.

Gammel 24-03-07, 23:00   #10
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Har dere senga? Det er ikke den varianten som knirker hinsides (vet at en av Ikea-køyesengene gjør det nemlig, men tror kanskje det er metallsenga)?

Nei vi har en annen seng enn denne. Kan være enig at den er litt høy men det spørs helt til hvilken aldersgruppe den skal brukes til. Våre barn er veldig unge enda (treåringen ligger øverst så for oss er det topp av vi har en lav køyeseng). Ulempen er da at det er vanskelig å sitte oppreist og lese eventyr i underkøyen.

Gammel 24-03-07, 23:02   #11
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Standard

Ville ikke tro at knirking er noe stort problem. Den køyesengen vi har nå kan også deles i to enkelt senger og den er overraskende stø. Faktisk stø som et fjell og helt knirkefri. Ved knirking ville jeg ha prøvd med på litt smøring eller olje av noe slag

Gammel 24-03-07, 23:06   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har den hyperbillige varianten fra Ikea i furu ( ), den er.. skavvise.. ikke så kjempehøy.

*løper og henter katalogen*

Den er 157cm høy. Der sover nestenfireåringen fint oppi, og han kommer seg ned stigen og inn til oss uten problemer i mørten.

Da kommer sikkert seksåringen seg ned de ekstra 20 centimetrene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 23:31   #13
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Guttene våre har denne senga.
På bildet var senga helt ny og de var 6 og 3 år gamle.

Den er kjempefin !! Knirker ja...det gjør den- men det bryr ingen seg om.

Vi har har de tykkeste skumgummimadrassene fra IKEA i dem. Selv vi voksne sover godt på de. 90cm bred så det er masse plass.

Synes ikke den er plagsomt høy. Gutta har hatt den ett år nå og er begge veldig fornøyde.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 23:48   #14
Ophelia
Rosebud

Ophelia sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sunset Bvld.
Ophelia er litt kulOphelia er litt kul
Standard

Jentene mine har køyeseng fra Jysk. Veldig fin, hvitmalt, og ganske brede trinn slik at det er trygt for den som ligger øverst å klatre opp og ned. Den er ikke så høy heller, uten at jeg husker de eksakte målene her og nå.

Gammel 24-03-07, 23:50   #15
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Standard

Så skjønne gutter, Susse!

Jysk, ja. Kanskje det kan være et alternativ. Ferdig hvitmalt høres jo ypperlig ut, Ophelia.
Synes ofte Jyskmøblene kan virke skranglete og spinkle, men denne køyesenga skal ikke akkurat være en livstidsinvestering heller. Takk for tips!

Gammel 07-04-07, 23:30   #16
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Standard

Jeg må oppdatere så smått hvordan det hele har gått.
Vi dro til Ikea og så på senga, men jeg likte den ikke så godt likevel. "Heldigvis" var den utsolgt fra lageret, så jeg slapp å ta stilling til det.

Vi dro til Skeidar, der hadde den veldig fin seng. Selvsagt også utsolgt.
Jysk, - jeg tenkte på Ophelias tips. Men neida, ingenting.

Til slutt dro jeg til Bohus, og der fant jeg en ok seng som de faktisk hadde inne.
Faren min skrudde den opp for meg, og -sitat pappa- "hadd romme vårre ÆN millimeter smalar, hadd æ ikkje fått skrudd sammens sænga".

Vedlagt kan du se meg prøveligge den.
Jeg burde malt den, selvsagt. Men her i huset tar ting tid.

Sist redigert av Nelly Nickers : 16-03-08 kl 20:59.
Gammel 07-04-07, 23:34   #17
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg må oppdatere så smått hvordan det hele har gått.
Vi dro til Ikea og så på senga, men jeg likte den ikke så godt likevel. "Heldigvis" var den utsolgt fra lageret, så jeg slapp å ta stilling til det.

Vi dro til Skeidar, der hadde den veldig fin seng. Selvsagt også utsolgt.
Jysk, - jeg tenkte på Ophelias tips. Men neida, ingenting.

Til slutt dro jeg til Bohus, og der fant jeg en ok seng som de faktisk hadde inne.
Faren min skrudde den opp for meg, og -sitat pappa- "hadd romme vårre ÆN millimeter smalar, hadd æ ikkje fått skrudd sammens sænga".

Vedlagt kan du se meg prøveligge den.
Jeg burde malt den, selvsagt. Men her i huset tar ting tid.

Hva kostet den sengen?
Vurderer aa kjoepe koeyeseng til Christian saa kan han bruke den nederste delen som sofa og sove i den oeverste.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 23:37   #18
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Hva kostet den sengen?
Vurderer aa kjoepe koeyeseng til Christian saa kan han bruke den nederste delen som sofa og sove i den oeverste.

1500 kr + madrasser og sengebunner. Totalt ble det 2700 kr. Ikke så verst, synes jeg. Skeidar sin var ca. samme pris. Den var ikke "pyntet" med hyttestil, så jeg likte egentlig den bedre. Men måtte ha skruhjelp av min far og kunne derfor ikke vente på bestilling, siden han var her bare et par dager.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:08.