Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hekle teppe i restegarn

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-12, 08:58   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Hekle teppe i restegarn

Jeg har hauger på hauger med europris/nille garn liggende, i en haug med farger og forskjellig størrelse på nøstene.

Jeg kunne tenkt meg å brukt opp dette, og tenkte å hekle et restegarnteppe, selv om det blir en smule fargerikt.

Men jeg ser virkelig ikke for meg at jeg noen ganger kommer til å greie å feste alle trådene på oldemorsruter og få heklet de sammen.

Hvordan bør jeg hekle på enklest mulig da? Noen tips?

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 09:00   #2
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hekle teppe i restegarn

Hva med å hekle et sikk-sakkpledd?
F.eks. http://www.garnstudio.com/lang/no/vi...nr=b16&d_id=24

Gammel 27-01-12, 09:00   #3
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Hva med å hekle bølgeteppe? Kan også være fargerikt og ikke så mye montering.

Gammel 27-01-12, 09:02   #4
Serafin

Serafin sin avatar

Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sikk sakk så litt vanskelig ut? Men det er kanskje ikke det?

Lillesøster 09
Gammel 27-01-12, 09:07   #5
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Tror ikke det er så veldig vanskelig...

Gammel 27-01-12, 09:12   #6
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Festing av tråder på bestemorruteteppe kan du gjøre store deler av underveis altså, bare så det er sagt. Trådstumpen fra begynnelsen på rutene hekler du inn i de første stavene for eksempel, og slutten hekler du inn i selve monteringen, så får du bare trådene fra monteringen å feste helt til sist.

Sikk-sakk er heller ikke vanskelig altså, men blir jo litt tråder å feste der og.

Gammel 27-01-12, 09:17   #7
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

er du på ravelry? gå inn og søk på "stashbuster blanket" så får du opp mange forslag både til strikkede og heklede tepper. Flere av dem er riktig så fine!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 09:24   #8
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

er du på ravelry? gå inn og søk på "stashbuster blanket" så får du opp mange forslag både til strikkede og heklede tepper. Flere av dem er riktig så fine!

Er på Ravelry ja. Skal gå inn og søke nå.

Lillesøster 09
Gammel 27-01-12, 09:25   #9
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg har deg vel tilogmed som venn der? :gullfisk:

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 09:35   #10
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Standard

Babette er veldig fint....
Har sett det live

http://www.ravelry.com/patterns/library/babette-blanket

Gammel 27-01-12, 09:44   #11
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tips om sikksakkteppe, det skal jeg jaggu hekle.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 13:32   #12
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

jeg har deg vel tilogmed som venn der? :gullfisk:

Jeg aner ikke? Jeg har prøvd å lete deg opp der inne, men husker ikke om jeg fant deg eller ikke. *også gullfisk*

Lillesøster 09
Gammel 28-01-12, 09:45   #13
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Da har jeg startet.

Blir at jeg hekler grupper med 3 stavmasker. Jeg vet ikke hva den teknikken heter.

Lillesøster 09
Gammel 28-01-12, 16:44   #14
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Da er jeg igang!

Det ble at jeg bare hekler til et nøste er tomt, så fargeskift blir midt i. Men skulle jeg ikke gjort det så ender jeg opp med ha igjen ganske mye garn, og målet var jo å bli kvitt alt.

Lillesøster 09
Gammel 28-01-12, 17:52   #15
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Blir bra, serafin.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 18:03   #16
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Jeg er veldig spent på hvordan det blir når det kommer til flere farger. Er endel rosa, lilla og rødt også. Men har endel brunt jeg kan bryte opp med. Tenkte å ta de "kalde" fargene nå, også de varme på toppen.

Jeg har egentlig helt angst for fargerike ting, så dette kommer til å stritte veldig imot fargenerden i meg.

Lillesøster 09
Gammel 28-01-12, 18:35   #17
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Hva med å hekle et sikk-sakkpledd?
F.eks. http://www.garnstudio.com/lang/no/vi...nr=b16&d_id=24

Er det dette du hekler, Serafin? Hvor tykt garn bruker du? Frøkna trenger et sengeteppe og jeg tenkte jeg kunne bruke denne oppskrifta og ca dobbelt så tykt garn for å få det ca 1.50 bredt og 2 m langt. Tror du det kan funke?

Gammel 28-01-12, 18:43   #18
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Er det dette du hekler, Serafin? Hvor tykt garn bruker du? Frøkna trenger et sengeteppe og jeg tenkte jeg kunne bruke denne oppskrifta og ca dobbelt så tykt garn for å få det ca 1.50 bredt og 2 m langt. Tror du det kan funke?

Jeg tror ikke det er det hun hekler, men det du linker til her er veldig fint, og ikke så vanskelig å hekle.
Her er link til et lignende teppe, som er heklet i tykkere garn. Jeg er ingen erfaren hekler, men dette heklet jeg kjapt og greit.

http://www.garnstudio.com/lang/no/vi..._id=42&lang=no

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 18:56   #19
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Det var ikke så dumt, Hannah - og i et garn jeg liker. Litt smalt og kort, men det bør vel gå greit å legge til litt i begge retninger.

Må få ferdig klukkakjolen min først, og så får jeg høre med Frøkna hva hun sier.

Gammel 28-01-12, 19:10   #20
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Nei, jeg hekler et jeg fant i "Helt enkelt hekling". Det skal egentlig være i naturhvitt med blomster rundt..

Lillesøster 09
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:37.