Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Sofa i mikrofiber?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-12, 09:12   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sofa i mikrofiber?

Sofaen vår er på vei til å knekke helt sammen og til og med jeg innser at vi må se om etter en annen sofa. Det er ganske fjernt for oss å gå på butikken og kjøpe ny sofa, så derfor blir det nok en fra bruktmarkedet denne gangen også. Vi har fått tilbud om en beige sofa i mikrofiber. Hvordan er sofaer i mikrofiber å holde rene? Jeg tenker spesielt på flekker og kattehår. Vil flekkene vises fort på en beige sofa? Nå har vi en blå stoffsofa og den er et mareritt å holde ren i alle fall.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 09:14   #2
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sofa i mikrofiber?

På generell basis, eg har aldri satt rompa mi i en god microfiber-sofa.

Om du hadde bodd nærme meg skulle du fått kjøpt min fine, brune 3+2 for en billig penge, men en kan vel ikkje sende en sofa i posten.

Gammel 27-01-12, 09:18   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå kjenner jeg bare til microfiberkluter. De er ekle å ta i, henger fast i både hud og klær, men suger til seg hva det skal være.

Ut fra denne enorme kunnskap, ene og alene, kunne det ikke ramle meg inn å ha en sofa av microfiber. Ser for meg at den rasper opp klærne, og at katta omtrent ville hengt igjen når den gikk for å spise.

Gammel 27-01-12, 09:22   #4
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Vi har sofa i mikrofiber.
Om en mikrofiber sofa er god å sitte i eller ikke, kommer nok an på selve sofaen tenker jeg, ikek stoffet.
Den vi har er god.
Flekker tas med en fuktig klut, den vi har går vi over med en tepperens maskin eller noe ca en gang i året. Går nemlig ikke ann å få av trekket på den vi har.....
Vi har vært stort sett fornøyd i 8 år med de vi har, men jeg har kyst på ny sofa men de vi har går det pokker ikke ann å slite ut...

Gammel 27-01-12, 09:23   #5
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Vi har beige sofa i mikrofiber, den er utrolig deilig å ligge/sitte/whatever i. De aller fleste flekker kan fjernes enkelt med en fuktig klut hvis de tas med en gang, og trekket på putene kan vaskes. Jeg er litt sjuskete, men jeg syns ikke den er spesiellt full av støv eller noe. Pus har egen plass i sofaen på et teppe, så kattehår vet jeg ikke om er vanskelig å bli kvitt - men den er enkel å støvsuge.

Den kjennes ikke ut som en mikrofiberklut altså, den er myk og god.

Vi arvet sofaen, beige er ikke den fargen jeg hadde valgt, men det er fordi jeg er sjuskete og dårlig på å ta flekker med en gang.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 09:23   #6
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det er jo så klamt å sitte i??

Gammel 27-01-12, 09:24   #7
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Niks, ikke den vi har.

Gammel 27-01-12, 09:29   #8
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Nei, ikke i det hele tatt.

Vi har det stoffet som er på bilde nr 4 her tror jeg, det ligner på avstand hvertfall.

http://www.brunstad.no/default.aspx?...ails=1#details

Gammel 27-01-12, 09:34   #9
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er ikke klamt å sitte i, vår er god å sitte i og det er lett å få vekk flekker. Beige er mye lettere å holde rent enn mørk blå, tilsier min erfaring og microfibersofastoff kan ikke sammenliknes med mikrofiberklut

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 09:36   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en brun mikrofibersofa fra Slettvoll. Den er 11 år gammel, og ser fremdeles fin ut. Den ser ut som semsket skinn, men er mykere å sitte i. Ikke klam i det hele tatt, hvorfor skulle den være det?

Den er lett å holde ren, men det krever jo at man tar flekker ganske fort. Vi har ikke vært helt flinke med det på armlenene, og der har den blitt litt "blank", litt på samme måte som semsket skinn ville blitt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 09:38   #11
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Den er lett å holde ren, men det krever jo at man tar flekker ganske fort. Vi har ikke vært helt flinke med det på armlenene, og der har den blitt litt "blank", litt på samme måte som semsket skinn ville blitt.

Sånn var vår også, men vi leide tepperenser fra Maxbo, og armlenene ble gode som nye. Vår er også litt sånn semsket skinn-type.

Gammel 27-01-12, 09:42   #12
Mirmell

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Vi hadde en beige sofa i mikrofiber noen år og det funka helt fint. Lett å fjerne flekker med en våt klut og den var på ingen måte klam å sitte i. Stoffet kunne på ingen måte sammenlignes med en mikrofiberklut. Mer som semsket skinn, som noen over her skriver.
Stoffet på vår var noe ala dette:

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 09:45   #13
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Vi har microfibersofa, 3 katter, en tenåring og en trassunge Den er mørkebrun. Skal ikke lyge på meg å si at den er like fin som da den var ny, men den er utrolig god å sitte i, den er lett å holde ren (kattehårene fjernes ved å stryke over sofaen med en fuktig gummikanske, hårene rulles av som ei pølse). Etter 5 års hard bruk ser den ikke spesielt slitt ut, og stoffet har ingen skader, verken fra katteklør, uregjerlige flekker eller noe annet. Vår er kjøpt på Bohus, om det har noe å si. Jeg kan helt klart anbefale microfiber, men jeg vet ikke om jeg kan anbefale beige, noe sier meg at mørkebrun er en svært tilgivende farge hva flekker angår.

Gammel 27-01-12, 10:00   #14
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg blir statisk....

Gammel 27-01-12, 10:07   #15
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Vi har hatt vår i 11 år, med totalt 4 katter og 2 barn. Den er like fin fortsatt. Trekkene kan tas av og vaskes, og kattehår tørkes lett av. Putene er løse og kan vendes.

Fargen er ikke så langt unna den som Mirmell viser.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 10:10   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Jeg blir statisk....

Jeg har aldri blitt statisk av vår sofa.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 14:28   #17
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Vi hadde lys beige mikrofibersofa før, og den var kjempegod! Byttet den ut fordi vi ikke fikk tak i tilsvarende toseter når vi fikk plass til det, ellers skulle jeg beholdt den. Den var nydelig å sitte i, nydelig å sove i, og veldig fin. Modellen het Quattro fra Skeidar.
Ikke var den statisk, kattehår lot seg best fjerne med klesbørste, og den ble like fin igjen både etter at en venninne sølte et halvt glass rødvin i den, den har overlevd pizzasaussøl og unger som har tegnet i den.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08.