|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
![]() |
![]() ErteproblemI dag skulle jeg koke ertesuppe, med salt svineknoke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erteproblem..Jeg gjorde helt det samme i går og brukte gule erter og gule splitterter. Det var mørt etter kort tid. Svineknoken, derimot, den tok sin tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erteproblem..Jeg ville ha kokt ertene ferdig i egen gryte, også hatt de i suppen mot slutten. Når man har diverse ingredienser i en gryte kan det være at kokepunktet endrer seg og ikke er hundre grader mer. Dermed blir det vanskeligere å få kokt enkelte ingredienser som krever høy temperatur. Det samme skjer om man forsøker å koke poteter i tomatgryter, f.eks bacalao. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: ErteproblemAha.. Så da var kanskje ikke temperaturen høy nok for ertene.. :-) Jeg kommer nok til å koke dem for seg neste gang ja.. For ett styr å sortere vekk ertene.. :-P Og veldig kjedelig når jeg hadde gleder meg til å lage dette.. Takk og pris for at jeg ikke hadde invitert gjester! Det hadde vært ganske så flaut tror jeg.. ;-) hehe.. Kommer også til å sette svineknoken på en halvtime tidligere neste gang, den var gjennomkokt, men jeg liker det best når kjøttet nesten detter av beina av seg selv.. ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: ErteproblemTakk for svar forresten! :-) |
![]() |
![]() |
![]() |