Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Et godt biffhus i Oslo?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-12, 15:46   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et godt biffhus i Oslo?

Jeg vil ta med mannen min ut og spise, og han er en kjøtteter. Finnes det ordentlig gode biffhus i Oslo? Med langtidsmørnet kjøtt og greier?

Jeg lurte litt på Trancher, noen som har vært der i det siste?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 15:55   #2
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et godt biffhus i Oslo?

Jensens Biffhus på Aker Brygge har i hvert fall hatt veldig god biff, men det er mange år siden jeg var der.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 16:09   #3
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har likt Trancher veldig godt. Jeg var der sist gang før jul i 2010, så det kvalifiserer kanskje ikke til "nylig"?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 16:24   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg finner ingen anmeldelser som er yngre enn 2010, og tenker det kan bety at de har blitt kjedelige, men ikke dårlige eller holder samme standard. Hadde de blitt skikkelig dårlige regner jeg med at man hadde hørt noe.

Gammel 30-01-12, 17:00   #5
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Hva med restauranten til Viestad på Bislett? Jeg har ikke vært der, men jeg tror konseptet er at alt skal grilles, så da bør de vel ha kjøtt.

Gammel 30-01-12, 18:20   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Hm, den har jeg ikke hørt om! Må sjekkes ut.

Gammel 30-01-12, 18:38   #7
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde nok valgt St. Lars

Gammel 30-01-12, 18:59   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Har du vært der, Palmen? Ser det ikke går an å bestille bord så det må være verdt det.

Gammel 30-01-12, 19:45   #9
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, jeg har ikke vært der, - men en kollega var der rett før jul og han skrøyt veldig av stedet, og jeg stoler på hans restaurantanbefalinger!

Gammel 30-01-12, 21:15   #10
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært på St. Lars!

(Sorry, måtte bare få det ut. Det er svært sjeldent jeg er i byn nemlig.)

Det var nammenam det.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 21:17   #11
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Big Horn

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 21:21   #12
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg anbefaler Jensens.

Gammel 30-01-12, 21:22   #13
Kiwi
Glad i frukt

Kiwi sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Vi var på St. Lars i sommer. Vi fikk nyyydelig grillet geitekjøtt (!!).

Gammel 30-01-12, 21:30   #14
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg anbefaler Borggården! I Borggården (dah!), dvs Rådhuset. De spesialiserer seg på biff og sjokoladefondant. De har andre retter på menyen også (en fisk, en kylling, en lam, en vilt), og altså biffer som man kan velge etter type og størrelse, med diverse tilbehør. Interiøret var ganske nytt da vi var der sist, mørkt/svart med "natur"-detaljer og noen kule lamper. Det er et lite og intimt lokale, med hyggelig service.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 22:17   #15
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også spist god biff på Borggården.

Gammel 30-01-12, 22:39   #16
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har vært på Trancher. Var godt, men allikevel litt skuffet altså. Ikke så bra som det jeg hadde hørt. Litt kjedelig. Kanskje var det bare en dårlig dag.

Jensens biffhus har jeg vært på en gang og det syntes jeg var litt som Big Horn. Altså ikke helt min stil. Borggården har jeg prøvd en gang og fikk god mat der.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 22:52   #17
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg var på Trancher før jul (novenber/desember), men vi var nok litt uheldige. Den ene forretten var altfor sterk (fungerer dårlig før mildt biffkjøtt), men det er jo litt flisespikkeri. Verre var det at servitøren glemte en vesentlig del av tilbehøret vi hadde bestilt (jeg husker ikke om det var poteter eller saus), og det tok uendelig med tid, bortimot en halvtime, før vi fikk det slik at resten av maten ble kald. Kjøttet var godt, da, og jeg mener å huske at desserten også var veldig god. Likevel savnet jeg en liten beklagelse fra servitørene, må jeg si. De hadde riktignok trukket det fra på regningen, men likevel, måltidet ble jo noe amputert. Jeg synes også grønnsakstilbehøret var litt tamt.

Personlig har jeg hatt lyst til å spise på St.Lars siden åpningen, men det er jo en ulempe at det ikke er bordbestilling selvsagt. Man kan jo møte i god tid og satse på noen øl i baren først?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:57.