Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fortell meg om panelgardiner og - oppheng

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-12, 13:01   #1
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Fortell meg om panelgardiner og - oppheng

Jeg tror jeg trenger gardiner i en kjellerstue, og jeg tror jeg vil ha panelgardiner.

Fortell meg om opphengssystem; hva er OK? Hva er ikke OK?

Er det f. eks vanlig å bare ha et oppheng i tak eller vegg, og en skinne i selve gardina (og ikke noe som må skrus fast i gulv)?

Er gardinene (f. eks. IKEAs) enkle å tilpasse lengde?

Enlighten me, please.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 21:24   #2
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om panelgardiner og - oppheng

IKEA har skinner du kan skru opp og du kan ha en - to - tre utenpå hverandre.
Du kan også bruke vanlige gardinstenger og henge på panelstenger, korte stenger som du henger utenpå den vanlige.
Gardinene på IKEA er som paneler du kjøper de fleste steder, ikke lagt opp nede. Da klipper du panelene i riktig høyde(husk fall, det skal en liten "tyngestang" i nederst og krymping, det hender det er lurt å vaske gardinene først). Du kan sy panelene opp med symaskinen eller bruke et fallebånd. Et bånd som har lim på begge sider og skal strykes på. Følger med på de fleste av IKEAs gardiner(også Åhlens).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:06.