Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Popcorn i micro

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-12, 19:58   #1
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Popcorn i micro

Går det an å lage popcorn i micro uten å kjøpe micropop? Jeg vil altså bruke vanlige tørka maiskorn og f.eks. smør eller olje, men går det an å bare ha det i en boks med lokk og kjøre på? Jeg kan selvsagt forske og prøve selv, men siden jeg er litt lat tenkte jeg det sikkert var noen her som kunne fortelle meg det.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 20:00   #2
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Popcorn i micro

De blir jo aller best i gryte med masse smör og salt, da, og ikke tar det lang tid heller. Hvorfor i all verden vil du lage i microen?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 20:13   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med liefje: hvorfor i alle dager vil du gjøre det, når det er superenkelt og supergodt å lage det i en kasserolle eller gryte?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 20:17   #4
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Kanskje hun ikke har ovn og gryte tilgjengelig?

Gammel 03-02-12, 20:31   #5
Svampe
Superduperaktiv

Svampe sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Konvolutt

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 20:32   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes en egen microboks i selectkatalogen!

Gammel 03-02-12, 20:37   #7
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Her er en detaljert beskrivelse av hvordan du skal lage micropopcorn med vanlig popcorn: http://www.instructables.com/id/Micr...lax-and-savor/

Gammel 03-02-12, 21:44   #8
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Jo altså, gryte er bra, men jeg koker bare på gass og har ved flere anledninger forsøkt å lage popcorn i kjele, med begredelig resultat: harde, små popcorn og en eim av grønn, giftig røyk fra kjelen. Jeg lurer på om det er fordi varmen fra gassblusset blir for direkte eller noe, for det blir dårlig uansett om jeg bruker svakeste varme. I alle fall har jeg gitt opp, men jeg har lyst til å bytte ut palmeolja i micropopen med smør.

Svampe: Konvolutt?!

Bauche: Select! Men det er sikkert bare en plastboks med dampventil?

Miromurr: Takker! Skal lese nøye.

For du er suveren
Gammel 04-02-12, 00:06   #9
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Her er en detaljert beskrivelse av hvordan du skal lage micropopcorn med vanlig popcorn: http://www.instructables.com/id/Micr...lax-and-savor/

Går det an å prøve dette i en microbolle fra Tupperware tro? Hadde vært veldig praktisk. Jeg liker hjemmepoppet popcorn mye bedre enn micropop som blir fort ekkelt når det blir kaldt.

Gammel 04-02-12, 01:36   #10
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Jo altså, gryte er bra, men jeg koker bare på gass og har ved flere anledninger forsøkt å lage popcorn i kjele, med begredelig resultat: harde, små popcorn og en eim av grønn, giftig røyk fra kjelen. Jeg lurer på om det er fordi varmen fra gassblusset blir for direkte eller noe, for det blir dårlig uansett om jeg bruker svakeste varme. I alle fall har jeg gitt opp, men jeg har lyst til å bytte ut palmeolja i micropopen med
:

Merkelig, vi popper stadig vekk på gass. Uten problemer.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 14:18   #11
Svampe
Superduperaktiv

Svampe sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Jeg bruker popcornmaskin
Popcorn i konvolutt blir som i papirpose.

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 18:06   #12
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Standard

Jeg har faktisk popcornmaskin. På loftet. Den tar jo så stor plass!

Jeg har nå prøvd popcorn i micro i ildfast bolle, med litt smør. Så tok jeg et tørkepapir, som jeg la over bollen og så satte fast endene under bollen, som et "lokk" for at popcornene ikke skulle stikke av. Det funket ganske bra, selv om noen popcorn fant veien ut av tørkepapiret.

Tipper barna hadde syntes popcornmaskin var veldig morsomt da - de har faktisk ikke sett den før...

For du er suveren
Gammel 06-02-12, 18:34   #13
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Jeg har faktisk popcornmaskin. På loftet. Den tar jo så stor plass!

Jeg har nå prøvd popcorn i micro i ildfast bolle, med litt smør. Så tok jeg et tørkepapir, som jeg la over bollen og så satte fast endene under bollen, som et "lokk" for at popcornene ikke skulle stikke av. Det funket ganske bra, selv om noen popcorn fant veien ut av tørkepapiret.

Tipper barna hadde syntes popcornmaskin var veldig morsomt da - de har faktisk ikke sett den før...

Så da vil det fungere fint me en microbolle med lokk?

Gammel 06-02-12, 18:37   #14
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

For mange år siden, da jeg var liten, eller mindre enn nå ihvertfall, så poppet jeg og bror min i en ildfast form i microen, det gikk egentlig bra, det var bare det at vi hadde hatt alt for mye maiskorn oppi.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 22:30   #15
tenoringsmor
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2012
tenoringsmor har et hav av muligheter foran seg
Standard

ville ikke prøvd det

tenoringsmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 23:19   #16
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tenoringsmor, her.

ville ikke prøvd det

Hva da?

For du er suveren
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:55.