|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
![]() |
![]() Hvordan lage kile i ribbestrikket bukse?Jeg holder på å strikke ribbestrikket bukse og har kommet til kilen... Det står: Fortsett med 2 r og 2 v som før, og øk 1 m på hver side av midtm både midt foran og midt bak annen hver omg 8 ganger, DE NYE MASKENE STRIKKES I 2 R, 2 VR. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan lage kile i ribbestrikket bukse?Jeg har strikket ribbebukse fra Drops eller garnstudio eller hva det heter, og jeg måtte bare følge oppskriften selv om det hørtes helt ulogisk ut, så ble det plutselig helt fint likevel.
![]() |
#3 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Hvordan lage kile i ribbestrikket bukse?Men hvis man har 2 r midtm og skal øke med 1 maske før og etter så må det vel bli (først 2 vr) ta opp en maske og strikke denne rett, men hva med de 2 r maskene som kommer? For hvis man strikker ny maske rett og neste rett og strikker den som opprinnelig var rett vrang og neste ny maske vrang så blir det to vrange etterpå?? Det må vel bli noe rart der? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ute av drift
![]() Sv: Hvordan lage kile i ribbestrikket bukse?Du skal ikke strikke noen av de opprinnelig rette som vrange, nei. Du fortsetter med rett og vrang der det var rett og vrang, så når du kommer på neste runde etter første økning kan du ikke fortsette med 2 r 2 vr, for da har du jo 2 ekstra r midt foran, dvs at den midterste ribben foran er 4 r.
![]() |
#5 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Hvordan lage kile i ribbestrikket bukse?Men hvordan strikker du de maskene da? De skal vel ikke fortsatt være bare rette? Inn med teskjeer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ute av drift
![]() Sv: Hvordan lage kile i ribbestrikket bukse?Hva står det videre i oppskriften? Den neste setningen?
![]() |
#7 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Hvordan lage kile i ribbestrikket bukse?Hmmm... jeg blir visst fortsatt ikke klok.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ute av drift
![]() Sv: Hvordan lage kile i ribbestrikket bukse?Ja, jeg har jo vist med 2 nye r og 2 nye vr, men da en på hver side. I den første omgangen øker du med 2 rette, da 1 rett på hver side av de 2 rette du har der. Da må det jo nødvendigvis bli 4 rette ved siden av hverandre.
![]() |
#9 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Hvordan lage kile i ribbestrikket bukse?Tusen takk for engasjement, Elise. Jeg forsøker også får jeg se hvordan det blir. Krysser fingrene og kommer nok tilbake når det gjelder fellingen får da dukker vel problemet opp igjen |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hvordan lage kile i ribbestrikket bukse?Du fortsetter hele tida å strikke det du har fra pinnen før du begynner å øke som du har gjort, altså r skal være r og vr skal være vr.
![]() |
|
|