|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
maler
|
![]() Strikket body?Jeg ser på oppskrifter og det er ganske mye oppskrifter på bodyer med diverse mønster, gjerne mariusmønster og andre tradisjonelle. Det ser jo ganske kult ut med sånn body, men blir det brukt? Jeg synes ikke det ser veldig praktisk ut eller for den saks skyld behagelig å ha innpå kroppen? Det kommer kanskje an på garntypen, men dette er jo babyull, det er ikke kjempetynt akkurat.
![]() |
#2 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Strikket body?
Jeg strikket mange bodyer av silkeull fra nøstebarn, og noen andre ull-silkegarn til rusket, og brukte de masse. Nå var det jo grøssekaldt den vinteren hun var baby, så det kommer jo litt sn på årstiden man føder osv.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Strikket body?Mariusbody o.l. ser eg på som utenpå klær. Eg hadde nok hatt body og strømpebukser under, og så ein strikkebody og bukse over. Nøstebarn sin bodyer er vel meir tenkt som undertøy? Innbiller meg i alle fall at ein Mariusbody ikkje vil vera spesielt behageleg å ha på kroppen.
![]() |
#4 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Strikket body?
det kommer jo 100% an på hvilket garn du bruker.
![]() |
#5 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Strikket body?Jeg har et par votter i alpakka(?)/silkegarn (sikkert fra Pickles) - den kjennes helt fantastisk ut mot huden og har ikke vært betenkelig å hatt mot huden altså.
![]() |
#6 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Strikket body?I boka Myk Start, er det oppskrift på body, tror det skulle være alpakka.
![]() |
#7 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Strikket body?Den første tingen jeg strikket med raglanfelling var Benjamins Voksebody.
![]() |
#8 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Strikket body?Jeg har strikket mange bodyer i nøstebarn-ull (100% merino og 50-50 merino/silke). Disse har jeg brukt rett på kroppen på mine nyfødte og de har tydelig vist at det var behagelig og godt. En body i mønsterstrikk vil jo bli tykkere og få tråder på baksiden. Jeg tror nok jeg ville ha tenkt på det som et utenpåplagg, og kanskje heller strikket genser enn body. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|