|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Hvor mye melk/melkeprodukter bør barna ha i seg?Poden drikker en liten kartong melk på skolen, samt spiser en halv skive med hvitost pr dag.
![]() |
#2 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye melk/melkeprodukter bør barna ha i seg?Jeg lurer også. Minste drikker litt melk i barnehagen, eldste har ikke skolemelk lenger. De spiser weetabix med melk til frokost, og en youghurt hver dag. Innimellom drikker de melk også, men ikke hver dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvor mye melk/melkeprodukter bør barna ha i seg?Knotten er på omtrent samme nivå. Dvs. han har skolemelk. Han spiser litt ost dann og vann, og er glad i drikkeyoghurten fra Danonino.
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hvor mye melk/melkeprodukter bør barna ha i seg?Min jente drikker enda mindre. Hm. Jeg har ikke reflektert så mye over kalsium, faktisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvor mye melk/melkeprodukter bør barna ha i seg?Jeg tenker sikkert litt ekstra på det fordi Sambo bøtter i seg flere liter melk hver dag.
![]() |
#6 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Hvor mye melk/melkeprodukter bør barna ha i seg?Mazungen drikker ikke melk, og spiser ikke kornblandinger. Hun liker ost i små mengder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvor mye melk/melkeprodukter bør barna ha i seg?Men hvor mye kalsium er det meningen at slike små skal få i seg da? Vet noen det?
![]() |
#8 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Hvor mye melk/melkeprodukter bør barna ha i seg?Minstemann hos oss er ikke så veldig glad i melk, så jeg har googlet dette litt og funnet dette:
![]() |
#9 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvor mye melk/melkeprodukter bør barna ha i seg?
Podenfår i seg for lite i forhold til anbefalingene.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvor mye melk/melkeprodukter bør barna ha i seg?Min datter har aldri drukket melk. Hun får i seg noe via kosthold (vafler, pannekaker osv) og litt yoghurt og ost i ny og ne. En stund fikk hun kalsiumtabletter, men de liker hun ikke lenger.
![]() |
#11 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvor mye melk/melkeprodukter bør barna ha i seg?Vi har hatt kurs i barnehagen, og der sa de at barn drikker for mye melk. Vi har kuttet melk til grøten (fordi grøten er kokt på melk) og tilbyr vann som tørstedrikk før melken kommer på bordet. To skiver hvitost pr dag, sa de, dekker et barns kalsiumbehov.
![]() |
#12 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvor mye melk/melkeprodukter bør barna ha i seg?En halv liter melk? Pluss hvitost og yoghurt?
![]() |
#13 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hvor mye melk/melkeprodukter bør barna ha i seg?Fra melk.no:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvor mye melk/melkeprodukter bør barna ha i seg?Nettopp ja, melk fortrenger jern.
![]() |
#16 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Hvor mye melk/melkeprodukter bør barna ha i seg?småen drikker lite melk. Han tålte ikke før, og nå som han kan, liker han ikke særlig heller.
![]() |
#17 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Hvor mye melk/melkeprodukter bør barna ha i seg?Barn på 7 år trenger 700 mg kalsium. Her er noen eksempler på kalsiuminnhold i mat/drikke:
![]() |
#18 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Hvor mye melk/melkeprodukter bør barna ha i seg?Vår får i seg alt for lite, men legen mente likevel han ikke trengte tabletter.
![]() |
#19 |
Englemamma
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye melk/melkeprodukter bør barna ha i seg?Hm, dette har jeg egentlig ikke tenkt så mye over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvor mye melk/melkeprodukter bør barna ha i seg?Vi har også kjøpt inn slike småoster (babybel) som han innimellom får med seg i matboksen, eller spiser når han står opp om han ikke drikker et glass drikkeyoghurt.
![]() |
|
|