|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Barn som reiser alene (innenlands) - får man følge til gaten?Vi får besøk av tremenningen til gutta i helgen og sist hun reiste alene så fikk vi alle følge inn til gaten når hun skulle dra.
![]() |
#2 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Barn som reiser alene (innenlands) - får man følge til gaten?Jeg vet ikke hvordan, men så noen hadde følge når vi returnerte fra Værnes. Jeg ville ringt den aktuelle flyplassen og spurt.
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Barn som reiser alene (innenlands) - får man følge til gaten?Man må vise boardingkort i sikkerhetskontrollen nå, så "hvem som helst" kan ikke bare gå ut til gaten. Men hvis man følger barn som reiser alene, får man en bekreftelse på det ved innsjekking, mener jeg, og kan vise denne i sikkerhetskontrollen.
![]() |
#4 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Barn som reiser alene (innenlands) - får man følge til gaten?Ja, du får følge helt inn. Jeg mener å huske at man fikk et skjema man måtte fylle inn eller noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Barn som reiser alene (innenlands) - får man følge til gaten?På Flesland og Sola får man følge helt inn. Vet ikke om hele storfamilien får være med inn, men en voksen får bli med inn til gaten. Tror flyselskapet foretrekker at vi har kontrollen så lenge som mulig.
![]() |
#6 |
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn som reiser alene (innenlands) - får man følge til gaten?Femåringen min fløy alene fra Flesland til Amsterdam i høst. Begge voksne som fulgte (mormor og morfar) fikk følge helt til gaten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tja...
![]() Sv: Barn som reiser alene (innenlands) - får man følge til gaten?Ringte og spurte, dette er på Gardermoen, Widerøe og det kommer visst litt an på de i sikkerhetskontrollen!!
![]() |
#8 |
Utenlands
![]() Sv: Barn som reiser alene (innenlands) - får man følge til gaten?Man man alltid be om assistanse. Da vil hun uansett bli fulgt til gate av flyplasspersonell. Tror nok jeg ville gjort det om 12 åringen er lite reisevant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
flisespikker
|
![]() Sv: Barn som reiser alene (innenlands) - får man følge til gaten?Er barnet mellom 5 og 12 år, så må man betale for "reiser alene"-opplegg, og må følge til gaten, barnet må hentes i andre ende og kvitteres ut og slikt. Mellom 12 og 15, tror jeg (sikkert avhengig av flyselskap) kan man velge om barnet skal reise "som voksen" (uten assistanse) eller om man skal betale det tillegget man gjør for yngre barn og få assistanse og få følge til gaten og slikt. Så kan man selv vurdere hvor trygg og reisevant den aktuelle 12-åringen (og foreldrene
![]() |
#10 |
Utenlands
![]() Sv: Barn som reiser alene (innenlands) - får man følge til gaten?Men uavhengig av flyselskap kan man vel be om assistanse. Slik assistanse som bare utføres av flyplasspersonell. Jeg fikk det en gang jeg reiste med små barn og hadde forstuet foten. De hjalp til med bagasje og sørget for at vi slapp å stå i kø ved sikkerhetssjekk og ved gate. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
flisespikker
|
![]() Sv: Barn som reiser alene (innenlands) - får man følge til gaten?
Jo, men akkurat når det gjelder 12-15-åringer, så har de allerede et opplegg på plass for dette, og jeg synes vel man bør velge dette opplegget dersom man har en 12-åring som man ikke synes er voksen/reisevant nok til å klare seg selv. Kanskje de til og med vil be om at man gjør det, dersom man ringer og spør om assistanse på forhånd - det ville jeg egentlig forventet, men jeg vet jo ikke.
![]() |
#12 |
Tja...
![]() Sv: Barn som reiser alene (innenlands) - får man følge til gaten?Ja, jeg så at det er muligheter til å velge assistanse fra 12-15 år. Må finne ut av hva slags billett som er valgt.
![]() |
#13 |
Whatever, never mind
|
Hentet herfra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Barn som reiser alene (innenlands) - får man følge til gaten?Det er ikke noe problem å følge barn inn.
![]() |
#15 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Barn som reiser alene (innenlands) - får man følge til gaten?Barn som reiser alene får ha følge helt til gaten av 1 voksen. Før kunne jeg og min mor følge, men nå er det bare 1 som får være med. Dessuten må man vente ved gaten til flyet er lettet.
![]() |
#16 |
Langøret
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn som reiser alene (innenlands) - får man følge til gaten?Foreløpig har det ikke vært noe problem for meg å følge jentene mine til gate når de har vært hos familie,men da har de hatt "UM"-mappene hengende rundt halsen,så det er synlig at de reiser alene. Nå blir yngstejenta mi 12 i april,så da får man kanskje ikke kjøpt assistanse lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Utenlands
![]() Sv: Barn som reiser alene (innenlands) - får man følge til gaten?Mener man kan kjøpe assistanse til de er 18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Tja...
![]() Sv: Barn som reiser alene (innenlands) - får man følge til gaten?Da har vi avlevert en fornøyd 12 åring og både jeg og storebror fikk følge til gaten.
![]() |
#20 |
Langøret
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har alltid møtt mine nede i ankomsthallen. Står og venter der fra jeg ser på tavlen at flyet har landet,og får som regel følge inn og hente bagasjen. Men,mine flyr alltid innenlands,da. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|