|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Savner du Fantasy på norsk?
Så sier forfatteren bak "Song for Eirabu", Kristine Tofte, i kronikken der hun kritiserer forlagsbransjen for å ikke satse mer på Fantasy-sjangeren.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Savner du Fantasy på norsk?Det er da ikke riktig at det ikke gis ut fantasy på norsk. Det gis bare ikke ut på voksenavdelingen, og det kan man jo godt mene noe om.
![]() |
#3 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Savner du Fantasy på norsk?Jeg tror norsk forlagsbransje kommer til å slite i forhold til hvor lett tilgjengelig engelskspråklig (og andre språk også, for den del, men det er nå en gang engelsk de aller fleste behersker godt) uavhengig av sjanger. Den kommer til å sveve inn i solnedgangen på sin egen lille boksky. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Savner du Fantasy på norsk?Det brukte å irritere meg veldig. Helt til jeg kjøpte en Kindle. Endelig kan jeg lese ut en god fantasy/science fictionbok uten redsel for å ikke finne en ny
![]() |
#5 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Savner du Fantasy på norsk?For min del, nei. Jeg leser fint lite fantacy i utgangspunktet, og det jeg leser av den sjangeren, det leser jeg på engelsk.
![]() |
#6 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Savner du Fantasy på norsk?
![]() |
#7 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Savner du Fantasy på norsk?Jeg leser stort sett engelsk litteratur og har aldri savnet fantasy på norsk. Det er ikke mangelen på norsk fantasy som kommer til å ruinere norsk forlagsbransje til slutt, tror jeg. : ser norsk versjon av Amazon i glasskulen: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|