|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ...... Sist redigert av Sonja Sockersöt : 20-02-18 kl 22:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Englemamma
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Mine havner først i bokhylla, så blir de ofte levert til loppemarked eller gitt til venner og kjente som vil lese! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Bøker er bøker. Det som får plass i bokhylla får være i bokhylla. |
![]() |
![]() |
#4 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Det har jeg aldri hørt noen mene. Her havner alle bøker i bokhylla. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?De havner i bokhylla. Ikke bare det, de blir - av plasshensyn - også foretrukket framfor innbundne bøker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Borte
|
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Jeg har alle slags bøker i alle slags innbindinger i bokhylla, men så har jeg den heller ikke til show-off.
![]() |
#8 |
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Bokhylla i stua er fylt opp av innbundende bøker og pocketbøkene begynner på soverommet og havner i kjellerstua etterhvert. Gir bort de fleste norske, men de svenske er det ikke så mange som er interessert i. Ikke snobberi fra min side, mest latskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Vi samler pocketbøker på jobb i ei hylle der og har alltid noe å lese og låne! Kjempebra.
![]() |
#10 |
flisespikker
|
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Det høres tøysete ut for meg. Jeg har selv gjenkjøpt mange bøker i pocketformat for så å kvitte meg med tidlig anskaffede innbundne utgaver - jeg foretrekker pocketbøker, fordi de tar mindre plass i hyllene og vesken, og fordi de er lettere å holde når man skal lese dem. I den grad jeg selv snobber på slikt, synes jeg det er langt "bedre" med en bokhylle som er fylt opp av ting man åpenbart liker å lese, enn en som er fylt med bøker valgt for innbindingens skyld.
![]() |
#11 |
Textrovert
|
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Bøker er bøker. Bokhylla er en salig blanding av det jeg faktisk har lest / leser / skal lese. Pocket, innbundet, fagbøker, u name it. Å ha bøker utstilt bare på stas synes jeg er rimelig teit.
![]() |
#12 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?De havner i bokhylla, men er alltid enklere å gi bort enn innbundne bøker.
![]() |
#13 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Bøker er bøker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
![]() ![]() |
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?De som er verdt å samle på, og som jeg vet jeg kommer til å lese igjen, havner i bokhylla. Resten går til bruktbua
![]() |
#15 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Vi har alt mulig lesbart i bokhyllene, til og med tegneserier. Har mest pocketbøker, lette å ha med seg rundt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Jeg ble litt nysgjerrig jeg nå. I hvilke kretser er det dødssynd å "vise frem" pocketbøkene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Glad
|
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?
I interiørdesigner/bloggekretser vil jeg tro. Mine to svigerinner vil iallefall ikke funnet på å ha bøker i stua uansett. Jeg har bøker i kasser i kjelleren pga flytting og oppussing. Både pocket og innbundet. Gleder meg til jeg får bokhyller igjen.
![]() |
#20 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Hos meg er alle (gode) bøker likeverdige, helt uavhengig av prisen på produksjonen. Det er innholdet jeg kjøper bøker for, må innrømme at jeg har lite forståelse for de som velger å kaste bøker.
![]() |
|
|