|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
trenger lading
|
![]() Antall kolli på "Syden-tur"Vi reiser snart til Florida i 2 uker, og jeg snakket med en kollega her om dagen angående pakking. Hun spurte om vi kunne ha to kolli hver. Ja, svarte jeg, men vi har tenkt å ha med to kolli tilsammen (jeg har bare to kofferter, men kan låne om jeg trenger). Hun ble slik:
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Antall kolli på "Syden-tur"Vi begrenser oss til to normalt store kofferter på en to ukers tur. Evt en tredje litt mindre. Det har aldri vært noe problem. Vi baserer oss på å vaske et par ganger mens vi er på ferie. Vi er to voksne og to barn under 9 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Antall kolli på "Syden-tur"1 koffert per persjon holder i massevis.
![]() |
#4 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Antall kolli på "Syden-tur"Jeg klarer glatt å ha med en koffert til hver, men stort sett har vi 4 kofferter når alle fem skal på tur. Men da har vi med alt av badehåndkler og alt mulig til alle fem også. Jeg drar ikke på ferie for å vaske klær og har med så det holder. Pakker bestandig for mye, så der burde jeg kanskje skjerpe meg litt, men kjekt å ha. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Antall kolli på "Syden-tur"Vi klarer selvfølgelig å ha med mer, men vi har alltid leiebil fra flyplassen, så vi tenker litt på plassen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Antall kolli på "Syden-tur"
Nå ser jeg dere skal ha 2 kofferter til 4 personer, og det klarte vi oss fint med på sydenferie i fjor sommer. Jeg og storebror delte koffert og mannen og snuppa delte koffert.
![]() |
#7 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi liker også godt å ha en liten koffert hver, type carry on. Veldig mye enklere å finne klærne sine, og hvis man ikke har med væske eller annet forbudt, så kan man jo ta kofferten inn på flyet og slippe å sjekke inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Antall kolli på "Syden-tur"Vi (2 voksne og 4 barn) var en uke i syden med en sekk. Alle hadde håndbagasje da.
![]() |
#10 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Antall kolli på "Syden-tur"Vi har et kolli per person på ferie. Eller mannen og pompen har pleid å dele, men i sommer fikk pompen ha sin egen. Type håndbagasje str på hans da.
![]() |
#11 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Antall kolli på "Syden-tur"Jeg hater aa ha lagt igjen en kjole hjemme som jeg gjerne ville brukt paa ferie. Jeg liker heller ikke aa vaske paa ferie. Derfor tar jeg med stort sett to kjoler eller antrekk per dag til meg selv (ett til hver dag paa dagtid, ett til hver kveld). Sommerkjoler tar jo ikke store plassen saann egentlig, men jeg trenger egen koffert ja. Hvis jeg i tillegg regner med toalettsaker og en haug med böker og saann. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Antall kolli på "Syden-tur"Vi pleier å ha to kofferter, og Jonas og jeg deler koffert. Han har en uhyre liten del av min koffert i grunn. Men jeg har alltid plass til en stor bag i kofferten, og den blir gjerne fylt opp og sendt som ett kolli på vei hjem. Ikke det at vi shopper så fryktelig mye, (jo det også
![]() |
#13 |
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Antall kolli på "Syden-tur"Vi reiste til USA med to halvfulle kofferter, kom hjem med tre fulle
![]() |
#14 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Antall kolli på "Syden-tur"Vi har to kofferter med til to voksne og tre barn. Eller en bag og en koffert faktisk. Men da har vi mulighet til å vaske. Tror jeg skulle klart meg med to kofferter om vi ikke hadde mulighet til å vaske.
![]() |
#15 |
Er frisk!
|
To ukers ferie - og du har med 14 kjoler?
![]() |
#16 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Antall kolli på "Syden-tur"Jeg ville satset på å kjøpt endel der borte faktisk og tatt med tomme kofferter, så godt som. Ting er billig der, så god sjanse til å oppgradere sommergarderoben i stedet for å kjøpe hjemme her til våren.
![]() |
#17 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Antall kolli på "Syden-tur"Vi er fem og har greid oss finfint med to kofferter og to håndbagasjer for 14 dagers sydentur. Da har det også vært plass til å få med seg litt ekstra på hjemveien fra shopping, etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
trenger lading
|
![]() Sv: Antall kolli på "Syden-tur"Jeg har også lite klær (og er fryktelig lite opptatt av klær, kanskje for lite opptatt...
![]() |
#19 |
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
28 antrekk til en toukers ferie?
![]() |
#20 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Antall kolli på "Syden-tur"Til USA har vi med minimalt. I fjor sommer hadde vi, familie på 4, med oss 13 kg ned.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 17-02-12 kl 12:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|