Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Antall kolli på "Syden-tur"

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-12, 13:20   #1
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Antall kolli på "Syden-tur"

Vi reiser snart til Florida i 2 uker, og jeg snakket med en kollega her om dagen angående pakking. Hun spurte om vi kunne ha to kolli hver. Ja, svarte jeg, men vi har tenkt å ha med to kolli tilsammen (jeg har bare to kofferter, men kan låne om jeg trenger). Hun ble slik: Hun trengte nemlig to kolli alene.

Jeg har bare funnet frem litt, men jeg skjønner ikke at vi skal trenge å fylle flere enn to kofferter, pluss 4 håndbaggasje. Vi skal bo privat, så vi har mulighet til å vaske klær, men likevel tror jeg ikke jeg hadde tatt med så mye mer om vi hadde bodd på hotell e.l. (annet enn flere truser/sokker). Vi kommer sikkert til å handle en del mens vi er der, så det er en sjanse for at vi kjøper oss en koffert der. Jeg skjønner fortsatt ikke at vi skulle måtte ha med så mye på tur.

Vi er 1 voksen og 3 barn, men de to eldste er så pass store at en kan regne at om en tenker volum tar klærne våre like mye plass som 2 voksen og to halvstore barn.

Tror vi brukte 2 kofferter da vi (1 voksen og 3 barn) var til USA i påske for 3 år siden, og da selvsagt varmere klær (bodde også privat da). Og brukte iallefall ikke mer enn to kofferter da jeg var til "Syden" for 9 år siden med en 2 og 4 åring, med bleier.

Er vi sjusker på tur som ikke skifter full antrekk hver dag, eller er kollegaen min ekstrem andre veien?

Hvor mange kolli har andre familier på samme størrelse på 2 ukers ferie til varmere strøk?

Gammel 16-02-12, 13:22   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Antall kolli på "Syden-tur"

Vi begrenser oss til to normalt store kofferter på en to ukers tur. Evt en tredje litt mindre. Det har aldri vært noe problem. Vi baserer oss på å vaske et par ganger mens vi er på ferie. Vi er to voksne og to barn under 9 år.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 13:22   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1 koffert per persjon holder i massevis.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 13:22   #4
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer glatt å ha med en koffert til hver, men stort sett har vi 4 kofferter når alle fem skal på tur. Men da har vi med alt av badehåndkler og alt mulig til alle fem også. Jeg drar ikke på ferie for å vaske klær og har med så det holder. Pakker bestandig for mye, så der burde jeg kanskje skjerpe meg litt, men kjekt å ha.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 13:23   #5
Anne C

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi klarer selvfølgelig å ha med mer, men vi har alltid leiebil fra flyplassen, så vi tenker litt på plassen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 13:23   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

1 koffert per persjon holder i massevis.

Nå ser jeg dere skal ha 2 kofferter til 4 personer, og det klarte vi oss fint med på sydenferie i fjor sommer. Jeg og storebror delte koffert og mannen og snuppa delte koffert.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 13:31   #7
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg ville heller hatt flere små kofferter, det er lettere å håndtere, og alle barna dine er store nok til å bære hver sin.

Vi liker også godt å ha en liten koffert hver, type carry on. Veldig mye enklere å finne klærne sine, og hvis man ikke har med væske eller annet forbudt, så kan man jo ta kofferten inn på flyet og slippe å sjekke inn.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 13:55   #8
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi (2 voksne og 4 barn) var en uke i syden med en sekk. Alle hadde håndbagasje da.

Jeg har også reist rundt alene i 8 uker med en sekk. Det som var tyngst i den var bøker.

Man MÅ ikke kle seg om til middag hver dag.

Gammel 16-02-12, 15:06   #9
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Takk. Da er det jeg som er "normal".

Gammel 16-02-12, 18:37   #10
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Vi har et kolli per person på ferie. Eller mannen og pompen har pleid å dele, men i sommer fikk pompen ha sin egen. Type håndbagasje str på hans da.

Og vi har stort sett bare vært en uke av gangen.

Vi måtte nok hatt fire store om vi skulle reist 12 dager til USA ja.

Gammel 16-02-12, 19:02   #11
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hater aa ha lagt igjen en kjole hjemme som jeg gjerne ville brukt paa ferie. Jeg liker heller ikke aa vaske paa ferie. Derfor tar jeg med stort sett to kjoler eller antrekk per dag til meg selv (ett til hver dag paa dagtid, ett til hver kveld). Sommerkjoler tar jo ikke store plassen saann egentlig, men jeg trenger egen koffert ja. Hvis jeg i tillegg regner med toalettsaker og en haug med böker og saann.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 19:05   #12
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi pleier å ha to kofferter, og Jonas og jeg deler koffert. Han har en uhyre liten del av min koffert i grunn. Men jeg har alltid plass til en stor bag i kofferten, og den blir gjerne fylt opp og sendt som ett kolli på vei hjem. Ikke det at vi shopper så fryktelig mye, (jo det også ) men fordi tøy ikke blir lagt ned like pent i kofferten ved hjemreise.

Gammel 16-02-12, 19:55   #13
amanas

amanas sin avatar

amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Vi reiste til USA med to halvfulle kofferter, kom hjem med tre fulle

Gammel 16-02-12, 20:36   #14
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Vi har to kofferter med til to voksne og tre barn. Eller en bag og en koffert faktisk. Men da har vi mulighet til å vaske. Tror jeg skulle klart meg med to kofferter om vi ikke hadde mulighet til å vaske.

Gammel 16-02-12, 20:36   #15
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg hater aa ha lagt igjen en kjole hjemme som jeg gjerne ville brukt paa ferie. Jeg liker heller ikke aa vaske paa ferie. Derfor tar jeg med stort sett to kjoler eller antrekk per dag til meg selv (ett til hver dag paa dagtid, ett til hver kveld). Sommerkjoler tar jo ikke store plassen saann egentlig, men jeg trenger egen koffert ja. Hvis jeg i tillegg regner med toalettsaker og en haug med böker og saann.

To ukers ferie - og du har med 14 kjoler?

Jeg tror jeg har tre sommerkjoler.

Gammel 16-02-12, 22:41   #16
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville satset på å kjøpt endel der borte faktisk og tatt med tomme kofferter, så godt som. Ting er billig der, så god sjanse til å oppgradere sommergarderoben i stedet for å kjøpe hjemme her til våren.

Gammel 16-02-12, 22:46   #17
MokkMokk

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Vi er fem og har greid oss finfint med to kofferter og to håndbagasjer for 14 dagers sydentur. Da har det også vært plass til å få med seg litt ekstra på hjemveien fra shopping, etc.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 11:37   #18
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Standard

Jeg har også lite klær (og er fryktelig lite opptatt av klær, kanskje for lite opptatt... ).

Vi kommer helt sikkert til å handle en del der, men er ikke på tur for å handle. De som kjenner meg vet at jeg totalt mangler shopping-gen. Med 3 unger av samme kjønn så er det mye for minsten å arve. De to eldste vokser ikke like fort lenger, så ting fra i fjor og året før passer fortsatt.

Men jeg tror vi skal handle litt "svømmeutstyr" (jentene er aktive svømmere), og det kan ta litt plass. Da kjøper vi en koffert der. Satser på at de vi bor hos kan lede oss til riktig butikk. Det verste jeg vet er jo å lete og lete etter det jeg skal ha.

Gammel 17-02-12, 11:48   #19
LittLemen

LittLemen sin avatar

LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

28 antrekk til en toukers ferie?

Vi pakket alt i en stor koffert da vi var en uke i Frankrike, var da to voksne og to barn (baby og treåring). Da bodde vi privat og hadde tilgang på alt av badehåndklær o.l. der. Hadde nok vært greiere å pakket i to kofferter - for den vi hadde ble veldig tung...

Gammel 17-02-12, 11:56   #20
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Til USA har vi med minimalt. I fjor sommer hadde vi, familie på 4, med oss 13 kg ned.
*og ehm.... 132 kg hjem.* Vi leier leiligheter, så håndklær o.l. er ikke med og vi har vaskemaskin. Undertøy og Mini sine medisiner er det som tar plass. Vi har 4 store trillebager som i seg selv veier minimalt. Disse pakkes i hverandre på vei ned.
+ håndbagasje da. Men den inneholder kun Minis ekstra medisiner, strikketøy og IPad'er. På vei hjem er også disse stappet til randen...

Sist redigert av Fløyel : 17-02-12 kl 12:04.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:14.