|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() All inclusive på SunwingVi har nå bestilt to uker på Sunwing resort Sandy Bay Kypros fra 27. april og har i utgangspunktet bestilt All inclusive. Vi har tidligere vært på Sunwing resort på Rhodos, men da hadde vi bare frokost inkludert, derfor noe uvitende. Så et spørsmål til dere som har erfaring (for det har jeg skjønt av andre tråder at mange har): Gjelder All inclusive bare i restauranten som er i hovedbygningen eller gjelder den også f.eks La Tasca? Fra sist husker jeg at vi trivdes best på La Tascha, men mannen mener å ha funnet ut at All inclusive ikke gjelder der.
![]() |
#2 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
![]() ![]() |
![]() Sv: All inclusive på SunwingVi har hatt all inclusive i Tyrkia, så jeg kan bare svare ut fra det
![]() |
#3 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: All inclusive på SunwingVet ikke noe om hvor all incl. gjelder, men jeg synes all incl. var helt supert! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: All inclusive på SunwingJeg troor ikke la tasca på kveldstid gjelder på all inclusive, men jeg så flere som hadde all inclusive som bestilte mat der på dagtid.
![]() |
#5 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: All inclusive på SunwingSunwing all inclusive er vel ikke helt som all inclusive jeg har vært på tror jeg.
![]() |
#6 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: All inclusive på Sunwinghttp://www.ving.no/hellas/rhodos-ost...hea/mat-drikke
![]() |
#7 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: All inclusive på SunwingDa er det buffet både til lunch og middag. Man kan ikke velge a la carte menyen på verken Fino eller La Tasca, men vi har opplevd at vi har kunnet avbestille dagen i forveien og få mulighet til å bruke en visst beløp på resortens a la carte restauranter. Det skal mye til for at vi velger Inclusive/All Inclusive igjen. Som nevnt av noen over her - man blir lei. veeeldig lei. Og det vil aldri lønne seg økonomisk for oss heller. Vi blir ofte matleie i varmen i tillegg. Liker å kunne velge etter hva ganen foretrekker akkurat den dagen. hender vi kjøper oss inn på buffet'en hvis det frister akkurat den dagen.
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: All inclusive på SunwingSunwing opererer no med tre ulike former for inclusive:
![]() |
#9 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: All inclusive på SunwingPå Rhodos spiste de med All Inclusve/Sunwing Inclusive på et annet sted enn de vanlige restaurantene. Så vidt jeg forstod, så var ikke maten like god der, og det var lange køer. Jeg er ikke fristet. Det er greit å kunne bestemme selv hvor man vil spise, og f eks. på Sunwing Rhodos, så er jo beliggenheten til La Tasca by the Sea halve opplevelsen. Inclusive-spisestedet var oppe på Helios-delen, mener jeg.
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: All inclusive på SunwingMaten på Kypros er i alle fall veldig bra! Det er tema-buffè kvar dag, så det er ikkje samme mat dag etter dag. Ein dag med gresk, ein dag med meksikansk, ein dag med asiatisk osv. Men dersom du skal vere der to veker blir det samme mat veke nummer to. Så då kan det jo vere greit å bytte vekk ein buffè eller to! Sidan beløpet blir trukke fra på rekninga kan ein jo gå på ein restaurant utanfor hotellet også.
![]() |
#11 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: All inclusive på SunwingVi har ombooket til La Tasca buffet men er fortsatt litt usikre. Jeg blir ikke helt klok på det dere skriver og hva som er hva...
![]() |
#12 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: All inclusive på SunwingHva står som forskjellen på All Inclusive og La Tasca Inclusive? Det er ikke vare det at All Inclusive gjelder mat absolutt alle dagene, samt at drikke, noen alkoholholdige drikker samt utvalgte is er inkludert? Inclusive er lunch og middag kun 5 av ukens 7 dager (frokost er hver dag)? Noen venner av oss hadde All Inclusive da vi var på Rhodos ifjor. Og jeg må innrømme at vi likte idéen om at is og drikke var inkludert all day long (isbudsjettet vårt er himmelhøyt på ferie
![]() |
![]() |
#13 |
maler
|
![]() Sv: All inclusive på SunwingAll inclusive er mest for ungene synes jeg, det er få ting de synes er å herlig som å ha fri aksess til drikke og is uten å spørre de voksne, og å spise på barnebuffet der de kan få junk hele uka. Vi bruker derfor å bestille all inclusive når vi har sånn ferie, og tenker at det heller får gå litt ekstra penger de dagene vi foretrekker noe annet å spise. Skal jeg velge meg mat som voksen velger jeg å spise på restaurant, men når jeg reiser med en flokk unger synes jeg at all inclusive er herlig. Ikke først og fremst på grunn av buffetmaten, den er bare mat og ikke noe mer, men fordi ungene synes det er så strålende.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() Sv: All inclusive på SunwingVi tar alltid Inclusive. Frokost hver dag, lunsj og middag 5 dager pr. uke. Det gir oss mulighet til å spise andre steder to ganger i uken hvilket passer oss utmerket.
![]() |
#15 |
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: All inclusive på SunwingSitter også og vurderer Sunving Sandy Bay her og som alltid fører alle veier inn på FP.
![]() |
#16 |
I mål
|
![]() Sv: All inclusive på SunwingHva er La Tasca inclusive da? Setter de opp buffet på La Tasca da? Jeg synes, som Niobe, også at LA Tasca alltid har bedre beliggenhet enn "storbuffeten", og det er roligere der. Hvis jeg skulle hatt noe all incl i det hele tatt, skulle jeg hatt det i La Tasca tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: All inclusive på SunwingNei apan, det er vel kanskje der vi er litt nå og vurderer for første gang AI. Var på Blue Village på Lanzarote før jul og dukka på 3 eeeelsket det. Vi hadde ikke AI der og jeg må vel innrømme restaurantopplevelsene i nærheten av hotellet ikke imponerte stort. Er det ikke bedre kan vi like gjerne ha AI. Var også i Puerto de Mogan på GC i mars på et "vanlig" hotell og da ble det også litt i overkant mye trasking for 3-åringen. For meg har alltid maten vært en stor del av ferien, men jeg har vel innstilt meg på at ferie får være på barnas premisser noen år nå.
![]() |
#18 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2010
![]() |
![]() Sv: All inclusive på SunwingVi var på Sunwing i arguineguin i januar med all inclusive. Der var det buffet 6 kvelder og en valgfri kveld på ala carte delen av restauranten, hvilken kveld det skulle være kunne vi velge selv men måtte bestille bord i resepsjonen for den kvelden vi ønsket. Den kvelden vi spiste ala carte fikk vi en fastsatt 3 retters meny og kunne velge mellom kjøtt eller fisk som hovedrett, veldig bra.
2003-2007-2012 Sist redigert av 2ne : 17-04-12 kl 20:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
I mål
|
![]() Sv: All inclusive på Sunwing
Ja, mitt hovedargument mot AI er at jeg blir så lei buffet og at jeg generelt synes det blir for mye mat, ikke at jeg leter etter eksotiske spisesteder. Vi har i veldig stor grad spist fra a la carte menyen på La Tasca på Sunving. Dette gjorde vi blant annet i Thailand fordi vi hadde med en baby på 5 måneder så avanserte kveldsutflukter ikke fristet (ellers hadde vi nok prøvd noe annet akkurat der, for det var mye fint på stranda blant annet), og der hadde de faktisk en stor egen thaimeny. Det var veldig bra (skulle vært sånn overalt). |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: All inclusive på Sunwing
Er maten god skal jeg også fint klare det, spiser jo tross alt de fleste måltider hjemme ellers.
![]() |
|
|