Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hjelp meg med ny musikk til Spotify!

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-12, 10:25   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp meg med ny musikk til Spotify!

Jeg er nok litt stuck i å høre på gamle favoritter - noen som kan tipse om noe nytt og bra på markedet? (Jeg er åpen for de fleste sjangre.)

Gammel 22-02-12, 21:59   #2
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp meg med ny musikk til Spotify!

Tja noen tips:
Laleh, John Legend, Emelie Sandè, LidoLido, Paolo Nutini, James Morrison.

Gammel 22-02-12, 22:02   #3
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mine favoritter akkurat nå:
Laleh, Highasakite, Lana del Rey, First Aid Kit og Gunnhild Sundli.

Gammel 22-02-12, 22:17   #4
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tips!

:Iler til Spotify for å sjekke ut:

Gammel 22-02-12, 23:27   #5
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tja, kommer jo an på hva du liker, disse snurrer mye her:

Dream Theater - Black clouds and silver linings
Stone sour - Come what ever may
Den nye til Nickelback, husker ikke navnet, mest fruen som snurrer den.

Selv har jeg også blåst støvet av Panteras "Cowboys from hell" og koser meg med retro-metall om dagen.
Black clouds and silver linings er den beste skiva som har kommet på mange år, i mine ører.

Aner jo ikke hva du liker, så kom gjerne med tilbakemeldinger om du finner noe i noen av innleggene her.

Gammel 23-02-12, 00:13   #6
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Sir Limpalot - jeg er i grunnen ute etter å utvide horisonten litt, så alle forslag tas imot med takk!

Gammel 23-02-12, 19:14   #7
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Finner du noe som du liker HI ?

Gammel 23-02-12, 19:23   #8
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

The Black Keys, Anna Ternheim, Loney, Dear, First Aid kit. Blonde Redhead.

Gammel 23-02-12, 21:39   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jarle Bernhoft, Pirate Love, André Holstad, Kitchie Kitchie Ki Me O, for eksempel. Jeg hører stort sett på oldschool, Talking Heads, David Bowie, Tom Waits, PJ Harvey (den nye plata er ekstremt bra!), Alanis Morisette, R.E.M, Green Day, Foo Fighters.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 21:56   #10
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har hatt et dypdykk i 80-tallsmusikken jeg hørte på den gang da. Morsomt gjenhør med Communards, Yazoo, Erasure, XTC, INXS, Joy division, Soft cell, Marc Almond, The Church, Lloyd Cole, The Mission, The Cult, The Cure, Cocteau twins, Bronski Beat, Front 242, Nitzer Ebb, Imperiet, Ebba Grön, Raga Rockers........

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 22:58   #11
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Black clouds and silver linings er den beste skiva som har kommet på mange år, i mine ører.

Nåh, A Dramatic Turn of Events var da heller ikke dårlig, den har gått mange runder her i huset og digges av både små og store!

Gammel 23-02-12, 23:00   #12
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg anbefaler sterkt forrige skiva til Europe, Last Look at Eden. Her er Thin Lizzy-innflytelsen tydelig, samtidig som de låter som den modne og rocka nyversjonen av seg selv. Jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg stort til "Bag of Bones" som kommer i april.

Gammel 24-02-12, 00:27   #13
Sir Limpalot

Sir Limpalot sin avatar

Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Nåh, A Dramatic Turn of Events var da heller ikke dårlig, den har gått mange runder her i huset og digges av både små og store!

Dårlig? Nei.
Like bra som Black clouds and silver linings? Ikke i nærheten.
Vel, jeg skal la den snurre noen ganger til, neste gang jeg er alene hjemme og kan kose meg med god lyd fra "store svarte cder" som vesla her kalte vinylplater, så får vi se om den vokser ytterligere.
Produksjonen var forresten også mye bedre på Black clouds, første skiva Portnoy ikke har produsert, og det høres, dessverre.

Sist redigert av Sir Limpalot : 24-02-12 kl 00:32.
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 01:17   #14
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Dårlig? Nei.
Like bra som Black clouds and silver linings? Ikke i nærheten.
Vel, jeg skal la den snurre noen ganger til, neste gang jeg er alene hjemme og kan kose meg med god lyd fra "store svarte cder" som vesla her kalte vinylplater, så får vi se om den vokser ytterligere.
Produksjonen var forresten også mye bedre på Black clouds, første skiva Portnoy ikke har produsert, og det høres, dessverre.

Ja, dessverre. Jeg tror nok tiden var overmoden for at han skulle finne seg noe annet å gjøre. Han begynte å bli lei, og det syntes jeg man kunne høre. ADToE har mye mer tilstedeværende lekenhet og moro, synes jeg. Og live var de aldeles i toppform i Valhall i januar! Mangini gled rett inn så man slett ikke savnet Portnoy.

Gammel 24-02-12, 01:51   #15
Sir Limpalot

Sir Limpalot sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Ja, dessverre. Jeg tror nok tiden var overmoden for at han skulle finne seg noe annet å gjøre. Han begynte å bli lei, og det syntes jeg man kunne høre. ADToE har mye mer tilstedeværende lekenhet og moro, synes jeg. Og live var de aldeles i toppform i Valhall i januar! Mangini gled rett inn så man slett ikke savnet Portnoy.

Jeg savnet heller ikke Portnoy live, men jeg tror vi kommer til å savne ham på skivene framover.
Har inntrykk av at han har vært viktig både som låtskriver og produsent.

Men vi kupper tråden, slutter nå....

Gammel 24-02-12, 02:00   #16
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Jeg savnet heller ikke Portnoy live, men jeg tror vi kommer til å savne ham på skivene framover.
Har inntrykk av at han har vært viktig både som låtskriver og produsent.

Men vi kupper tråden, slutter nå....

Du har rett.

Sorry Zoë, man blir litt engasjert når man snakker om Dream Theater, som du ser.

Gammel 24-02-12, 22:07   #17
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Interpol sitt album Our Love to Admire, White Lies sitt album Ritual, men To Lose My Life er også veldig bra, 30 Seconds to Mars sitt album This is War, Muse sitt Origin of Symmetry, ok kanskje ikke bare nye album, da.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 22:08   #18
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Dream Theater er veldig bra, og jeg er fortsatt litt småirritert for at jeg gikk glipp av dem i vinter.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 22:13   #19
Sir Limpalot

Sir Limpalot sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Dream Theater er veldig bra, og jeg er fortsatt litt småirritert for at jeg gikk glipp av dem i vinter.

Æddabædda, jeg var der og så dem for 3. gang.
Men de kunne godt ha spilt noe fra Black clouds, altså!

Gammel 24-02-12, 22:15   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uroa inte, Dream Theatre kommer nok tilbake igjen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.