Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Alkoholiker - hvor få hjelp

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-12, 18:30   #1
miss X
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2012
miss X har et hav av muligheter foran seg
Standard

Alkoholiker - hvor få hjelp

For å gjøre en lang historie kort.

En jeg bryr meg om har store alvorlige og langvarige problemer med alkohol. Vedkommende drikker mye, kan tidvis få blackout, gjemmer unna drikkevarer, utsetter seg selv og andre for fare grunnet alkoholinntak og benekter drikking osv selv når det er helt åpenbart. Vedkommende er alkoholiker, men innser det ikke selv/fornekter det, og mener at andre har et problem, ikke personen selv. Vi rundt innser at vedkommende selv må erkjenne sitt problem. Men vi kan ikke kun se på, det går utover de nære relasjoner og det er ikke aktuelt å la vedkommende sitte ogjen uten kontakt med familie osv. Nå ser det ut til at det begynner å komme nærmere en erkjennelse. Men hvor får man hjelp, dette er helt klart ikke noe vi rundt kan takle alene, det trengs hjelp fra folk som kan dette.

Jeg håper FP - forumet kan gi meg noen pekere på hvor man kan henvende seg for å få hjelp. Om dere har kjennskap til og kunnskap om ulike alternativer tar vi gjerne imot info. Og gjerne råd om dere har det.

miss X er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:50.