|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplass(Nå forventer jeg ikke at folk skal sitte og lete opp ferier for meg altså, tenkte bare at noen kanskje hadde et par tips).
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 24-02-12 kl 21:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassFlyprisene har allerede økt ganske mye i fellesferien, så det er ikke så lett å få to uker for en familie på 4 for 20-25.000. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassDu bør nok starte med flyreisen. Ikke lett å få fire stk i juli for under 10.000,- t/r. Med unntak av Ryan Air til Sardinia eller Øst kysten Italia. Begge deler anbefales. Og dere kan bo på godt hotell for ca 15.000,- for 14 netter. Kanskje dere får Roma til 7000,- t/r, men da er det greiest med leiebil, alt. tog ca 10 mil i valgfri retning, 20 mil til østkysten, og dere er på ferie uten charter preg.
![]() |
#4 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassDu reiser ikke fra Oslo nei, da er det nok dyrere.
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassLeie en liten leilighet er jo sikkert smart ja, dessuten vil vi jo helst lage endel mat selv hjemme. Vi har leilighet i Italia, men jeg orker ikke være i den lille landsbyen der over tid, vi kunne muligens vært der i et par-tre dager og reist videre.
![]() |
#6 |
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassJeg tror også jeg hadde begynt med Ryan Air og Norwegian og sjekket flypriser og satt sammen ei pakke selv med leilighet og hotell. Da er det også mye lettere å styre unna de mest turistifiserte stedene. Det er ikke så lett med charter.
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassJeg er så dårlig på å sette sammen sånt selv, jeg setter meg ned og prøver å kikke litt, men ender opp med å få raserianfall og gi opp. Fatter det ikke, men jeg er virkelig helt elendig på det. Men kan få med meg mannen og så kan vi se litt sammen.
![]() |
#8 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassItalia er superdyrt på den tiden. Hadde sjekket Portugal, Spania og østover som f.eks. Kroatia og Montenegro. Lopud i Kroatia er veldig koselig, men turister er det jo der.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassRyanair flyr vel fra Haugesund? Sjekk Norwegian også. Mamma reiser mye og finner mye rimelig. De bruker www.hotels.com tror jeg og finner mye bra der.
![]() |
#10 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassBegynn med fly. Så sjekker du sider som homeaway.no og ownersdirect.co.uk etter leilighet. Også er det selvfølgelig lurt å google stedet for å se om det ser ok ut.
![]() |
#11 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplass
Det kan godt være litt turister altså.
Helst Stavanger.
![]() |
#12 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassDere er supre!! Keep 'em coming, jeg skal kose meg med linker i hele kveld! Er så reisesyk at jeg hater å bo så nær flyplassen (5 minutter med bil fra Sola flyplass, de lander omtrent rett utfor her), blir ekstremt reisesyk hver gang jeg ser et fly, og det er jo stort sett hele tiden. Vil reise NÅ!
![]() |
#13 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassSer SAS har nye direkteruter fra Sola. Barcelona, Nice, Split og Palma. Rundt Nice er det veldig dyrt på den tiden, men de andre kan være verdt å sjekke.
![]() |
#14 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassBåde SAS og Norwegian henger hos meg nå, men ser f.eks. at Norwegian flyr direkte fra Sola til Dubrovnik. Sjekk ut ulike bosteder på Lopud f.eks. her: www.lopudreiser.no, men mest sannsynlig billigere å bestille de samme stedene på lopud.eu.
![]() |
#15 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassLitt utenfor Barcelona ligger det en landsby som heter Stiges. Jeg googler av og til turer dit, siden flere jeg kjenner har anbefalt stedet. Men jeg vet ikke noe om hvordan det er med turister der i juli.
![]() |
#16 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassDere kan få 14 dager med charter også til den prisen. Tyrkia som er rimeligst og der har jeg aldri vært, men sikkert andre som kan uttale seg.
![]() |
#17 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassTusen takk for linker! Skal se på alt etterhvert.
![]() |
#18 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassSyd i Italia er det sikkert andre priser og en slik tur høres jo helt fantastisk ut! Vi sjekket kun i nord og det var veldig dyrt også langt fra strand. Vi reiser tre familier og en drøss med unger og da ble det et poeng med direktefly. Jeg har notert med in-italia.dk her inne for senere bruk.
![]() |
#19 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassÅh ja, jeg blir helt gira her. Jeg så forresten av Ving hadde endel turer til bla. Hellas og Tyrkia i vår prisklasse de ukene, men så var det det med charter da. Jeg får litt hetta av å måtte planlegge selv, liker når andre gjør det for meg, så sånn sett er jo charter greit.
![]() |
#20 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassVi flyr 4 pers til Kreta om sommeren. Det kommer på ca 10 000 når vi leter opp de billige turene. Riktignok direkte (og fra Oslo), men på ukurrante tider. Vi bor mye hos faren min, men når vi reiser rundt på øya bor vi for svært godt under 1000 kroner natta. Små pensjonater; overhodet ikke fancy, men rent og rett ved stranda.
![]() |
![]() |
|
|