Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplass

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-12, 20:52   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplass

(Nå forventer jeg ikke at folk skal sitte og lete opp ferier for meg altså, tenkte bare at noen kanskje hadde et par tips).

Dere reiseeksperter, jeg er jo helt ånnas på det å finne og bestille turer. Nå får vi snart penger på konto og skal bestille oss en tur. Dessverre må vi reise i fellesferien siden det er akkurat da vi har ferie (mannen har låst ferie og SFO stenger osv. Vi skulle egentlig ha 3 ukers ferie sammen, men nå blir det bare til at jeg og mannen tar 2 uker sammen og 1 uke hver med ungene slik at vi dekker de fire ukene SFO har stengt. Vi må altså reise i uke 29 og 30.

Vi vil reise bort disse to ukene, og har noen kriterier:

*Må ikke ruinere oss helt, jeg tenker maks 20-25.000 med fly og hotell, er det usannsynlig?

*Må være gøy for ungene, de liker bading og strandliv men vil også oppleve annet, og vi foreldre orker ikke to uker på stranda.

*Bør være basseng på hotellet, helst også noe rutsjebaner eller lignende, men vi dør ikke uten, selv om det er sterkt ønsket.

*Hadde jo vært et stort pluss om det ikke koster skjorta å leve der.

Jeg vil helst ikke til "harryplasser" med rølpefyll og norske og svenske flagg overalt.

Har utrolig lyst å reise til USA, spesielt Los Angeles eller Miami, men da må jeg vel regne med mye mer penger enn det vi har satt av, tenker jeg, så det får vel kanskje vente et år eller to.

Sist redigert av Dixie Diner : 24-02-12 kl 21:00.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 20:56   #2
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplass

Flyprisene har allerede økt ganske mye i fellesferien, så det er ikke så lett å få to uker for en familie på 4 for 20-25.000.
Vi har sett på Kroatia, fly med Norwegian eller Ryanair og leie leilighet/hus eller bo på hotell, og leie bil.
Billig og leve og mye å oppleve!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 21:04   #3
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Du bør nok starte med flyreisen. Ikke lett å få fire stk i juli for under 10.000,- t/r. Med unntak av Ryan Air til Sardinia eller Øst kysten Italia. Begge deler anbefales. Og dere kan bo på godt hotell for ca 15.000,- for 14 netter. Kanskje dere får Roma til 7000,- t/r, men da er det greiest med leiebil, alt. tog ca 10 mil i valgfri retning, 20 mil til østkysten, og dere er på ferie uten charter preg.

Gammel 24-02-12, 21:09   #4
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Du reiser ikke fra Oslo nei, da er det nok dyrere.

Prøv www.flybilligst.com, www.avis.com og www.booking.com og vips blir det ferie.

I år har vi 10 overnattinger på Sardinia, det holder for barna i den varmen.

Gammel 24-02-12, 21:01   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Leie en liten leilighet er jo sikkert smart ja, dessuten vil vi jo helst lage endel mat selv hjemme. Vi har leilighet i Italia, men jeg orker ikke være i den lille landsbyen der over tid, vi kunne muligens vært der i et par-tre dager og reist videre.

Gammel 24-02-12, 21:02   #6
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Jeg tror også jeg hadde begynt med Ryan Air og Norwegian og sjekket flypriser og satt sammen ei pakke selv med leilighet og hotell. Da er det også mye lettere å styre unna de mest turistifiserte stedene. Det er ikke så lett med charter.

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 21:03   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg er så dårlig på å sette sammen sånt selv, jeg setter meg ned og prøver å kikke litt, men ender opp med å få raserianfall og gi opp. Fatter det ikke, men jeg er virkelig helt elendig på det. Men kan få med meg mannen og så kan vi se litt sammen.

Jeg så litt på flypriser på Finn, men der fikk jeg jo bare opp DE ekstreme flytidene (23 timer til Italia osv). Ryanair altså? De flyr vel ikke fra Stavanger? Norwegian kan jeg i hvert fall sjekke.

Gammel 24-02-12, 21:03   #8
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Standard

Italia er superdyrt på den tiden. Hadde sjekket Portugal, Spania og østover som f.eks. Kroatia og Montenegro. Lopud i Kroatia er veldig koselig, men turister er det jo der.

2009
- 2011
Gammel 24-02-12, 21:06   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ryanair flyr vel fra Haugesund? Sjekk Norwegian også. Mamma reiser mye og finner mye rimelig. De bruker www.hotels.com tror jeg og finner mye bra der.

Gammel 24-02-12, 21:07   #10
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Standard

Begynn med fly. Så sjekker du sider som homeaway.no og ownersdirect.co.uk etter leilighet. Også er det selvfølgelig lurt å google stedet for å se om det ser ok ut.

Finner dere et sted dere ønsker å reiser kan det jo hende du kan få litt hjelp her?

Hvor bør dere fly fra?

2009
- 2011
Gammel 24-02-12, 21:09   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Koko, her.

Lopud i Kroatia er veldig koselig, men turister er det jo der.

Det kan godt være litt turister altså.

Opprinnelig lagt inn av Koko, her.

Hvor bør dere fly fra?

Helst Stavanger.

Gammel 24-02-12, 21:11   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Dere er supre!! Keep 'em coming, jeg skal kose meg med linker i hele kveld! Er så reisesyk at jeg hater å bo så nær flyplassen (5 minutter med bil fra Sola flyplass, de lander omtrent rett utfor her), blir ekstremt reisesyk hver gang jeg ser et fly, og det er jo stort sett hele tiden. Vil reise NÅ!

Gammel 24-02-12, 21:17   #13
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Standard

Ser SAS har nye direkteruter fra Sola. Barcelona, Nice, Split og Palma. Rundt Nice er det veldig dyrt på den tiden, men de andre kan være verdt å sjekke.

2009
- 2011
Gammel 24-02-12, 21:26   #14
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Standard

Både SAS og Norwegian henger hos meg nå, men ser f.eks. at Norwegian flyr direkte fra Sola til Dubrovnik. Sjekk ut ulike bosteder på Lopud f.eks. her: www.lopudreiser.no, men mest sannsynlig billigere å bestille de samme stedene på lopud.eu.
Det går ferge fra Dubrovnik, men det enkleste er å bestille transfer fra flyplassen og helt ut.

(Sorry for den fete skrifta, får det ikke bort...!)

2009
- 2011
Gammel 24-02-12, 21:33   #15
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Litt utenfor Barcelona ligger det en landsby som heter Stiges. Jeg googler av og til turer dit, siden flere jeg kjenner har anbefalt stedet. Men jeg vet ikke noe om hvordan det er med turister der i juli.

Gammel 24-02-12, 21:42   #16
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Standard

Dere kan få 14 dager med charter også til den prisen. Tyrkia som er rimeligst og der har jeg aldri vært, men sikkert andre som kan uttale seg. Sortere på pris lav-høy.

http://www.ving.no/charterpackagelist?QueryDepID=12670&QueryCtryID=-1&QueryAreaID=-1&QueryResID=-1&QueryDestID=0&QueryDepDate=20120714&QueryChkInDa te=00010101&QueryDur=15&QueryRetDate=20120729&Quer yChkOutDate=00010101&CategoryId=2&QueryRoomAges=|4 2%2c42%2c5%2c9&QueryUnits=1

2009
- 2011
Gammel 24-02-12, 22:08   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Tusen takk for linker! Skal se på alt etterhvert.

Jeg er litt fristet til å dra til en eller annen italiensk "landsby". Mannen min er halvt italiensk og kan endel av språket, og det er jo så mange vakre steder i Italia. Må vel gå an å få leid en eller annen relativt rimelig leilighet et sted og leie en bil? Som sagt så har vi leilighet helt sør i Italia (Ferrandina) der vi kan bo gratis, problemet er at det er grøssekjedelig å være der i mer enn noen få dager, og svigerfamilien min blir kjempefornærmet om vi ikke er hos dem hver dag, noe jeg ikke orker tanken på i 1-2 uker (bla. siden jeg ikke snakker språket og de ikke kan engelsk).
Men det vi kunne gjort var å leid en bil og vært i Ferrandina i kanskje 2-3 dager og så kjørt videre og vært et annet sted i noen dager og så et tredje sted osv. Må jo planlegges godt da.

Jeg er i det hele tatt ikke så voldsomt lysten på charter, kjenner jeg. Tror jeg.

Gammel 24-02-12, 22:19   #18
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Standard

Syd i Italia er det sikkert andre priser og en slik tur høres jo helt fantastisk ut! Vi sjekket kun i nord og det var veldig dyrt også langt fra strand. Vi reiser tre familier og en drøss med unger og da ble det et poeng med direktefly. Jeg har notert med in-italia.dk her inne for senere bruk.

2009
- 2011
Gammel 24-02-12, 22:34   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Åh ja, jeg blir helt gira her. Jeg så forresten av Ving hadde endel turer til bla. Hellas og Tyrkia i vår prisklasse de ukene, men så var det det med charter da. Jeg får litt hetta av å måtte planlegge selv, liker når andre gjør det for meg, så sånn sett er jo charter greit.
Men en skikkelig Italiatur i egen regi høres jo på en måte litt mer lokkende ut.

Og, ALDRI mer all inclusive! Grøss.

Gammel 24-02-12, 22:38   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi flyr 4 pers til Kreta om sommeren. Det kommer på ca 10 000 når vi leter opp de billige turene. Riktignok direkte (og fra Oslo), men på ukurrante tider. Vi bor mye hos faren min, men når vi reiser rundt på øya bor vi for svært godt under 1000 kroner natta. Små pensjonater; overhodet ikke fancy, men rent og rett ved stranda.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:48.