Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Erfaringer med billig vaskemiddel kontra Omo/Blenda?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-12, 00:02   #1
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Erfaringer med billig vaskemiddel kontra Omo/Blenda?

Jeg har så dårlig råd om dagen, så her spares det inn på det som kan spares inn på.

Synst disse vaskeproduktene blir dyrere og dyrere jeg....men ser feks at merket til både rema/rimi/coop etc koster en brøkdel. Men, vasker de bra? Hvordan vil den være for noen som er atopiker feks?

Noen som har erfaringer og vil dele?

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 00:05   #2
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Erfaringer med billig vaskemiddel kontra omo/blenda?

Jeg kjøper sånne gigantpakker med Omo/Blenda enten på Staples eller på Felleskjøpet når de har tilbud. Jeg prøvde sånn billig en periode og da synes jeg klærne mistet fargen fortere, men det kan også være inne i hodet mitt. Du får jo en sånn kjempepakke som varer lenge til 129,- eller 99,- alt etter tilbud så det er jo helt klart billig - og kanskje billigere enn de billigmerkene

Gammel 25-02-12, 00:07   #3
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg kjøper sånne gigantpakker med Omo/Blenda enten på Staples eller på Felleskjøpet når de har tilbud. Jeg prøvde sånn billig en periode og da synes jeg klærne mistet fargen fortere, men det kan også være inne i hodet mitt. Du får jo en sånn kjempepakke som varer lenge til 129,- eller 99,- alt etter tilbud så det er jo helt klart billig - og kanskje billigere enn de billigmerkene

Ja det var billig, prøve å finne en av disse butikkene i oslo området jeg da.Takk for tips

Gammel 25-02-12, 00:18   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tester COOP sitt nå. Fungerer helt utmerket.

Gammel 25-02-12, 00:31   #5
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Europris sitt er også bra. 99 kr for 5 kg.

Gammel 25-02-12, 00:32   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

coop-opplegget til oppvask fungerer også greit. Jeg synes det er overraskende lite ekstra å vinne på trippel pris ofte.

Gammel 25-02-12, 01:06   #7
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg tester COOP sitt nå. Fungerer helt utmerket.

Coop sitt merke eller det merke som er ennå billigere igjen der, er vel extra det heter?

Gammel 25-02-12, 01:08   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Coop sitt merke på vaskemidler. Du får 4 pakker til 99 kr eller hva det er, det inneholder ikke parfyme og virker veldig greit. Xtra eller xp eller hva det andre heter bruker mamma endel, så jeg har erfaring med det også i og for seg. Det vasker rent, men jeg synes ikke det lukter noe godt. Shampoen derfra og oppvaskmaskinmidlet derfra er imidlertid helt greie. Og de har en bodylotion uten parabener faktisk.

Gammel 25-02-12, 01:22   #9
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Det er noe som heter "Same shit, different wrapping". Mange av de egne merkevarene produseres av de samme merkevareprodusentene. Så her må man nesten prøve seg frem. På noen produkter kan man også se hvor varen er produsert i liten skrift på baksiden av pakningen.

Gammel 25-02-12, 01:42   #10
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

Europris sitt er også bra. 99 kr for 5 kg.

Takk for tips, skal testes ut. Eller ikke om jeg finner blenda i store kvantum til rimlig pris da for da går det jo ut på det samme.

Gammel 25-02-12, 13:55   #11
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smurfine79, her.

Takk for tips, skal testes ut. Eller ikke om jeg finner blenda i store kvantum til rimlig pris da for da går det jo ut på det samme.

Så vidt jeg husker, har Europris Blenda også, så da kan du jo sammenligne!

Gammel 25-02-12, 14:13   #12
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi brukte mye Landlord sitt før, både i oppvaskmaskin og vaskemaskin og det funka flott det.
Nå handler vi storpakk på Felleskjøpet.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 14:19   #13
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Noen av billigmerkene er "sterke" for folk som er allergiske eller har eksem. De KAN være sterk parfymerert og noen KAN bleke fargene på klærne etter en stund. Når det er sagt, så er dette ikke enebetydende med at alle er sånn...

Ariel kunne vi ikke ha i hus, feks..

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 14:31   #14
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Det er noe som heter "Same shit, different wrapping". Mange av de egne merkevarene produseres av de samme merkevareprodusentene. Så her må man nesten prøve seg frem. På noen produkter kan man også se hvor varen er produsert i liten skrift på baksiden av pakningen.

Det er sjelden at nr. 1 og 2 av de store merkevareprodusentene ogsaa produserer butikkenes egne merkevarer, men de mindre merkene gjör dette, ja. Det vil ikke nödvendigvis si at det er samme produkt i pakken. Aa pröve seg frem er det beste. Jeg kjöper billige produkter til gulvvask og töymykner f.eks., men sverger til OMO og Blenda til maskinvask.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 22:05   #15
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bruker som regel Blenda og Sun, men ofte er vi også på COOP sitt tøyvaskemiddel og maskinoppvasktabletter, uten at jeg har noe negativt å si om dem.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 08:48   #16
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En god stund nå har vi kjøpt både Extras vaskepulver og skyllemiddel på coop. Jeg er var for parfyme og parfymelukt, men dette funker veldig fint. Ikke har vi noe flekkete klær heller etter vask. Men jeg bruker Vanish spray på tydelige flekker før vask. Fås rimeligere i dobbeltpakning på Europris enn i vanlige butikker.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 12:13   #17
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er noen av disse billigmerkene parfymefrie?
Jeg bruker bare Blenda Sensitive fordi jeg hater vaskemidler som lukter.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 13:23   #18
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har brukt Blenda Sensitive i flere år, men de får ikke bort svettelukt skikkelig - selv om det vaskes med halv maskin og på 60 grader med sterk tilsmussing. Prøvde akkurat Neutral sensitive, men de får det heller ikke til. I tillegg blir ikke pulveretalt ført inn i trommelen, men blir liggende som en klump i kammeret. Jeg har vurdert å prøve andre, billigere merker, men er skeptisk til hva det gjør med fargene. I tillegg må vaskepulveret være parfymefritt.

Jeg har søkt på tester av vaskepulver, men finner bare tester på lave temperaturer og med et veldig lite utvalg pulvertyper.

Gammel 06-03-12, 12:09   #19
Philanne
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2012
Philanne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Rema har tilbud på OMO denne uka, kr 19,90 for 1,17 kg, både color og ultra hvitt.
Jeg har hamstret :-)

Philanne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 12:42   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med billig vaskemiddel kontra Omo/Blenda?

Så vidt jeg vet har Änglamark til Coop kommet godt ut i tester? Jeg syns vaskepulver er kjempevanskelig. Neutral vasker for dårlig, OMO er for sterkt parfymert, og av en eller annen grunn er ingen av de flytende vaskemidlene svanemerket. Änglamark er det bare noe få Coop-er som har, så det får jeg nesten ikke tak i.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:39.