|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
passer i nissedrakt
|
![]() Syden månedsskiftet april/mai med to småInnenfor ca fire timers flytur, hvor drar vi som er det er god temperatur? Tyrkia? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
passer i nissedrakt
|
![]() Sv: Syden månedsskiftet april/mai med to småElsker Hellas, men føler meg litt usikker pga økonomien der nede nå.... men det er kanskje unødvendig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Syden månedsskiftet april/mai med to småJeg tenker at det er fint å støtte opp om en relativt skakkjørt økonomi ved å legge ferien dit. Opptøyer og slikt tenker jeg er forbeholdt de største byene og ikke noe som vil ranme turiststedene.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
passer i nissedrakt
|
![]() Sv: Syden månedsskiftet april/mai med to småTakk for info, PS. Er ikke redd for opptøyer, de tror jeg holder seg langt unna ferieannleggene. Jeg tenker mer på nedskjæringer i bransjen generelt, men da skal jeg ikke legge bort Hellas som alternativ. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Syden månedsskiftet april/mai med to småJeg mener det er for kaldt i Hellas i april/mai. Jeg ville heller satset på Kypros eller Tyrkia da.
![]() |
![]() |
#7 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Syden månedsskiftet april/mai med to småHellas er ikke syden for meg i april/mai heller. Kypros og Tyrkia er bedre, men ville valgt et sted med oppvarmet basseng, for badevannet kan være kaldt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Syden månedsskiftet april/mai med to småSom regel vil det være kjempefint på f.eks. Kreta i månedsskiftet april/mai. Unntaket var i fjor da min far satt forfrosset på takterrassen sin på Kreta, mens jeg sendte bilder av unger som lekte nakne på hytteterrassen i påska. Men normalt sett skal det være supert da.
![]() |
![]() |
#9 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Syden månedsskiftet april/mai med to småHva med kanariøyene? Litt lenger flytur (5,5 time) riktignok, men fin temperatur.
![]() |
#10 |
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2012
![]() |
![]() Sv: Syden månedsskiftet april/mai med to småCosta del Sol, direktefly til Malaga tar 4 timer fra Oslo. Bra temperatur i april/mai og veldig barnevennlig |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Syden månedsskiftet april/mai med to småTror du skal slite med å få garantert varme på den tiden innenfor fire timers radius. Du må til Kanariøyene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
passer i nissedrakt
|
![]() Sv: Syden månedsskiftet april/mai med to småTrenger ikke å være skoldhett, holder bra med par-og-tjue i lufta og oppvarmet basseng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2012
![]() |
![]() Sv: Syden månedsskiftet april/mai med to småJeg ville nok også anbefalt å reise til Rhodos, Kypros eller Tyrkia, ev Kanariøyene/Madeira i månedskiftet april/mai. Var for noen år siden i Kypros i 14 dager fra ca 12. mai - og vi hadde 25-30 grader på land på dagen og godt og varmt i sjøen. Så det tror jeg er et bra sted å reise til på den tiden med varme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Stadig underveis
![]() Sv: Syden månedsskiftet april/mai med to småGleder meg over at dere anbefaler Kypros. Vi reiser til Kypros 27. april-11. mai.
![]() |
#15 |
X First Lady
![]() Sv: Syden månedsskiftet april/mai med to småJeg ville ikke valgt Hellas. Det kan være svært ustabile temperaturer på den tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Syden månedsskiftet april/mai med to småDet er akkurat det. Det kan være varmt, men man risikerer også kulde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Syden månedsskiftet april/mai med to småVi reiser ca på samme tid, og havnet på Fuerteventura etter massiv sjekking av værstatistikker. Alternativene var Jordan og Egypt.
![]() |
#18 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Syden månedsskiftet april/mai med to småEgypt ja. Det glemte jeg. Der er det vel god varme på den tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|