Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Knitpro – Hva trenger jeg?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-12, 23:52   #1
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

...

...

Sist redigert av Sonja Sockersöt : 20-02-18 kl 22:36.
Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 11:14   #2
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Knitpro – Hva trenger jeg?

Det kommer litt an på. Er ikke det et bra svar?

Her er en grei oversikt:
http://getknitted.com/acatalog/KnitP...edle_Sets.html

Relevante spørsmål:
Vil du strikke med tre, metall eller akryl?
Hvor mye strikker du, og på typisk hvilke pinnestørrelser?

Jeg har aldri angret på at jeg slo til og kjøpte det største settet med én gang, men jeg strikker mye. Fordelen er at du da har bortimot alt av rundpinner, og aldri vil stå på strikkebutikken og lure på om du har pinnene, og ende med å kjøpe flere enn du trenger "for sikkerhets skyld". Deluxe-settet + et par med 3 mm spisser, så er du i mål.

Personlig liker jeg metallpinner best, men det er smak og behag. Mange elsker trepinnene.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 11:18   #3
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker knitpro-pinnene. Jeg har det største settet (deluxe?), noen ekstra vaiere, og de korte pinnene i de strl jeg pleier å strikke luer eller gensere i. Også har jeg en kobledings ti å koble sammen vaiere, veldig praktisk når man skal skifte fra kort til lang pinne, eller motsatt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 19:46   #4
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg liker 15 cm til sokkestrikking.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 19:58   #5
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har knekt koden på å strikke strømper på rundpinne med magic loop, så jeg foretrekker det. Ellers er 15 cm strømpepinner fine.

Luer er ofte på pinne 4-6, tenker jeg. Sokker alt fra 2 til 3,5 - litt etter preferanser.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 20:39   #6
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sjekk ut pinnene til Marte Helgetun også.. firkantete trepinner. De ser så gode ut og har godt rykte.

Gammel 04-03-12, 21:04   #7
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes firkantede Knitpro også. Jeg har i str. 4, men har ikke fått prøvd dem enda.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:02.