|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
VeloppDragen
|
![]() StavmikserHar du stavmikser? Hvilken? Er du fornøyd med den? Hvor ofte bruker du den, og til hva?
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: StavmikserJeg har en, men den blir nesten aldri brukt. Kanskje en gang i året.
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: StavmikserJeg har en fra Braun som heter Multiquick. Jeg er veldig fornøyd med den og bruker den flere ganger i uken, blant annet til supper, saus og grønnsaksmos, til å hakke mandler og løk, og til å mose sammen røre til lavkarbopannekaker til søndagsfrokost.
![]() |
#4 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: StavmikserHar en urgammel en som ikke har vært brukt på 10år.
![]() |
#5 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: StavmikserJeg brukte stavmikser mye da jeg hadde små barn og laget babymat, men nå når jeg stort sett lager større porsjoner av ting har jeg gått over til å bruke blender. Men det er jo stort sett samme nytten. Jeg ville sagt at en av de to er nok, men det er veldig nyttig å ha en. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
flisespikker
|
![]() Sv: Stavmikser
Jeg synes stavmikser er veldig mye greiere til supper og sauser, siden jeg slipper å helle dem over i blenderen og så helle dem tilbake i gryten igjen etterpå. Dessuten er den mye enklere å vaske.
![]() |
#7 |
Glad
|
![]() Sv: StavmikserMan trenger den visst til å lage aioli. Det skal jeg prøve en dag. Og så bruker jeg den til å lage guacamole og mose babymat.
![]() |
#8 |
flisespikker
|
![]() Sv: StavmikserJa, det glemte jeg jo i farten. Det er helt genialt enkelt å lage majones med stavmikser. Poden er veldig glad i hjemmelaget majones, så det lager jeg faktisk en del, og det går på tre minutter og bare sammenslumpede ingredienser.
![]() |
#9 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: StavmikserJeg har en, men bruker den aldri. Den fikser ikke å lage puré og sånn, men den er kanskje effektiv til kutting av mandler og nøtter og den slags. Jeg ville heller hatt en sånn:
![]() |
#10 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2009
![]() |
![]() Sv: StavmikserVi har en fra Braun som brukes mye her. Jeg bruker den istede for blender, raskere å dra frem og lettere å vaske opp. Det den brukes mest til er sauser, supper, smoothie og barnemat.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: StavmikserJeg kan vel egentlig bare gjøre sånn
![]() |
#12 |
flisespikker
|
![]() Sv: StavmikserHåndmikser er jo mest nødvendig, såklart - det var den eneste "kjøkkenmaskinen" jeg kjøpte med det samme jeg flyttet hjemmefra, så det gikk jeg bare ut fra at Dragen (og alle andre) allerede har. Men ja, Ramses, hvis man ikke har noen av delene, er jeg helt enig i at det er den man trenger mest.
![]() |
#14 |
Ringskrømt
|
![]() |
#15 |
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: StavmikserJeg bruker også stavmikseren min (fra Braun) flere ganger i uka til ting som er nevnt over her.
![]() |
#16 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: StavmikserJeg har denne fra Kenwood:
![]() |
![]() |
#18 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: StavmikserStavmikser i plast høres helt fantastisk ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() |
#20 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: StavmikserKenwooden min har et stort plastmunnstykke som er ekstra bredt, og er spesiallaget for sauser og supper
![]() |
![]() |
|
|