|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
|
![]() Å plukke frem igjen gammel tegnekunnskap - hvordan?Jeg er veldig glad i å tegne, og jeg var i hine hårde dager ganske flink til det også. Nå kjenner jeg intenst behov for å ha noe å drive med som ikke er skjermbasert eller jobbasert, og tenkte at det kan være en finfin greie som ikke krever masse tid eller penger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å plukke frem igjen gammel tegnekunnskap - hvordan?Jeg har en bok som heter Å tegne er å se. Jeg har bare lest et stykke, men liker den godt.
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Å plukke frem igjen gammel tegnekunnskap - hvordan?Ru, jeg fikk opp "Damer søker menn", kontaktannonsegreie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Å plukke frem igjen gammel tegnekunnskap - hvordan?Lån på biblioteket, så slipper du å gjøre bomkjøp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Å plukke frem igjen gammel tegnekunnskap - hvordan?Kanskje det fins noe slags akttegning du kan gå på, som ikke er så avhengig av å kunne møte opp hver uke? Det er ihvertfall veldig bra for å få igang tegnehånden syns jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Å plukke frem igjen gammel tegnekunnskap - hvordan?Jeg har ei fra jeg var ung i gamledager som heter tegne - male som jeg liker godt. Gitt ut av teknologisk forlag (aner ikke om de eksisterer lengre, den er som sagt gammel), kanskje de har den på biblioteket.
![]() |
#13 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Å plukke frem igjen gammel tegnekunnskap - hvordan?
Den har jeg sett i, det virket som en veldig fin bok.
![]() |
#14 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Å plukke frem igjen gammel tegnekunnskap - hvordan?Øisteins blyant?
![]() |
#16 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Å plukke frem igjen gammel tegnekunnskap - hvordan?Jeg har hatt stor glede av bøker om anatomi når jeg ved sporadiske tilfeller har bestemt meg for å gjenoppta tegningen. Det å tegne etter bilder har vært greit for å få ting i hånda igjen.
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Å plukke frem igjen gammel tegnekunnskap - hvordan?Er det lettest å kjøre i gang igjen med kullstifter eller blyanter, mon tro? Minst hassle med blyanter, men lettest å få det stilig med kull. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Å plukke frem igjen gammel tegnekunnskap - hvordan?Å tegne er å se brukte jeg da jeg gikk på gymnaset, den var veldig bra. Den anbefales også på Internett™, f.eks. her.
![]() |
|
|