|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Skjønnlitterær bok om psykiatri, trenger tipsJeg skal ut i psykiatripraksis og må i den forbindelse lese en skjønnlitterær bok om faget.
![]() |
#2 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skjønnlitterær bok om psykiatri, trenger tipsHun samme dama har nylig gitt ut en bok med småhistorier. Husker ikke hva den heter, men hun heter vel Arnhild Lauveng.
![]() |
#3 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Skjønnlitterær bok om psykiatri, trenger tipsStill Alice av Lisa Genova: http://www.amazon.com/Still-Alice-Li...0978793&sr=1-1
![]() |
#4 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Skjønnlitterær bok om psykiatri, trenger tipsMarie Cardinal: Gjennom ordene
![]() |
#6 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Skjønnlitterær bok om psykiatri, trenger tipsI never promised you a rose garden, av Hannah Green. Handler om en jente med schizofreni.
![]() |
#8 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Skjønnlitterær bok om psykiatri, trenger tipsIngen skal høre hvor stille det er, av Benedicte Meyer Kroneberg. Link til anmeldelse: http://ipad.dagbladet.no/2010/10/12/.../bok/13492886/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Skjønnlitterær bok om psykiatri, trenger tipsDet er i forbindelse med en av oppgavene vi skal skrive. Men det er bøttevis med pensum i tillegg. Alt komprimert i en uke med forelesninger siste uka før praksis.
![]() |
#12 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skjønnlitterær bok om psykiatri, trenger tipsJeg kan gjerne tipse deg, men psykiatrifeltet er vidt. Hva ønsker du å lære om?
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skjønnlitterær bok om psykiatri, trenger tipsOslo 2012: En psykose
![]() |
#14 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Skjønnlitterær bok om psykiatri, trenger tips
Det er en god bok! Jeg skulle inn og anbefale den og så så jeg at det allerede var gjort.
![]() |
#15 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Anbefaler også varmt denne! Og hvis nysgjerrigheten blir trigget etter å ha lest boken, finnes det en fagbok av McGlashan og Keats som heter Schizophrenia - Treatment Process and Outcome. Det er en longitunell studie hvor forfatterne følger fire pasienter ved Chestnut Lodge, inkludert hovedpersonen i Rose Garden som var innlagt på dette sykehuset. McGlashan & Keats ser på deres bakgrunn, miljø, behandlingsprosess og utkomme. Interessant lesing! Låner deg gjerne boka hvis du skulle bli mer interessert i temaet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Ja, den er fantastisk. En utrolig viktig bok.
![]() |
#17 |
Guardian of the galaxy
|
Disse kan du godt lese selv om du ikke skal gjøre det som skoleoppgave også, tenker jeg. De er utrolig velskrevne bøker.
![]() |
#18 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Skjønnlitterær bok om psykiatri, trenger tipsJeg har lest Jeg lovet deg aldri en rosehage - av Hannah Green på norsk og den er helt fantastisk og anbefales på det varmeste.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
⭐️⭐️⭐️
|
Jeg skal være på en døgnpost med gjennomsnittlig liggetid på 10 uker. Vil nok møte på schizofreni, bipolar lidelse, depresjoner og den type ting. Anoreksi, rusrelatert osv vil jeg nok ikke se mye av, om i det hele tatt noe.
![]() |
#20 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Skjønnlitterær bok om psykiatri, trenger tipsEn dåre fri kan være ok kanskje. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|