|
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Enda et spørsmål om hjemmelaget babymatTil storesøster laget jeg all maten selv, moste grønnsaker, kjøtt/fisk, urter og litt kraft. Konsistensen var litt grovere og tørrere enn det man får kjøpt i butikken, og det elsket hun. Hun spiste vel aldri mer enn maks. 1 teskje kjøpemat.
![]() |
#2 |
Dramaqueen
Hvor: Nordens Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enda et spørsmål om hjemmelaget babymatHa i mer av kraften du har kokt det i før du moser maten. Kanskje en ekstra klatt smør eller olje i? Det tror jeg vi hadde i til Pandaen uten at jeg husker det helt sikkert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Enda et spørsmål om hjemmelaget babymatJeg brukte av og til bygg-gryn, det gav liksom en seigere konsistens, mer lik kjøpematen.
![]() |
#4 |
ræv med ører
![]() Sv: Enda et spørsmål om hjemmelaget babymat:noterer alle tips:
![]() |
#5 |
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enda et spørsmål om hjemmelaget babymatJeg brukte en sånn:
![]() |
#6 |
Live and let live
|
![]() Sv: Enda et spørsmål om hjemmelaget babymat
Signerer. Litt mer smør eller olje og litt mer kraft, så blir det veldig bra!
![]() |
#7 |
Fångad av en stormvind
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
![]() Sv: Enda et spørsmål om hjemmelaget babymatJeg hadde i litt smør eller olje og kjørte alt i foodprossesoren.
![]() |
#8 |
Har fått nytt nick
|
![]() Sv: Enda et spørsmål om hjemmelaget babymatJeg brukte morsmelk som jeg hadde pumpet i all middagen til Mahias. Det virker visstnok også forebyggende mot matallergier. regner med å gjøre det samme til Hannah når jeg begynner å lage mat til henne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Enda et spørsmål om hjemmelaget babymatJeg synes det blir rimelig glatt med stavmikseren. Er det en sånn du bruker? Hvis ikke kan det være verdt å prøve. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ræv med ører
![]() Sv: Enda et spørsmål om hjemmelaget babymatTusen takk for alle svar. Vi har gitt opp babymatprosjektet. Nå spiser han maten vi spiser, han liker nemlig plutselig å tygge store biter. Jeg må innrømme at jeg sikkert burde passet litt mer på hva slags mat han er for liten til å spise, men det virker som han både liker og ikke minst tåler alt han får.
![]() |
#11 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Enda et spørsmål om hjemmelaget babymatVi gikk også mye kjappere over på vår middag til lillesøster enn vi gjorde til storebror. Hun likte bare middagsglass for seks måneder, alt annet brakk hun seg av. Men kom igjen når hun fikk potetbiter, pasta, gulerøtter, kjøttbiter etc. Da gikk det nedpå på høykant. Og så greie middagene ble etter det. Hun får også spise det meste selv, vi hjelper til dersom vi ser at hun sliter. Hun griser mye, selvsagt, men så får jeg heller vaske litt ekstra klær.
![]() |
|
|