|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Lang flytur med 7-10-åringer, hva ta med i håndbagasje?jeg har nesten aldri tatt fly før så her trenger jeg litt hjelp av dere reisevante! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lang flytur med 7-10åringer, hva ta med i håndbagasje?Barn i denne alderen er jo utrolig greie å reise med . De vet jo hva de har i vente og at det er en lang tur . Jeg pleier å pakke en sekk til hvert barn . Oppi sekken har de ting de kan underholde seg med som en bok , ds , leke , nytt favoritt blad , kjeks , litt godter , ekstra jakke . En ipad eller lignende er en glimrende flyleke iogmed at de holder lenge og kan lastes opp med nye billige/gratis spill før avreise . Ikke skjelden har barna fått en overraskelse på flyet også som noen fargekritt , en leke osv . De fleste fly har jo dessuten underholdning ombord med filmer ol tilpasset barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Lang flytur med 7-10åringer, hva ta med i håndbagasje?Vi fløy til Orlando i fjor. Eldste var seks år, og det kunne knapt merkes at han var ombord i flyet. Han hadde med iPod og DS, pluss noen klistremerkebøker, aktivitetsbøker, og et klesskift. I tillegg så han litt på filmene man kunne velge mellom ombord. Han fikk kjøpe litt snop og snacks på de forskjellige flyplassene, og vi passet på at han fikk spist mat han likte godt, når den var tilgjengelig. Ikke all flymaten faller i smak, og det kan bli lange timer.
![]() |
![]() |
#4 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Lang flytur med 7-10åringer, hva ta med i håndbagasje?Det går fort. Mange av flyene har skjermer i setene så ungene er opptatt med å se på film eller spille spill. Ta med en DS m/ett nytt spill f.eks., Ipad e.l. man sover litt, spiser litt og vips er man fremme. Mange flyselskap har barnemenyer (SAS har ihvertfall dette), pass på å bestille 24 timer før avreise. Da får ungene maten litt før dere voksne, de får mat som er tilpasset barn og litt godis.
![]() |
#5 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lang flytur med 7-10åringer, hva ta med i håndbagasje?Vi fløy til Miami i sommer, og det var null problem med barna. De er 10 og 13,5 år.
![]() |
#6 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Lang flytur med 7-10åringer, hva ta med i håndbagasje?Du har fått gode råd ang flyturen her. (Det kan ikke jeg bidra med)
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lang flytur med 7-10åringer, hva ta med i håndbagasje?Jeg ville hatt med laptop/dvd med ett par gode filmer |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Lang flytur med 7-10åringer, hva ta med i håndbagasje?Dette går fint! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lang flytur med 7-10åringer, hva ta med i håndbagasje?10-åringen pleier å ha med ds/ipod(på ipoden har han musikk, spill, filmer og bøker) og gode øretelefoner. Itillegg har vi litt tegnesaker og noen kjeks el.l. til han og søsknene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Lang flytur med 7-10åringer, hva ta med i håndbagasje?Når reiser dere? Dere trenger ikke yttertøy til kveldstid, en god collegejakke holder i massevis. God tur!
![]() |
#12 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Lang flytur med 7-10åringer, hva ta med i håndbagasje?Vi har nylig gjort unna to flyreiser som varte mer enn et døgn med barna våre på 5 og 8 år. Vi hadde med DS og iPad og diverse oppgave bøker. I tillegg har vi med kjærligheter til oppstigning og nedstigningene og nesespray for å unngå dotter i ørene. Et helt klesskift. Og fruktbiter i beger.
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Lang flytur med 7-10åringer, hva ta med i håndbagasje?Det kommer ikke å være kaldt når dere lander så det dere har i flyet er vamt nok. I flyet kan det jo til tider bli kaldt så det er greit at barna har f.eks. hettegenser. Vi har med til Herremannen: |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Lang flytur med 7-10-åringer, hva ta med i håndbagasje?Hvorfor akkurat potetskruer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Lang flytur med 7-10-åringer, hva ta med i håndbagasje?
Derfor at han liker det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Lang flytur med 7-10-åringer, hva ta med i håndbagasje?Joda. Det var bare flere som nevnte det. Jeg lurte derfor på om det var noe spesielt med de skruene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Lang flytur med 7-10-åringer, hva ta med i håndbagasje?
Jeg har faktisk også hatt med meg potetskruer (til meg selv) fordi det er salt (og jeg får et veldig saltbehov i flyet) og fordi det er litt konsistens i det, så jeg blir litt mett også.
![]() |
|
|