|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Voss- StavangerMan kjører |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Voss- StavangerSom siddis vil jeg si alternativ B. Det var min første innflytelse. Falt meg ikke inn at en Ksn dra via Bergen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Voss- StavangerJeg ville nok også tenkt alternativ b, men tror vanskelig det skal la seg gjøre på mindre enn 5 timer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Voss-StavangerVi drar den strekningen hvert år og kjører rute B. Bruker nok lenger tid enn 4,5 t. Mener vi bruker ca 30 min fra Mortavika til Stavanger + ca 3 t mellom de to fergene (Arsvågen/Mortavika 25 min og Kvanndal/Utne/Kinsarvik ca 20 min) + tiden mellom Utne og Voss (husker ikke, men ca 30-45 min om jeg ikke tar helt feil). |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Voss-StavangerAlternativ B, men dropp Folgefonntunnelen.
![]() |
#9 |
![]() Sv: Voss-Stavanger
Vi bruker å kjøre vestsiden da den er bedre å kjøre (eller, bedre og bedre, fru Blom, begge sidene har utrolig smale og snirklete veier, men veiene er bedre på vestsiden). Ellers går vel fergene nokså likt, men den som går over fra Kinsarvik til Bruravik (altså østsiden) tar vel bare 10 min eller noe slikt), men i kjøretid er det ca samme tidsforbruk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Voss-StavangerJeg forstår ikke helt forskjellen på reiserutene her, men hvis jeg legger til som et element at ungene liker fergeturene, og at det bare er en sjåfør, hvilken rute er best da?
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
![]() Sv: Voss-StavangerSom sagt foretrekker vi å kjøre vestsiden, og det gjør også svigers som kjører denne veien tjuetusen ganger i året. Rett og slett fordi veien er litt bedre og bredere (ikke så mye humper, og mer oversiktlig), men dette er nok smak og behag. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|