|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Helt konge
|
![]() Dine beste overlock-tipsJeg har altså fått meg en overlockmaskin, type Janome 644D. Lykken var selvsagt stor, da jeg lenge har ønsket meg en slik. Men så er jo saken den at jeg egentlig er en synovise, det er meget begrenset det jeg syr (kjoler) og jeg er lettere tilbakestående når det gjelder tekniske dubetitter og bruksanvisninger. Så nå har jeg altså i snart en måned sittet og skult på denne fantastiske (skumle) maskinen og dens brukanvisning. I dag tok jeg mot til meg gjorde et forsøk på å sy. Det gikk for så vidt greit. Jeg ser at maskinen og jeg kan bli gode venner etterhvert når vi får ryddet unna et par kommunikasjonsproblemer. Nå vet jeg jo at det er mange flinke sydamer og menn her inne og da lurer jeg på hva er deres beste overlock-tips? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dine beste overlock-tipsKniven er hele poenget, du ender opp med en fin og rett kant som det kastes over. Du kan koble den ut hvis du skal lage juksecoverlock. Du kommer i all hovedsak til å sy med 4 tråder. Det andre er spesialtilfeller jeg må sjekke bruksanvisningen for å huske når det er lurt.
![]() |
#4 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Dine beste overlock-tipsJeg har brukt hvit tråd hele veien jeg, funker fint.
![]() |
#5 |
trøtt
|
![]() Sv: Dine beste overlock-tipsMå ha kniv, ja.
![]() |
#6 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Dine beste overlock-tipsTut&kjør-symaskin er kjempegøy!
![]() |
#7 |
Helt konge
|
![]() Sv: Dine beste overlock-tips
Oh. Jeg kjenner en gryende forelskelse bre seg. Jeg tror overlocken og jeg vil få det riktig så bra sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dine beste overlock-tipsGratulerer med ny maskin! Det er en drøm å sy med overlock, raskt og fint blir det.
![]() |
#10 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Dine beste overlock-tipsÅh, grattis. Det er vel den overlock-en jeg har også. Støvet ned en tid nå, men akk - den er fin!
![]() |
#11 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Dine beste overlock-tipsJeg har sydd mange bukser til Knøtteliten. Det tar 5 minutter på overlocken. :brrrrrum-brrrum:
![]() |
|
|