Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikkehjelp (nøstebarns undertrøye)

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-12, 16:00   #1
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Strikkehjelp (nøstebarns undertrøye)

Noen som har strikket den? Er akkurat kommet så langt at jeg skal strikke de to knappestolpene sammen, men hvordan gjør man det? To og to masker sammen med en tredje pinne, står det. Skjønner visst ikke helt hva de mener.

Gammel 19-03-12, 16:30   #2
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Strikkehjelp (nøstebarns undertrøye)

Du bare strikker som vanlig, bare at du tar med en maske fra hver pinne over på en ny. Tror jeg, er en stund siden jeg strikket den.

Gammel 19-03-12, 16:44   #3
Sansa

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Du bare strikker som vanlig, bare at du tar med en maske fra hver pinne over på en ny. Tror jeg, er en stund siden jeg strikket den.

Nå har jeg satt alle maskene på samme pinne. Skulle jeg strikket knappestolpene sammen før jeg satte alle maskene på samme pinne?

Gammel 19-03-12, 16:53   #4
Plingo
Erfaren

Medlem siden: Aug 2010
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Om du har tatt en maske fra annenhver pinne over på en pinne, så kan du strikke to sammen, to sammen osv.

Ellers må du ta over på to pinner igjen og gjøre det.

Plingo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 17:47   #5
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg pleier å sette alle maskene på én pinne, men ta annenhver fra hver del - dermed strikker jeg to og to sammen.
Viktig å passe på at den fremste delen er den med knappehullene på og ikke motsatt.

Gammel 19-03-12, 19:54   #6
Sansa

Standard

Tusen takk alle sammen! Har fått det til nå.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:27.