|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() SVs nye regjeringsmedlemmerJeg sliter litt med å skjønne at Erik Solheim presses ut av regjeringen. Jeg oppfatter ham som en dyktig politiker med integritet og en viss faglig tyngde og ikke minst som en erfaren fyr som er god å ha på lag for SVs yngre medlemmer.
![]() |
#2 |
|
![]() Sv: SVs nye regjeringsmedlemmerJeg liker ikke Erik Solheim, men jeg liker Inga Marthe "jeg drikker masse svart kaffe!" Thorkildsen enda mindre. Audun Lysbakken kanskje minst av alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: SVs nye regjeringsmedlemmerJeg kommer aldri noensinne til å stemme sv igjen tror jeg. Etter å ha vært trofast velger veldig lenge. Det blir kort og godt for mye tull. |
![]() |
![]() |
#4 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: SVs nye regjeringsmedlemmerJeg ser vi er i nesten samme båt.
![]() |
#5 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SVs nye regjeringsmedlemmerSV er tydeligvis inne i en stim av tabber. Det bare er slik, liksom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ctrl+z
|
![]() Sv: SVs nye regjeringsmedlemmerJeg liker både Solheim, Thorkildsen og Lysbakken, men synes det blir veldig mye rot i partiet nå. Tora Aasland har jo knapt syntes, men Solheim har da etter mitt skjønn gjort sakene bra.
![]() |
#7 |
Hertuginne
|
![]() Sv: SVs nye regjeringsmedlemmerJeg tror Lysbakken mener det er på tide med yngre blod inn, med tanke på posisjonering før neste valg og for å markere ledelsesskiftet i SV. Dette byttet har nok vært planlagt i lengre tid, med unntak av Lysbakken selv, som jo ikke akkurat hadde planlagt å være ute av regjeringen.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: SVs nye regjeringsmedlemmerHer var det mange bastante meninger om hva som har skjedd og ikke, synes jeg. Jeg forholder meg til listen som kommer i morgen, og regner med at det kommer en begrunnelse for valgene som er gjort. Så får en vurdere ut i fra det hvor fornuftig det er eller ikke er.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: SVs nye regjeringsmedlemmerSynes Solheim har gjort en god figur, men Aasland skjønner jeg de bytter. SV roter det til for seg nå altså. Håper de klarer å reise seg igjen (selv om jeg ikke stemmer SV selv.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: SVs nye regjeringsmedlemmerKlimameldinga er blitt utsatt 6 ganger. Det alene er et argument for å få inn noen nye i miljøverndep. Men jeg må si jeg er litt skeptisk til at Solhjell skal klare den jobben. Time will show. Bistand kan jeg ikke noe om, så det kan jeg ikke uttale meg om.
![]() |
#11 |
Hertuginne
|
![]() Sv: SVs nye regjeringsmedlemmerSV begynner for alvor å merke at det koster å sitte i regjering, det er mye enklere å sitte i opposisjon og peke finger enn å faktisk være den som er ansvarlig. Og så har de tradisjon for å lekke som en sil, ingenting kan holdes hemmelig i det partiet, og det er ikke smart når man samtidig skal være voksen og ansvarlig og lede og styre.
![]() |
#12 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: SVs nye regjeringsmedlemmerJeg syns det er helt greit at Aasland gir seg. De nye regjeringsmedlemmene må jeg nesten høre mer fra før jeg kan gjøre meg opp noen mening om hvordan de fungerer i denne rollen.
![]() |
#13 |
Ekvilist
|
![]() Sv: SVs nye regjeringsmedlemmerArgumentet skal vel være at flest mulig av partiets øverste ledere bør inn som stortingsrepresentanter, ergo må Solhjell og Thorkildsen inn og noen andre SV-statsråder ut. Hvis det stemmer at Heikki Holmås nå også får statsrådspost så synes jeg forsåvidt det var et sympatisk valg av Lysbakken, på den måten at man tar vare på bredden i partiet, og inkluderer motstanderen ifht. ledervervet. Det er mange som støttet Holmås sitt kandidatur som leder.
![]() |
#14 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SVs nye regjeringsmedlemmer"Fornyelse" sier de vel mens det de gjør er vel bare å grave sin egen grav dypere og dypere. Det ble kommentert på radioen i dag at Lysbakken, Thorkilsen, Heikki og Halvorsen nesten kan kaste stein på hverandre fra boligen sin i Oslo. De er i ferd med å bli et lite marginalisert parti med en urban lederkjerne fra Grunerløkka i Oslo. Tror ikke denne "kjernen" vil skape engasjement hos tidligere SV velgere som partiet sårt trenger tilbake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Audacious
|
![]() Sv: SVs nye regjeringsmedlemmerJeg synes det er helt greit at et så lite parti som SV holder seg med statsråder som er interessert i å forholde seg til partiets program, bidrar til å utvikle politikk, møter i landsstyret, besøker fylkeslag osv. Og ikke bare anser partier som en form for stiftelser rundt profilerte enkeltpersoner.
![]() |
#16 |
Ekvilist
|
![]() Sv: SVs nye regjeringsmedlemmer
Mulig det er noe jeg ikke kan og vet, men at man bor sentralt i Oslo når man er representant på Stortinget - er det så rart? Så vidt jeg kan se (Wiki) flyttet både Audun Lysbakken og Heikki Holmås fra Bergen til Oslo i forbindelse med stortingsrepresentantposter?
![]() |
#17 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: SVs nye regjeringsmedlemmerSolheim er av de SVer'ne jeg liker minst dårlig. Han virker da en smule seriøs og "flink", selv om det langt fra er nok til at jeg noen gang verken har stemt eller regner med at jeg kommer til å stemme SV. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: SVs nye regjeringsmedlemmerAt Solheim måtte gå var dråpen i begeret for min del. Den delen av miljøbevegelsen jeg kjenner godt, er hoderystende og oppgitte, og jeg tror for eksempel De grønne vant mange stemmer denne uka.
![]() |
#19 |
Off the map.
|
![]() Sv: SVs nye regjeringsmedlemmerMin teori er at Lysbakken egentlig er på høyresida og gjør det han kan for å utslette partiet :flåser:
![]() |
#20 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: SVs nye regjeringsmedlemmer
Det er ikke så rart men som kommentatoren på radioen påpekte, - de er nærmest som en liten "mafia" med hovedsete på et lite geografisk område på Løkka. De her helt "like" representanter, ikke noe mangfold i partiledelesen overhode. Samme alder, interesser, bakgrunn osv. Neppe noe som vil appelere til det bredere spekteret av SV velgere rundt omkring i ladet som allerede ser på disse folkene som den lille akademiske Osloeliten. (Ja, SV velgere flest har høyere utdanning men før har de hatt mye større andel av folk fra grasrota oppover i rekkene). Sist redigert av Lisa : 23-03-12 kl 07:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|