|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kiel-fergen eller Køben-fergen som svipptur i sommer?Siden vi skal ta 'sommerferien' i april/mai i år, mye pga at jeg kommer til å være som en strandet hval i sommer i påvente av MikroMini som kommer i slutten august, så lurer vi på om vi skal ta med barna på 'cruise' i juli
![]() |
![]() |
#2 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kiel-fergen eller Køben-fergen som svipptur i sommer?Båten til Kiel er helt klart finest, men jeg elsker København |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Originala
|
![]() Sv: Kiel-fergen eller Køben-fergen som svipptur i sommer?Jeg kan ikke erindre særlig forskjell på de to ferjeselskapene, annet enn at det var tv på lugaren på ferjene til og fra Kiel. Det var det ikke hos DFDS. Det var ganske godt - særlig for barna - da vi hadde teltet en drøy uke, men noe must var det ikke. Restauranttilbudet var også bedre på Colorline - altså flere restauranter å velge mellom, men så lenge vi bestilte buffet, så spilte det liten rolle. Maten var veldig bra på begge ferjene. Sist redigert av Fadese : 24-03-12 kl 22:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kiel-fergen eller Køben-fergen som svipptur i sommer?Mine barn synes definitivt at det var Stena Saga og "The Reef" som var toppen av lykke. ColorLine var en god nummer to, siden det var vannsklie og slikt på båten.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Kiel-fergen eller Køben-fergen som svipptur i sommer?Jeg har ikke tatt båt til København, men til Kiel. Jeg ville derimor vektlagt at man i København har flere timer og mer å gjøre. Kiel er litt kjedelig sånn.... Har hørt snakk om noe badeland på Kielferjen dog... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Kiel-fergen eller Køben-fergen som svipptur i sommer?Jeg er veldig glad i København og synes det er fin by for barn. Jeg ville derfor valgt DFDS. Dersom det er sommerens eneste reise ville jeg vurdert å utvide med en overnatting i København. DFDS har ofte fine og rimelige pakker med reise og hotell.
![]() |
#9 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Kiel-fergen eller Køben-fergen som svipptur i sommer?Color Magic og Color Fantasy er flotte cruiceskip og båtturen er flott. Kiel er en nedtur.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kiel-fergen eller Køben-fergen som svipptur i sommer?Det er mange timer ombord i båt og hvis båtturen er hovedmål med turen hadde jeg valgt Kiel. Dersom oppholdet i land er det viktigste er Køben best, men da ville jeg satset på overnatting. Selv om dere har 7 timer til disp dersom fergen er presis så blir det ikke reellt 7 timer. Dere må komme dere ut av båten, shuttlebuss og så må dere tilbake igjen. Dere rekker Tivoli, men ikke noe særlig mer. Jeg synes ikke tivoli i Køben er det geniale sted å ha med unger. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|