Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Cruise med barn?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-12, 22:42   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Cruise med barn?

Slekta mi skal på cruise i sommer og jeg vurderer om vi skal eller ikke skal bli med. Det er snakk om vestlige middelhavet, en båt som ser ok ut med barneklubber og ellers god standard. Ungene mine er 3, 8 og 10 år. Er det noen her som har prøvd cruise med små eller store barn? Er det greit på båten og er det greit på land? Får man noe utav det eller er det mest pes? Ungene mine er normalt greie, men det er klart - er man tre år så er man tre år.

Gammel 24-03-12, 22:53   #2
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cruise med barn?

Jeg har ingen erfaring selv, men jeg skal innrømme at jeg var mer enn litt spent da våre tidligere naboer/vennepar la ut på cruise med en snart fireåring og baby på 8 måneder. Men det var så vellykket at de gjentok suksessen to år etter. Det de nevne som en stor fordel, var at de hadde lugar med balkong (mot land), slik at de kunne sitte på balkongen på kveldstid etter at barna hadde lagt seg. Etter hva jeg forsto, var ting på båten lagt bra opp for barnefamilier. En veldig behagelig ferie, fikk jeg inntrykk av.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 23:14   #3
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært på cruise med 11- og 13- åring, og mannen var alene på cruise med dem da de var 8 og 10. Det er veldig greit, deilig og avslappende. Men jeg ville gått for innvendig lugar, for å slippe å tenke på om de går i søvne eller åpner balkongdøren når de er alene på lugaren.
Det er både barne- og ungdomsklubben ombord (som regel) og om dine barn vil delta der får du litt voksentid hver dag. Våre unger ville ikke, men gikk mye rundt alene og lekte/badet.

Gammel 24-03-12, 23:16   #4
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilket selskap og hvilket skip er det?

Gammel 24-03-12, 23:26   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.mzview.com/reiselyst/default.asp?m_id=436

Båten heter Norwegian epic, jeg blir ikke helt klok på om det er Norwegian Cruise line eller Reiselyst som er selskapet.

Gammel 25-03-12, 00:17   #6
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen bekjente av oss sier at cruise med barn er de beste feriene de har hatt!

Gammel 25-03-12, 00:24   #7
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Foreldrene mine var på middelhavscruise i fjor sommer, og deres dom var at dersom de skulle reise en gang til så skulle de ha med barn. Det var badeland, klatrevegg, barneklubb, og i det hele tatt veldig masse for barn å ta seg til på båten. Og det hele ble avsluttet med en parade hvor mange kjente og kjære disneyfigurer dukket opp.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 00:56   #8
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Vært på cruise 2 ganger med barn og det var så vellykket at vi vurderer det igjen. Vi har begge gangene hatt lugar med balkong og ville hatt det igjen. Ikke sikkert barna dine vil gå i barneklubben (mine ville ikke). Basseng og sol samt mye is og brus holdt i massevis samt noen turer på land. Ville valgt 1.bordsetting om det ikke er fritt valg til middag så man får mat før show/sengetid.

Gammel 25-03-12, 08:53   #9
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Standard

Norwegian cruiseline har ikke 1. Og 2. Bordsetting. Der er det bare å møte opp, så får du tildelt et bord som er ledig. Med Royal Caribbean får dere et bord og samme servitør hele turen. Mye bedre. Og RC er bedre på alt. NC er greit nok, men kan ikke måle seg med RC når det gjelder service, opplegg, mat eller hele opplevelsen.

Vi var på Norwegians Jade sist, og der kjedet ungene seg litt. Og vi voksne.

Gammel 25-03-12, 09:17   #10
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vært mye på cruise med barn og han elsker det!

Jeg har ikke sett på linken, men jeg tror at Norwegians cruiseline selges av reiselyst i Norge. NCL har ikke eget kontor i Norge.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 09:25   #11
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Det var skikkelig mislykket for snuppa 8 år med besteforeldrene. Men vi konkluderte med at det var pga hennes spesielle behov. Det ble for ståkete og uforutsigbart. Men jeg ser for meg at klumpen hadde likt det.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 12:03   #12
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg det, med barn altså!
Kameraten til yngste på 7 år som da var 6 år var på cruise, det var visst veldig bra.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 12:52   #13
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Hm, det høres jo ikke så verst ut egentlig. Det som bekymrer meg mest er plutten. Vi har hatt en nestenulykke med toddler og basseng som sitter litt i ryggmargen. Men bassengene er kanskje adskilt fra resten?

Gammel 25-03-12, 14:17   #14
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjekk om han får lov å bade als. Jeg vet at de ofte er strenge med bleiebarn og at de ikke får lov å bade als før de har sluttet med bleie.

Gammel 25-03-12, 20:07   #15
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Dere må sjekke om dere alle kan bo i en lugar ettersom de fleste har en grense på maksimum 4. Finnes større lugarere men da blir det ofte veldig dyrt. Kan lønne seg med 2 lugarer ved siden av hverandre.

Også er det dessverre ofte slik som Pelen sier at bleiebarn ikke får bade i bassenget. Vet ikke om det kan være et problem for dere.

Gammel 25-03-12, 20:44   #16
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, absolutt! Super ferie. Og så veit du, at viss ungen plutselig skulle "forsvinne" for deg, så er h*n ein eller annan stad på båten, og det er jo eit avgrensa område. Har reist med 2- og 4-åring.

Og enig i at RCCL er best.

Gammel 25-03-12, 20:50   #17
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Bleiebarn får ikke bade altså? Det er et minus. Greit å kunne dyppe babyen også.

Gammel 25-03-12, 21:14   #18
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

http://www.mzview.com/reiselyst/default.asp?m_id=436

Båten heter Norwegian epic, jeg blir ikke helt klok på om det er Norwegian Cruise line eller Reiselyst som er selskapet.

NCL er selskapet. Har reist med dem på cruise, i karibien, for mange år siden og hadde det fantastisk. Vi hadde ikke barn da, men det var mange barnefamilier ombord (var påskeferie), og jeg så jo at de hadde utrolig mange aktiviteter for barna ombord.

Gammel 25-03-12, 21:17   #19
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Norwegian cruiseline har ikke 1. Og 2. Bordsetting. Der er det bare å møte opp, så får du tildelt et bord som er ledig. Med Royal Caribbean får dere et bord og samme servitør hele turen. Mye bedre. Og RC er bedre på alt. NC er greit nok, men kan ikke måle seg med RC når det gjelder service, opplegg, mat eller hele opplevelsen.

Vi var på Norwegians Jade sist, og der kjedet ungene seg litt. Og vi voksne.

Nå har ikke jeg reist med RCCL, men hadde ingenting på klage på NCL i alle fall. Likte utrolig godt freestyle crusing. Vi kunne jo spise forrett i en restaurant, middag i en annen og ta desserten i tredje restaurant, om vi ønsket det. Det var deilig å kunne velge selv når vi ønsket å spise og legge opp dagen selv. Ikke minst kunne vi få tomannssbord, også greit syntes vi. Kjempegod mat! Jeg hadde absolutt reist med NCL igjen, men ja, det kan godt hende at RCCL er enda bedre.

Gammel 25-03-12, 21:50   #20
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Jeg er enig med Nabojenta om at RCCL er hakket bedre enn NCL, Princess er også bra. Men NCL er veldig bra også, uten tvil! Høy klasse på alle disse tre og vi vurderte etter pris og destinasjoner når vi valgte cruise. Jeg tror at jeg har vært på a 10 cruise totalt hos disse tre selskapene.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:45.