Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Gi meg oppskrift på en supersafe glasur til kakesprøyte

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-12, 19:12   #1
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Gi meg oppskrift på en supersafe glasur til kakesprøyte

I morgen etter jobb har jeg nøyaktig en time på meg til å pynte 50 små muffins. Jeg har sånn flat silikonkakesprøyte med lokk samt en mer tradisjonell kremmerhusformet kakesprøyte - begge med ulike munnstykker. Mitt problem er at jeg aldri har fått til å bruke dem uten at følgende skjer;

1) Glasuren er for hard og lar seg ikke sprøyte ut om så det gjaldt livet.
2) Glasuren er for myk og renner ut.

(jeg skjønner at glaasur kan gjøres tykkere og tynnere, men alt arbeidet med å ta den ut og inn av sprøyta igjen medfører som regel at jeg bare smører glasuren utover med kniv)

3) Etter to fine muffins sprøyter kakesprøyten mer oppover på min genser enn nedover dit den skulle.
4) Lokket på silikonsprøyteboksedingsen åpner seg og jeg får mer glasur på hendene enn på muffinsen.
(noe som igjen fører til at jeg tar frem kniven)

Jeg trenger tydeligvis et kurs. Helst nettbasert. I kveld.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:08.