Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[kjøkkenhage] Jeg skal dyrke min egen te!

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-12, 19:18   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[kjøkkenhage] Jeg skal dyrke min egen te!

Jeg merker det med kjøkkenhage selv om planta nok aldri blir flyttet ut. Jeg har nemlig endelig fått tefrøene mine til å spire!

Jeg prøvde meg i fjor med frø fra Impecta, men fikk dem aldri til å spire. Det er små, harde nøtter, og man må gjøre ganske mye greier ned dem før man putter dem i jorda. Derfor gjorde jeg litt mer research i år, fant ut at te er en camellia, og søkte opp den norske camelliaforeningen på nett. De hadde ferdig stratifiserte frø (ferdigbehandlet) som var klare til såing.

Jeg sådde etter deres anvisninger, reiste bort en helg, og kom hjem til tørre frø. Mannen i mitt liv hadde glemt å vanne dem, og jeg ble kjempelei meg. Men jeg ga uansett ikke opp, og nå- flere uker senere har to av fire frø spiret, og det ser ut til at hvertfall ett frø til er på vei!

Det blir dessverre ingen te i år, planta må få vokse i minst tre år før jeg kan høste blader, men så kan jeg forsyne meg selv med svart, hvit og grønn te.

Kult, ikke sant?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:58.