|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Handydamer og handymenn: Hjelp! (Fjerning av teppe)Jeg pusser opp kjelleren. I det ene rommet ligger det vegg-til-vegg teppe som jeg hadde planer om å la ligge inntil videre, men nå har jeg egentlig bestemt meg for å fjerne det. Helt til jeg oppdaget at teppet ligger under veggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Handydamer og handymenn: Hjelp! (Fjerning av teppe)Jeg er ingen handydame, men jeg kan ikke for mitt bare liv fatte at det skal være nødvendig å rive veggen for å fjerne teppet under veggen. Skjær tett inntil veggen, og legg gulv inntil. Hvis du skal legge laminat skal den vel ikke legges helt inntil veggen, det skal være en 1 cm glippe ca.
![]() |
#3 |
Har diplom
![]() Sv: Handydamer og handymenn: Hjelp! (Fjerning av teppe)Takk for svar. Nei, jeg er veldig lite lysten på å rive den veggen altså. Vil laminatet ligge stille i åpningen, eller kan det skli hvis det ligger inntil list/teppe. :null peil: |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Handydamer og handymenn: Hjelp! (Fjerning av teppe)Null problem å la teppet ligge akkurat under veggen, mener jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Handydamer og handymenn: Hjelp! (Fjerning av teppe)Har du sjekket hvor godt det sitter fast?
![]() |
#6 |
Har diplom
![]() Sv: Handydamer og handymenn: Hjelp! (Fjerning av teppe)Det sitter ikke fast i det hele tatt tror jeg, hvertfall ikke ved døra der jeg sjekket. Men hvis jeg drar det ut fra under veggen blir det jo en liten åpning, og da kan det vel tenkes at det blir skjevt etterhvert? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Handydamer og handymenn: Hjelp! (Fjerning av teppe)Åh. Lese skikkelig.
![]() |
#8 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Handydamer og handymenn: Hjelp! (Fjerning av teppe)Hvis reisverket til veggen står oppå teppet, er det nok ikke noe lurt å fjerne det.
![]() |
#9 |
er her
|
![]() Sv: Handydamer og handymenn: Hjelp! (Fjerning av teppe)Skjere inntil og litt over i åpningen med en overgangslist blir nok fint. Når du skrur fast overgangslisten så vil jeg tro den holder på plass det nye (og det gamle) gulvet så de slipper at det sklir.
![]() |
|
|