|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
En Som Trener
|
![]() Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?Mannen ønsker seg dette til sin bursdag. Jeg drikker ikke kaffe så jeg har null peiling. Jeg vil gjerne ha en god og billig en som ikke har veldig dyre ampuller (?).
![]() |
#2 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?Hvor kaffeinteressert er han? Dersom han er veldig kaffeinteressert så koster maskinene fort mange tusen kroner. Dersom han bare vil ha en maskin for lettvinthetens skyld så vil sannsynligvis en hvilken som helst kapselmaskin duge. Vær oppmerksom på at de ikke lager særlig god kaffe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?Det er bedre å kjøpe maskin som maler bønner, og du får de til ca 3000 pluss minus. Jeg har en fra Siemens og den er kjempebra.
![]() |
#4 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?De der ampullene blir jeg mindre og mindre glad i.
![]() |
#5 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?Denne har vi. De som kommer på besøk og får en kopp synes det smaker godt. Men det kan like gjerne være bønnene som brukes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
søt
![]() Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?Jeg har en tilsvarende: http://www.elkjop.no/product/hjem-og...maskin-tk52001
![]() |
#7 |
Klar
|
![]() Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?Henger meg på de tidligere anbefalingene om å kjøpe en ordentlig kaffemaskin som kverner bønner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?
Jeg har også denne og er veldig fornøyd. Vi har så og si helt sluttet å bruke kaffetrakter.
![]() |
#9 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?Spør om han vil ha maskin som kverner bønner eller om han vil ha pod-maskin.
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
Sist setning må jeg si meg uenig i. Vi er bekjente av en av landets beste baristaer og han er enig med oss i at Nespresso-kaffen er svært god i forhold til hvor enkel den er å lage.
![]() |
![]() |
#11 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?Miljømessig så mener jeg at man bør styre unna kapselmaskiner. Jeg lar meg stadig overraske over folk som i det generelle er oppegående miljømessig, men ikke tenker seg to ganger for å kjøpe en kapselmaskin.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?Jeg er veldig uenig i at kapselkaffe ikke er god. Jeg kan gå med på at kvaliteten er variabel, men nespressomaskinen vår lager nyyydelig kaffe. Min mor har en annen. Husker ikke hva den heter, hun kjøpte den billig på COOP, og der har de også kapslene, dvs det er mer "pads" enn kapsler. Den er ikke god i det hele tatt.
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?Vi har kaffemaskin, men har melkesteamer og kvern i tillegg. Er veldig fornøyd med det altså!! Da kan jeg lage kakao til junior, latte til meg og espresso til mannen. Har veldig mye kaffe å velge i. Alt fra å kjøpe på Rema 1000 til å kjøpe meg seg hjem når man er på ferie. Det er forsåvidt en steamer på maskina også, men jeg synes ikke den er kraftig nok og det blir mer søl og vanskelig å holde rent. Med den kverna så kan du stille inn grovhetsgrad og kan dermed stille med fersk nykvernet kaffe til presskannebruk når man har mange gjester. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?Hmmm, her var det mye å vurdere gitt. Jeg tror han tenkte mest på noe kapsel-greier, og jeg tenkte at det kanskje også var greit, han drikker ikke veldig mye kaffe (type 2-4 kopper i uka her hjemme) så det blir hverken det store miljøaspektet eller kostnaden. Også tenkte jeg kanskje det var lurt med en slik som også kan lage kakao, men hvilken passer da?
![]() |
#15 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?Jeg tror at Tassimo gjør det, men jeg aner ikke hvordan kaffen smaker ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
kamelkonsument
|
![]() Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?Vi kjøpte nylig denne. Nedsatt pris og mye kaffemaskin for penga. Maler bønner og lager ulike styrker kaffe, alt etter hva man ønsker seg. Den er ikke noe smykke, men funker som ei kule.
![]() |
#17 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?Tassimo kan lage både kaffe, te, kakao med godt resultat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tassimo ja, det heter den moren min har. Det stemmer at man kan få kjøpt kakao, te etc til den. Men: kaffen er rett og slett ikke god, syns jeg.
![]() |
#19 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?Jeg
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: Kaffemaskin - hvilken og hvorfor?Jeg har den store tassimoen. Kaffen er så god at jeg begynte å like kaffe. Deltager nydelig kakao, anstendig chai latte og alt vel sånn sett. |
![]() |
![]() |
|
|