Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor får jeg tak i øvingsski? (Ski som kan festes på vanlig sko)

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-12, 13:53   #1
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor får jeg tak i øvingsski? (Ski som kan festes på vanlig sko)

I serien Kameler på høykant, er jeg på utikk etter såkalte øvingsski til Knøtteliten.
Jeg hadde planlagt ekstra såle og tykke sokker i de første skiskoene til Knotten, i den tro at de var i str. 24. Det viste seg dog at de er i str. 26 og det er et langt sprang fra 22 som Knøtteliten bruker.
Det er ikke å oppdrive så små skisko, og for å få en fin og harmonisk påske bør hun i det minste få gå et par meter på ski.

Såh, noen som har sett noen?
Jeg er _ikke_ ute etter treski-varianten til flere tusen kroner. Plæstikk gjør susen til vårt bruk.

Gammel 02-04-12, 13:54   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor får jeg tak i øvingsski? (Ski som kan festes på vanlig sko)

Jeg lurer på om jeg så sånne på biltema av alle steder.

Gammel 02-04-12, 15:10   #3
naima
nerdedame

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Vi kjøpte på Obs sport, ser dei kosta dobbelt så mykje som Biltema sine, jaja..... Våre er 70 eller 80 cm og funker fint til Ungen på 86cm og str 22/23 i sko. (Biltema har også 90 cm, se det ut til.)

Småbarn treng ikkje skistavar, det er ein myte, i følge 2-åringen. ("Vil ha skipinnan mine!")

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 15:14   #4
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg så slike råååsa prinsesseski på ExtraLeker til 299,-

Gammel 02-04-12, 15:22   #5
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Lekebutikker ja. Mener og G-max her ute har men hvertfall extra leker. De ligger nå vegg i vegg uansett.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 15:25   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da blir det øy-tur etter jobb!

Takk for tips!

Gammel 02-04-12, 15:26   #7
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Får håpe de har igjen nå da. Jeg har ikke vert innom siste uken. Men du har hvertfall stor sjanse. Er 2 sportsbutikker inne på senteret og om du skulle være uheldig.

Gammel 02-04-12, 15:36   #8
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Her har de på rema.

Gammel 02-04-12, 17:21   #9
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Minstemor bruker 23 og kan fint bruke de minste skoene i str. 27 med tjukke sokker. Skisko er jo ofte mindre i str. enn vanlige sko.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 17:29   #10
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Du får kansje små skisko i 24/25 billig nå også.

Gammel 02-04-12, 18:54   #11
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Siden skiskoene sitter så godt på foten så går det greit å bruke for store sko på de minste. Min eldste brukte 22 da hun begynte å gå på ski og brukte skoene sine i str. 27 i 3 år før de var for små. Da var hun 5,5 år .

Min erfaring er at det er bedre med for store sko med to par sokker enn å bruke øvingsski.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 21:44   #12
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

De hadde ikke noe på hele Sartor. Damen på ExtraLeker så så dumt på meg at jeg gikk derfra full av fordommer ...
Jeg tror jeg må prøve Knottens sko på henne.

Gammel 02-04-12, 22:19   #13
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Dårlig. Mener bestemt at jeg har sett det der. Jeg har sko i str 27 men det er jo større enn hva du har allerede.

Men fordommer mot de som jobber på extra leker ja.. drittbutikk. Eneste er at de har billig lego.

Gammel 02-04-12, 23:20   #14
mamsen74
Aktiv

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
mamsen74 er litt kul
Standard

Har et par i kjelleren som ikke er i bruk lenger... Åsnes barnas superjul e.l.

mamsen74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 22:39   #15
C.D
Bør lage seg en tittel selv

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Vi kjøpte de skia fra biltema, anbefales ikke.
Hele foten sitter jo blegg fast i skia, jeg mener det må være ett must å kunne løfte på hælen.
Som knerten (2 år) selv sa når vi prøvde: Ekkelt! Sitt fast!

C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:37.