|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bedreviter
|
Er gammel sjokolade usunt?Ja, mer usunn enn fersk sjokolade, mener jeg. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Pauset
|
Sv: Er gammel sjokolade usunt?Jeg hadde protestert, rett og slett fordi sjokolade er ganske billig, så hvorfor spise den når den er så gammel? Er det snakk om 6 månder over tid, så ville jeg nok ikke blunket, men 1,5 år?? Yækk!! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er gammel sjokolade usunt?Har den ligget kaldt ville jeg sett på det som helt uproblematisk, men jeg har vokst opp med en slektning som jobbet på sjokoladefabrikk, og vi fikk ofte sjokolade som hadde ligget leeeeenge, uten at det noen sinne var vondt/ekkelt.
|
|
|
#5 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er gammel sjokolade usunt?Smak? Det er vel i verste fall vondt, og ikke noe mer usunt.
|
|
|
#6 |
|
Fortynnet
|
Sv: Er gammel sjokolade usunt?Hvis den er blitt så gammel at den er uheldig å spise tipper jeg at den smaker såpass vondt at ikke blir spist. Sjokolade er neppe noe problem å spise en stund etter holdbarhetsdato, men ett og et halvt år hørtes i overkant gammelt ut. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Er gammel sjokolade usunt?Så lenge den ikke er harsk er den vel helt OK å spise?
|
![]() |
|
|