|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
superbruker
|
![]() Flaut eller kult? Om bøkerhttp://www.dagbladet.no/2012/04/07/k...oker/20987250/
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flaut eller kult? Om bøkerJeg synes heller ikke det er flaut, bryr meg ikke en døyt om hva folk måtte mene om at jeg digger Twilight-bøkene.
![]() |
#3 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: Flaut eller kult? Om bøkerJeg elsker fantasy, og leser både Harry Potter og Twilight uten blygsel. Det viktigste for meg er ikke hvorvidt jeg egentlig er innenfor målgruppen, men at jeg koser meg med det jeg leser. Hva andre tenker om mine litterære preferanser, bryr jeg meg temmelig lite om.
![]() |
![]() |
#4 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Flaut eller kult? Om bøkerJeg syns ikke det er flaut, jeg leser det jeg vil lese. Jeg har riktignok ikke lest og kommer heller ikke til å lese twilight, harry potter osv, men det er jo pga andre ting enn flauhet.
![]() |
#7 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Flaut eller kult? Om bøker
Signerer
![]() |
![]() |
#8 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Flaut eller kult? Om bøkerNæsj, det er da absolutt ikke flaut. Vil vel heller ikke si at det er spesielt kult da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Flaut eller kult? Om bøkerDet er ikke flaut!
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Flaut eller kult? Om bøkerJeg synes det viktigste er at folk leser.
![]() |
![]() |
#11 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() Sv: Flaut eller kult? Om bøkerPersonlig har jeg aldri kunnet fordra fantasybøker, verken som barn, ungdom eller voksen, men at det skulle være flaut å lese slikt som voksen er jeg ikke med på. Liker man sjangeren, må det vel være helt greit å lese de omtalte seriene??!?
![]() |
#13 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Flaut eller kult? Om bøkerNei. Elsker fantasy. Om det så er HP, twilight eller game of thrones. Er sci-fi fan og.
![]() |
#14 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Flaut eller kult? Om bøkerDet viktigste er at folk leser, ikke hva de leser. Det er en ganske stor andel av Norges befolkning som er så dårlige lesere at de nesten ikke klarer å henge med i samfunnet. Hvis denne typen bøker kan gi dem gode leseropplevelse og få dem til å lese mer, så er det virkelig samfunnsnyttig litteratur.
![]() |
#15 |
Egenial
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flaut eller kult? Om bøkerJeg synes Twilight er flaut, resten er bra bøker.
![]() |
#17 |
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flaut eller kult? Om bøkerHan er en kultursnobb. Han synes vel også at bare klassiske komponister er verdt å høre på av musikk. I tillegg vil jeg tro han ser svært lite på TV. Det meste der er vel også søppel.
![]() |
#19 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Flaut eller kult? Om bøkerJeg leser ikke de bøkene som omtales. Ikke fordi det er flaut, men fordi jeg ikke er så glad i fantasy. Men jeg har forståelse for at andre voksne liker det selv om jeg ikke gjør det.
![]() |
![]() |
#20 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flaut eller kult? Om bøkerFlaut? I så fall bryr jeg meg lite, jeg elsker å lese om igjen gamle bøker når jeg feks er syk eller sliten, det hensetter meg ofte tilbake i den følelsen jeg hadde når jeg leste dem første gang. Har også lest mange av dem for første gang i voksen alder, som Little Lord Fauntleroy, A Little Princess, Narnia-bøkene, Harry Potter, Twilight-serien. Jeg er ikke så nøye på det, ligger det en bok tilgjengelig når jeg får ånden over meg så spiller det liten rolle hvilken bok det er.
![]() |
|
|