|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Holdbarhet på hvitevarerHar vi vært uheldige eller er det virkelig slik at man ikke kan regne med at hvitevarer holder mer enn 5-6 år? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Holdbarhet på hvitevarerVi flyttet inn her for temmelig nøyaktig 10 år siden og den gangen kjøpte vi kombiskap, oppvaskmaskin vaskemaskin.
![]() |
#3 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Holdbarhet på hvitevarerKjøleskapet, oppvaskmaskin og komfyren har holdt i 11 år, vaskemaskin og tørketrommel måtte skiftes ut etter 5-6 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Holdbarhet på hvitevarerKjøleskapet mitt er tolv år. Vaskemaskinen er ti og brukes enormt mye. Oppvaskmaskinen er også tolv år. |
![]() |
![]() |
#5 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Holdbarhet på hvitevarerBank i bordet.
![]() |
#6 |
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Holdbarhet på hvitevarerVi flyttet inn her for 11 år siden, og kjøpte da alt nytt: vakemaskin, tørketrommel, oppvaskmaskin, komfyr, mikro, etc.
![]() |
#7 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Holdbarhet på hvitevarerKjøleskapet er ti år og lever fint. Induksjonstoppen er vel bare 6 men den holder koken. Oppvaskemaskinen også. Frysen er ti år. Vaskemaskinen røk nå. Noe galt med elektronikken. Men den var over 10 år den også. Kostet 3700 ny.
![]() |
#8 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Holdbarhet på hvitevarerJeg er ikke sikker på hvor gammelt kjøleskapet mitt er, men minsten blir 10 år i juni og vi kjøpte det noen år før han ble født.
![]() |
#9 |
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Holdbarhet på hvitevarerVåre hvitevarer er i alderen 1 - 17 år. På 17 år har vi byttet ut vaskemaskin (AEG), tørketrommel og oppvaskmaskin (Miele). Alle varte i over 10 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Holdbarhet på hvitevarerVi kjøpte hvitevarer de første par årene vi bodde sammen (2000-2002) og oppvaskmaskin fra 2005, samt tørketrommel kjøpt i 2006. Det eneste som har vandret heden hittil er vaskemaskinen og fryseskapet, men oppvaskmaskinen knirker. Komfyren har vi byttet ut, men den lever videre hos noen andre. Så all verdens levetid kan man visst ikke forvente.
![]() |
#11 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Holdbarhet på hvitevarerDen gamle vaskemaskinen min ble 16½ år,tviler på at den nye Samsungmaskinen min blir så gammel. Komfyren min kjøpte jeg i 1996,den skal byttes ut i år,virker fortsatt helt greit,men varmluftsviften har begynt å bråke en del,så den er vel på vei til å ryke. Jeg har en Asko med vanlig keramikktopp som verken er vanskelig å holde ren eller er slitt,men gidder ikke reparere på en såpass gammel komfyr. Oppvaskmaskinen min er også Asko,kjøpt i 2005,den håper jeg holder noen år til. Tørketrommelen kjøpte jeg i 2009 og kjøl/frys i 2010,så jeg håper jeg har hvitevarer noen år til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() Sv: Holdbarhet på hvitevarerVi hadde en periode der veldig mye gikk heden samtidig for noen år tilbake - og en del ting var da akkurat passert 5 år.
![]() |
#13 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Holdbarhet på hvitevarerDa vi kjøpte oss nytt kjøleskap for litt siden sa han som solgte hvitevarene at vanlig levetid på hvitevarer i dag er ca 10 år. Det var etter at jeg klaget over hvor dårlig det gamle kjøleskapet vårt var. Det var 10 år gammelt når vi byttet det ut.
![]() |
#14 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Holdbarhet på hvitevarerVi har bytta kjøleskap 3 ganger på 8 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Holdbarhet på hvitevarerVaskemaskina vår er byttet ut for et par år siden, den og trommelen stammet fra 2002 så trommelen er faktisk ti år gammel, vaskemaskina ble vel ikke er enn 7-8. Fryser, komfyr, kjøleskap og mikrobølgeovn kjøpte vi da vi flyttet inn her sommeren 06, og alt det holder enda, men jeg føler på meg at en del av det kan komme til å ryke samtidig. Vel, nå MÅ vi ha nytt kjøleskap fordi vi har sånn "amerikansk" og det et d ikke plass til på kjøkkenet i det nye huset, og der er innebygget komfyr så derved skal vi ikke ha den gamle av det heller. Vi vurderer å sette igjen oppvaskmakina også, rett og slett "selge med hvitevarer" som jo er standard om man ikke skriver at det holdes utenom, slik de fleste gjør.
![]() |
#16 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Holdbarhet på hvitevarerFryseskapet er snart 17 år (herregud hvor årene går). Vaskemaskinen 10 år. Tørketromlene vår har holdt i 6-7 år. Kjøleskapet 10 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
![]() Sv: Holdbarhet på hvitevarerPå en måte er jeg ikke så overrasket hvis vår vaskemaskin og tørketrommel ikke varer så lenge. Det er vel heller sjeldent en uke med under 10 omganger - gjerne sikkert en del mer også - spesielt når sengklær skal tas.
![]() |
#18 |
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Holdbarhet på hvitevarerJeg kjøpte en billig vaskemaskin fra Bosch i 2004, og den fungerer utmerket fremdeles for våre familie på fire, selv etter et års vasking av tøybleier. Jeg har fryktelig lyst på en ny, litt mer fancy, men får meg ikke til å kjøpe ny før den gamle er ødelagt... Den kommer sikkert til å vare i 20 år |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
![]() Sv: Holdbarhet på hvitevarer
Tja, vet ikke helt. Det vil være et sjangsespill å ta. Det kan kanskje være vel så viktig at forbrukeren opplever at produktet fra produsenten varer lengre, og at de derfor kjøper det neste gang også eller når andre produkter skal kjøpes.
![]() |
|
|