|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Jeg vil lære å strikke!Hva kan jeg begynne med som er sånn passe enkelt?
![]() |
#2 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Jeg vil lære å strikke!Helt, helt enkelt? Finn deg garn som skifter farge. To ulike nyanser som du liker og som passer sammen. Legg opp passe antall masker (f.eks 39 masker på pinne 4,5) og strikk 1 vrang, 1 rett hele veien. To pinner med den ene farger, to pinner med den andre. Det er enkelt men blir ikke kjedelig å strikke siden fargene skifter hele tiden, og jeg kan omtrent aldri vente med å se hvilke fargekombinasjoner som dukker opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg vil lære å strikke!Jeg har alltid kunne rett strikk. Lærte meg rett/vrang på youtube og nå har jeg altså strikket min første tunika. Har en mariustunika her som man ikke trenger å strikke ermer på. Brukte dog 1 mnd men artig når man får ting til.
![]() |
#4 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Jeg vil lære å strikke!Takk for tips, det både høres overkommelig ut og ser spennende ut!
![]() |
#5 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Jeg vil lære å strikke!
Her i huset er en måned en fantastisk tid...
![]() |
#6 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Jeg vil lære å strikke!Både Husfliden og Bogerud har fine garn. Jeg tviler på at de har Noro, men det trenger ikke være det heller. Jeg holder nå på med to skjerf i Viking, ett i Viking Nordlys og ett i Viking Odin. Helt ulik tykkelse på garnet, så det ene strikkes på pinne 2,5 eller 3,0 tror jeg, og det andre på pinne 5,5. Det som er så moro er at skjerfene blir så ulike i uttrykk med ulik sort garn, ulike farger og ulik garntykkelse, selv om grunnoppskriften er den samme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Jeg vil lære å strikke!Fikk kjøpt meg garn og pinner i dag, så nå er jeg godt i gang med skjerf.
1996 & 2002 "Det har jeg aldri gjort før... Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..." -Pippi Sist redigert av Robyn : 12-04-12 kl 17:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Jeg vil lære å strikke!Jeg tror det blir bra. Har ett nøste igjen av fire så jeg må nok kjøpe et par nøster til.
![]() |
#12 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Jeg vil lære å strikke!Det skal jeg prøve på, takk for tips!
![]() |
#13 |
Librocubicularist
|
Den garntypen som er brukt i oppskrifta er ikkje veldig nybegynnarvennleg, fordi han er veldig vanskeleg å rekke opp, så viss du gjer mange småfeil og har behov for å gå tilbake i strikketøyet ditt og rette opp eller mister masker lett, anbefaler eg deg å halde deg til glattare garn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Næsj da.
![]() |
#15 |
Epikur
|
![]() Sv: Jeg vil lære å strikke!Jeg synes nybegynnere kan strikke luer i tykt garn, da blir man fort ferdig og kan bruke hver lue til å lære ulike teknikker.
![]() |
#16 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Jeg vil lære å strikke!Både Nepal og Eskimo er gode nybegynnergarn, synes jeg, og de er deilig myke å ha på. Jeg har strikket flere lurer og votter i Nepal på pinne 4,5 og det holder seg fint lenge.
![]() |
#17 |
Nytt år, nye muligheter
|
![]() Sv: Jeg vil lære å strikke!Men atte. Jeg er ikke helt nybegynner, men har aldri strikket avanserte ting. Jeg har strikket noen babytepper, og nå i vinter har jeg strikket meg en hals. Jeg kan i alle fall legge opp masker, strikke rett og vrang og felle av.
![]() |
#18 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Jeg vil lære å strikke!Det er håp, mosol. Alle har vært nybegynnere en eller annen gang, og nå for tiden så ligger det jo ørten filmer på youtube som viser hvordan man skal gjøre de forskjellige tingene, være seg fletter, øking, felling etc.
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg vil lære å strikke!Jeg fikk en oppskrift på marius tunika og kunne da i høst bare strikke rett. Og legge opp masker. Kan jeg så kan dere også.
![]() |
#20 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det som jeg linket til?
![]() |
|
|